Toon posts:

Kan het nog hoger ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kijk ... ik heb een pentium 2 333 die het geluk heeft om op mijn schitterende a - open AX6BC te zitten.

Alleen ik heb nu een probleem ... het is me dus gelukt om hem naar 417 over te klokken ... maar ik probeer hem steeds op 500 te krijgen ( Er is geen tussenstap mogelijk ... ik weet ook niet waarom ) maar op 500 start mijn bakkie wel op ... maar tijdens dat het balkje aan het laden is van Windows 2000 ... loopt die vast ... hoe zou ik dit kunnen oplossen ... thanx alvast ... :P ... .

• SSoaker
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

SSoaker

Super-Soaker

Peltier element en waterkoeling |:(

Verwijderd

Topicstarter
Hmz ... dat is wel mogelijk jah ... maar ik vind dat eigenlijk veel te duur ... en een hoop werk ( die waterkoeling dan ) ... en eigenlijk wil ik graag weten hoe ik hem nog hoger kan krijgen zonder dat ik extra koeling of iets vergelijkends moet gaan kopen ... :P ... .

Verwijderd

Mijn p2 333 liep lekker wel op 500 :P
p2 333 Deschutes (66 mhz fsb op 100 laten lopen)
Hoewel de 450 eigenlijk best minder warm werd en het verschil in snelheid niet echt te merken was. Dus maar safe op 450 gedraaid. Was trouwens wel op aan asus p3v4x (lekker bordje hoor)

Verwijderd

Topicstarter
Yep ... in mijn moederbord boekje staat ook dat die maximaal op 100 fsb kan lopen en dat 103 mhz ook nog net mogelijk zou kunnen zijn ... maar als ik hem dus op 100 fsb zet komt die dus niet in windows ( de computer start zelf verder wel op ) ... :P ... .

edit:

Ik heb hem nu dus ook op 83,5 x 3,5 ( ofzo :P ) maar wat dus ook niet lukt is 100 x 40,0 ofzo ... :P ... .

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand dit trouwens ook een keer kunnen flikken met een a - open AX6BC ... :P ... .

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
is je geheugen wel pc100/133? anders kan ik me voorstellen dat ie niet hoger wil.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 oem repen van 256 sd-ram pc - 133 ( 512 in totaal dus ) ... :P ... .

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 09:55
Op dinsdag 20 november 2001 22:01 schreef korn het volgende:
Kijk ... ik heb een pentium 2 333 die het geluk heeft om op mijn schitterende a - open AX6BC te zitten.

Alleen ik heb nu een probleem ... het is me dus gelukt om hem naar 417 over te klokken ... maar ik probeer hem steeds op 500 te krijgen ( Er is geen tussenstap mogelijk ... ik weet ook niet waarom ) maar op 500 start mijn bakkie wel op ... maar tijdens dat het balkje aan het laden is van Windows 2000 ... loopt die vast ... hoe zou ik dit kunnen oplossen ... thanx alvast ... :P ... .
Hij gaat van 417 naar 500 omdat je je FBS op 83 danwel 100 Mhz hebt staan. Daartussen kan je niets kiezen.
Vergeet niet dat de PII 333 externe L2 cache heeft. En die loopt op 50% van de CPU speed. Waarschijnlijk wil je cache niet harder.

Coïtus ergo sum

Verwijderd

Topicstarter
Die cache had ik gedisabled ... werkte niet ... :P ... .

• DaManiac
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-08 21:02
heb je de temps gechecked?

anders eens een andere luchtkoeler proberen of je casetemp omlaag proberen te krijgen

wordt je sjipset niet warm?

anders deze proberen te koelen met een klein fannetje
Pagina: 1