[slack]hoe zit het met runlevels en waar staan die

Pagina: 1
Acties:

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:17
ik heb nu pas slack op mn "server" zitte en ik wil wa aanpasse in de runlevers maar dit zit niet helemaal meer hetzelfde als in rh, er is geen init.d meer waar alle scripts enzo instaan en geen rc.1..6 aan runlevels meer met de links

hoe zit het dan wel in slack 8?

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Lees de FAQ :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:17
aha, tis al een stukkie duidelijk, maar moet ik dan gewoon mn eige scripts allemaal maar in rc.local gooje?
dan worden ze dus altijd gelade, welk runlevel ik ook neem? toch

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Kan .. maar als ze eerder moeten/gewenst zijn kan je ze ook in rc.S, rc.M, rc.inet1 of rc.inet2 zetten. Of waar je wil je hebt in principe volledige vrijheid als je er maar voor zorgt dat je sommige dingen eerst afloopt voordat je de volgende plaatst ( e2fsck bijv. )

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Verwijderd

Slackware ondersteunt gewoon sysvinit. Je kunt gewoon normale runlevels gebruiken. Onder je /etc/rc.d maak je gewoon de directory structuur aan rc0.d t/m rc6.d en init.d. Daar kun je je links @S* en / of @K* aanmaken.

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Op dinsdag 20 november 2001 23:11 schreef janjanjansen het volgende:
Slackware ondersteunt gewoon sysvinit. Je kunt gewoon normale runlevels gebruiken. Onder je /etc/rc.d maak je gewoon de directory structuur aan rc0.d t/m rc6.d en init.d. Daar kun je je links @S* en / of @K* aanmaken.
Sja, dat kan inderdaad! Maar persoonlijk vind ik dat helemaal nix en gebruik ik liever de BSD-style :)

Maargoed, dat moet iedereen voor zichzelf weten natuurlijk B-)

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Pagina: 1