Toon posts:

LCD Pinautomaten!

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heej peepz,

ff een vraagje weet iem of er nou al iets bekend is van die pin automaten en de lcd's ervan ik heb er vandaag een stuk of 7 meej gekregen om open te slopen (+ nog een werkende laserjet printer :) )

afijn tis weer s goed t leven hier!

kziet wel een reply.

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
kijk eens op de search, is al vaker voorbij gekomen, ligt aan de sjipzet >:)

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

He ik ben opzoek naar zo'n keybordje uit een pinautomaat heb je daar niet wat liggen??? Of moet ik toch zelf met de koevoet aan de gang?? >:)

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
Dat zijn toch gewoon fotonen kannonen in die dingen of niet. Maar anders ben ik HEEL geinterreseerd. mits er een goede controller bij zit.

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
Op dinsdag 20 november 2001 21:53 schreef The_Intersector het volgende:
He ik ben opzoek naar zo'n keybordje uit een pinautomaat heb je daar niet wat liggen??? Of moet ik toch zelf met de koevoet aan de gang?? >:)
moet je wel zorgen dat je er een hebt zonder camera hé :).

Nee mensen. Wel even zorgen dat dit topic niet hetzelfde eindigd als dat van de telefooncel LCD. Dus gewoon niet over slopen en vernielen praten. (als iemand al een telefoon LCD heeft geprobeert mag ie mij ff mailen :))

Verwijderd

Op dinsdag 20 november 2001 21:54 schreef roedie het volgende:

mits er een goede controller bij zit.
Dat kon nog wel eens een probleem zijn... :(

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 09:55
Bij de abnamro automaten gebruiken ze gewoon WinNT 4 met een VGA LCD scherm.

Ik heb wel een keer een BSOD gezien met kernel dump >:)

Coïtus ergo sum

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 15:10

chromeeh

the Gnome

Ik kan met m'n pin pas van die automaten resetten >:)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
bij mij stond ooit bij een pin automaat: 'press ctrl-alt-delete to start'

vond ik nie leuk toen ik zonder geld in amsterdam stond :)

Verwijderd

wat va pin automaten bedoel je die dinge in de bank zelf?? of de dinge die in de winkels staan achter de toonbank daar heb ik er namelijj ook 1 van :)

Verwijderd

ik denk dat hij gwoon van die winkel automaten bedoelt, want van die bank dingen neem je d'r niet ff 7 mee :P

Verwijderd

als je zo'n ding overhoud dan wil ik er wel een hebben....me vriend heeft ook zo'n ding en dat schijnt goed te werken... :)
dus...Geef me ff een mail als je er een kwijt wilt/kunt...

Verwijderd

Als het hetzelfde scherm is als uit deze topic
[topic=176673/1/25]
Dan kan je in ieder geval het kleinste/losse scherm zonder problemen gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Juist :r ik heb die vanuit die winkels.

en wel een stuk of 7 >:) (goeiebaas!!)

en nu ook een lcd/tft ofzow uit een kassa.

een sharp...3x aansluiting voor(psu??)

en nog een 16pin stekkertje :-)

maar t scherm is wel groot...kzal eens zoeken!

maar die uit die pin dinges zouden dus goed werken...hmmmz :-)

kmoet er nog 1 openslopen om te kijken hoe of wat er in zit..

je hoort van me!!

Verwijderd

Topicstarter
owja die van die kassa is een Sharp LM64014C

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04:02

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Even onthouden tweakers

Er bestaan 2 pin-automaten:

Betaalautomaten -> die kastjes in de winkels
Geld automaten -> die dingen waarmee je geld uit de muur trekt! :)

/dev/null

Verwijderd

welk kastje gaat het hier over? die waar je als klant de gegevens intoest of die waar de winkelier de gegevens in toest?? ik heb namelijk nog zo'n ding van de winkellier die zijn omgewisseld in verband met de euro :) (daar zit trouwens een mooi display in maar die mogt ik er niet uitslopen >:))

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb er 3 van de klant.

en 4 van de winkelier!

3+4=7

ok en dan dat Tft/lcd display van een kassa.zie een paar topic verder naar ^

Verwijderd

ik hou me nog steeds aanbevolen voor zo'n schermpje als je er een over hebt....

