ik ga binnekort een AMD XP 1800+ ofzo kopen. Nu wil ik graag weten welk moederbord jullie daarvoor het best vinden. prijs maakt niet uit, ik wil gewoon de snelste en stabielste. Ik heb nu een MSI 266pro ofzo ingedachte, maar daar kan ik nog onderuit. Dus welke vinden jullie dat ik moet nemen, en waarom ?
Er zijn al veel van dit soort topics, maar k wil t ook wel weten!
[btw]
Enne.. is die ASUS A7V-266 n beetje goed?
[/btw]
[btw]
[/btw]
* rvanlooijen votes voor de ECS K7S5A
Kost rond de 200 piekies,
natuurlijk DDR, enz noem maar op, 5x pci, en een SiS735
chipset, zeeer snel. Heeft geen on board raid, maar als je dat eventueel wil kan dat dr ook nog wel af voor dat geld.
Heb hem zelf niet maar schijnt Erg stabiel en snel te werken. Het bordje heeft jammer genoeg zelf niet bijzonder veel OC mogelijkheden, maar ik weet niet of dat zo zeer van toepassing is in jouw geval.
GL
Kost rond de 200 piekies,
natuurlijk DDR, enz noem maar op, 5x pci, en een SiS735
chipset, zeeer snel. Heeft geen on board raid, maar als je dat eventueel wil kan dat dr ook nog wel af voor dat geld.
Heb hem zelf niet maar schijnt Erg stabiel en snel te werken. Het bordje heeft jammer genoeg zelf niet bijzonder veel OC mogelijkheden, maar ik weet niet of dat zo zeer van toepassing is in jouw geval.
GL
ja hoor die asus is ook prima. Maar zorg dan dat je een 266a neemt, scheelt een stukkieOp dinsdag 20 november 2001 22:08 schreef jeroen__online het volgende:
[btw]
[/btw]
als je dan al een beetje geld kwijt wilt neem dan de A7V266-E heeft meteen de K7T266A chipsetOp dinsdag 20 november 2001 22:08 schreef jeroen__online het volgende:
[btw]
[/btw]
alles behalve elite group zooi die dingen zijn echt brak
ik heb geen ervaring met asus, maar weet uit ervaring dat MSI prima, stabiele bordjes bakt.
Zeker de moeite waard
Zeker de moeite waard
Waar baseer je dat op? Die laatste series werken prima, lees vooral dit forum daarover rond, ook zeer goede reviews over geweest. Ik moet zeggen dat ik zelf een ECS K7VZA hier heb draaien, voornamelijk vanwege de prijs. Draait allemaal erg stabiel en snel. Vastlopers worden alleen veroorzaakt door windhoos met kurenOp dinsdag 20 november 2001 22:11 schreef NeverSeen het volgende:
alles behalve elite group zooi die dingen zijn echt brak
Voor het snelste board en tevens super stabiel zou ik voor het EPOX 8KHA+ board gaan.
Alle mogelijkheden om te overclocken en zeer stabiel.
Keuze is natuurlijk voor jezelf. Elk board heeft zijn voor en nadelen.
Alle mogelijkheden om te overclocken en zeer stabiel.
Keuze is natuurlijk voor jezelf. Elk board heeft zijn voor en nadelen.
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB
Daar moet ik het ook mee eens zijn, heb hier een MSI K7 Pro draaien met een Athlon 800 (classic slot a) en is zo mogelijk nog stabieler dan dezeOp dinsdag 20 november 2001 22:12 schreef big_clarence het volgende:
ik heb geen ervaring met asus, maar weet uit ervaring dat MSI prima, stabiele bordjes bakt.
Zeker de moeite waard
"alles behalve elite group zooi die dingen zijn echt brak "
Oh ja, gooi vooral iets nuttigs in de groep, en zo goed beargumenteerd ook. Daar
ik nou op.
Dat ECS bordje draait prima hier en zo stabiel als een huis.
(en ik ben niet de enige)
Oh ja, gooi vooral iets nuttigs in de groep, en zo goed beargumenteerd ook. Daar
Dat ECS bordje draait prima hier en zo stabiel als een huis.
(en ik ben niet de enige)
Scheelt toch nie sofeel met de KT266 hoop k?Op dinsdag 20 november 2001 22:10 schreef juanp het volgende:
[..]
als je dan al een beetje geld kwijt wilt neem dan de A7V266-E heeft meteen de K7T266A chipset
Maarre.. k neem m in overweging
thnx J
Ja scheelt best wel veel, moet je maar es een paar reviews op nakijken die er de laatste tijd voorbij gekomen zijn. Heb zo gauw effe geen linkie maar moet makkelijk te vinden zijnOp dinsdag 20 november 2001 22:16 schreef jeroen__online het volgende:
[..]
Scheelt toch nie sofeel met de KT266 hoop k?
Maarre.. k neem m in overweging
thnx J
Edit:
Linkje naar dat newsitem over dat Asus bordje:
http://www.tweakers.net/nieuws/19017?highlight=266a
Hier linkje naar 266a mobo roundup:
http://www.tweakers.net/nieuws/18976?highlight=266a
Hier linkje naar review door mij voorgestelde ECS bordje:
http://www.tweakers.net/nieuws/18101?highlight=k7s5a
En voor vergelijkingen tussen de verschillende hedendaagse socket-a chipsets kun je hier kijken:
http://www.xbitlabs.com/mainboards/socketa-chipsets/
(jammer genoeg zonder de 266a
Die SiS735 is iig op de meeste vlakken wel sneller dan de 266. Verhouding tot de 266a is wat closer.
GL!
btw: Het forum is plat wegens onderhoud, en daar zit ik dan met me post
Tnx, moet toch wel een mooi ondergrondje hebben voor m'n aankomende AthlonXPOp dinsdag 20 november 2001 22:17 schreef caesartje het volgende:
[..]
Ja scheelt best wel veel, moet je maar es een paar reviews op nakijken die er de laatste tijd voorbij gekomen zijn. Heb zo gauw effe geen linkie maar moet makkelijk te vinden zijn
Moe wel lukken denk
Pagina: 1