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 19:55

Apie!

Newer, better & confusinger

* Apie! houdt zich ook aanbevolen als je nog zo'n scherm over hebt :)

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Lol.. Same here (hoewel ik mezelf weinig kans geef)

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Op woensdag 21 november 2001 00:11 schreef Leipo het volgende:
bij mij stond ooit bij een pin automaat: 'press ctrl-alt-delete to start'

vond ik nie leuk toen ik zonder geld in amsterdam stond :)
Dan kom je zeker nooit in amsterdam want de pinautomaten staan er hier op bijna elke hoek...

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik zal me webcametje eens opnieuw instaleren en dan zal ik (waarschijnlijk brakkepics) maken van die dingen maargoed.

dat doe ik morgen wel(zaterdag) kgaat zo eerst ff eten en dan verder met me babybus. moet ook gebeuren he!!!

maar Onthoud goed!! The Smaller they are,The harder they R2 break!

Verwijderd

Topicstarter
en waarschijnlijk heb ik er wel over..wat moet ik met 7 lcd's in me pjoeter!! maar als iemand zo'n schema voor die dingen ken scoren ergens!! dan ben ik ook een blij persoon!!!
nu nog kijken of die kassa lcd/tft werkt. >:)

Verwijderd

Topicstarter
ok ik weer als er iemand eenschermpje wilt hebben bijv..waneer is er weer een goede pcbeurs?? laat het weten
en ik zal zo'n ding menemen maar dan wel zo dat we bijv samen naar een goede aansluiting werken (of schema om dat kreng aan te sluiten)

ik hoor het wel.

Verwijderd

Ah, als iemand zo'n schermpje af wil staan dan wil ik er wel 1 hebben/kopen verzend kosten betaal ik :) (alleen als die schermpjes et doen op de pc)
thnx

Verwijderd

Zal eens kijken of ik wat kan vinden ;)

Verwijderd

Op maandag 21 januari 2002 19:00 schreef Chemical_X het volgende:
ok ik weer als er iemand eenschermpje wilt hebben bijv..waneer is er weer een goede pcbeurs?? laat het weten
en ik zal zo'n ding menemen maar dan wel zo dat we bijv samen naar een goede aansluiting werken (of schema om dat kreng aan te sluiten)

ik hoor het wel.
Ik zou er wel een willen *D!

Mijn Mail/msn is : toxicshit@hotmail.com

please let me know !
Verzendkosten of het ophalen of zo dat regel ik wel,
Als je er 1 kunt missen zou dat fantastisch zijn !

Verwijderd

Enige nuttige info die ik kan vinden is dat het waarschijnlijk een 640x400 resolutie heeft. Een controller zoals de T6963C, SED1330, enz zal er wel niet opzitten en dus zul je de display opbouw zelf moeten verzorgen.

Als je er nog 1 kwijt wil, het zou een leuk iets zijn om mee te experimenteren. Misschien dat er een bruikbaar iets uit voorkomt :)

Verwijderd

ik hoor het wel.
pc beurs?

kijk op:

http://www.computerbeurs.nl?

Verwijderd

Topicstarter
NOU bedankt in iedergeval voor de link en het is een hd441000h chipset die dat ding heeft! en ik geloof (denk dat het 2x16 is en geen backlight...denk ik zo...das ook het kutte want er zit een hele prin t aan ook van de knopjes enz enz 9tis dus van zo'n pin ding van eewn winkeltje bijv waar je aan de kassa kan afrekenen...

Verwijderd

Is het niet de HD44100 ? Die bestaat namelijk wel en daar kun je hier de datasheet van vinden ;)

edit:
Het is trouwens voor karakter based LCDs en het is geen controller, maar een driver.

Verwijderd

ik wil er ook nog wel een hebben , Als je me ff wat meer gegevens wil mailen over dat ding kan ik es kijken naar een schema /driver

mail : thehell2e@hotmail.com
als je me icqnr wil moet je ook maar ff mailen .....

Verwijderd

Topicstarter
ja juist ja het is de HD44100H

Verwijderd

Topicstarter
wacht er zitten 2x HD44100H chips op
1x HD44780A00 chip
1x HD4074019FS chip (is denk ik voor de knopjes?)

Verwijderd

Topicstarter
en ik heb ook nog een megagroot lecd/tft liggen van een kassa het is een Sharp Display (LM64014C) met LH5022 chips erop...wie weet...iemand ergens schema's voor liggen? (want die zou ik graag in de bovenkant van me pc hebben)

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 14:50

BaRF

bijna kerst

damn ik heb nog gevraagd of ik er niet één van mn baas mocht hebben, blijkt het dat die gierigaard ze heeft laten ombouwen voor de €€€ :(

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Topicstarter
das nie zo mooi. ik heb er zelf een stuk of 7 gehad maar me pa heeft er 3 weg gepleurd...AAARG!!!

• te(X)en
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-10-2024

te(X)en

plons...

Op dinsdag 22 januari 2002 20:07 schreef Chemical_X het volgende:
1x HD44780A00 chip
Dat is de HD44780 controller, dat is dezelfde als al die LCD's van eio.com enzo hebben, daar kan je gewoon het inmiddels beroemde schema voor gebruiken :)

deze dus: http://www.eio.com/lcd2014.htm

Verwijderd

Op woensdag 23 januari 2002 00:12 schreef te(X)en het volgende:
Dat is de HD44780 controller, dat is dezelfde als al die LCD's van eio.com enzo hebben, daar kan je gewoon het inmiddels beroemde schema voor gebruiken :)
Ff bevestigen :P

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:03

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Hoeveel inch zijn die dingen?
Anders maken we er een display van :P

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

Op dinsdag 22 januari 2002 20:10 schreef Chemical_X het volgende:
en ik heb ook nog een megagroot lecd/tft liggen van een kassa het is een Sharp Display (LM64014C) met LH5022 chips erop...wie weet...iemand ergens schema's voor liggen? (want die zou ik graag in de bovenkant van me pc hebben)
De LH5022 is een driver IC, net als de HD44100. Driver ICs moet je weer aansturen met een controller en als er verder geen andere ICs op de display zitten, zit er dus geen controller op. Dit is op zich ook zeer logisch aangezien displays met een groot formaat (groter dan 320x240) nooit met een controller geleverd worden. Deze zul je dus zelf moeten maken.

Verwijderd

[topic=318745/2/25]

Verwijderd

Op woensdag 23 januari 2002 03:54 schreef larry_ellison het volgende:
[topic=318745/2/25]
:?

Verwijderd

Topicstarter
kijk dat schema enz vind ik ook heel cool maar HOE kom ik erachter op dit printje pin 1 tm 16 is en welk wat of waar de vss vsc enz enz zit ik ga zo eerts ff een stukje htmlsite fixen en er een zooi foto's op zetten

Verwijderd

Topicstarter
ok voor de geintreseerden die weten hoe ik zo'n takkeding aansluit....

http://people.zeelandnet.nl/ms186/lcd2.htm

}:O

Verwijderd

Op woensdag 23 januari 2002 20:31 schreef Chemical_X het volgende:
ok voor de geintreseerden die weten hoe ik zo'n takkeding aansluit....

http://people.zeelandnet.nl/ms186/lcd2.htm

}:O
Die brakke foto's zijn voor mij genoeg om de info te bedenken die je nodig hebt om het aan te sluiten >:) Als Alien 3 afgelopen is, post ik het hier ;)

Verwijderd

Pauze :)

Op ee normaal LCD zitten 14 aansluitingen. Deze aansluitingen zijn het uitgangspunt voor het gemak. Dan kun je namelijk de bestaande schema's gebruiken.
Wat je moet doen is de juiste aansluitingen vinden op de controller om de signalen van af te tappen. Je kunt ook de printbanen volgens en kijken of het ergens op een connector uitkomt. Voor de juiste pinnen op de controller, kun je dit tabelletje gebruiken:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
normaal signaal    controller
1    GND      23
2    5V    33
3    contrast   -
4    RS    36
5    R/W      37
6    E      38
7    D0    39
8    D1    40
9    D2    41
10  D3     42
11  D4     43
12  D5     44
13  D6     45
14  D7     46

De aansluitingen van de controller zijn zo genummerd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
     80    65
1    /------ 64
2  /     |
3  |     |
   |     |
   |     |
   |     |
23 |     | 42
24 |     | 41
   ---------
   25   40

Contrast zal op de print wel goed geregeld zijn, dus daar hoef je waarschijnlijk niets mee te doen. Alleen de spanning aan te sluiten.

Verwijderd

Hmm nu nog effe de verbindingen volgen en voila klaar is kees :P

Verwijderd

!!! PROBEREN OP EIGEN RISICO !!!

Ok, contrast is ook uit te zoeken :) Om uit te vinden of het contrast al geregeld is, zul je moeten zoeken naar een weerstand of pot. Ontbreekt die, dan heb je je contrast gevonden en kun je er een potmeter op aansluiten.
Ga naar pin 26 t/m 30 van de controller. Deze pinnen worden met elkaar 'verbonden' via 3 of 4 (SMD) weerstanden. Tussen elke aansluiting 1 weerstand naar de volgende. Zijn het er 3, dan zie je ook dat pin 27 en 28 met elkaar verbonden zijn. Zijn het er 4, dan zijn pin 27 en 28 niet met elkaar verbonden.
De printbaan aan pin 30 plitst zich in 3en; naar pin 30 zelf, naar de weerstand die met pin 29 aangesloten zit, en naar het contrast. Hier sluit je de potmeter op aan. Welke spanning er precies op de pot moet komen, weet ik nog niet! Officieel moet dit -5V zijn, maar door slim een potentiaal verschil te creeren, moet dit ook zonder negatieve spanning te doen zijn.

edit:
Wil iemand met een normaal LCD (dus niet ergens uitgesloopt) even meten wat de weerstand tussen pin 30 van de controller en pin 3 van de aansluitingsconnector (=contrast) is ? Als dit 0 ohm is, kun je op pin 30 op de standaard manier een potmeter aansluiten, dus tussen GND en +5V.

Verwijderd

mooi... hiermee komen we een heel eind :P....nu alleen nog zo'n ding scoren :)
me soldeerbout ligt alweer te jeuken in me handen....

kan chemical_x me nog ff mailen over die dingen, wat ie ervoor moet hebbe enzo...

mail: thehell2e@hotmail.com

Verwijderd

Heb ik er nou ook eentje verdiend? *hint* *hint* ;)

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

:9~ :9~ :9~ :9~
1tje voor mij *D

Verwijderd

Topicstarter
aarg..ik zou er zelf ook nog 1 willen

ik kom er dus achter (zoals in een eerder reply staat gemeld) dat me pa er 4 heeft weg gepleurd...

dus dat is heel kut maar op me werk krijg ik er wel weer denk ik?? ik zal het vragen..maar ik zal eerst eens kijken voor wat en hoe en waar of waarom...goed..ik mail.bel schrijf neuk..(oops) post nogwel.

tot zover al bedankt..maar ik zal het toch niet zo 1,2,3 kunnen maar onhoudt goed "Wie wat Verneukt Mist Wat!!"

Verwijderd

ik hoor het wel.
Morgen t/m zondag in Beursgebouw Eindhoven :)

Verwijderd

Om het verhaal even af te ronden, dit is wat handiger:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/clairvoyant/zotty/LCD/HD44780.gif

Bij 1x16 LCDs hebben de 3 weerstanden tussen pin 26 t/m 30 (= V1 t/m V5) een waarde van 6,82K. Dit is geverifieerd bij 2 displays.

Heeft iemand al nagemeten hoe het bij een niet ergens uitgesloopd LCD zit met de weerstand tussen pin 30 van de HD44780 en de pin 3 (=contrast) van de module?

Verwijderd

Topicstarter
nope volgens mij wilt niemand even de moeite doen?

maargoed iederzijn wil!

Verwijderd

ik wel dat wel doen maar ik heb er geen dus... zonder zo'n ding kan ik ook moeilijk meten :Z

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:42

aKra

Intentionally left blank.

Ik heb ook zo'n soort oud pin automaat... :D

Intentionally left blank.

Pagina: 1