Enorm vaag probleem met instabiel systeem

Pagina: 1
Acties:

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-08 12:34
Ik heb een probleem met een computersysteem wat soms instabiel is. Het zit als volgt:
Systeem (MSI K7T pro2a met AMD ATHLON 1,2GHz en standaard cooler, 512MB ram, 40GB Maxtor HD, Geforce2 videokaart, SB Live! player 5.1 geluidskaart) is maanden stabiel, en dan opeens een week instabiel. Instabiel wil zeggen, spontaan crashen, vervolgens ook na een crash niet goed rebooten (blijft zeg maar nog steeds hangen, pas als stekker er ff uit is geweest is het opgelost). Hangen houdt dus in: VOLLEDIG vastgelopen (niets doet het dus niet meer)

Het vreemde is dat hij het de ene periode wel goed doet (bijvoorbeeld een maand ofzo) en dan opeens een paar dagen achter elkaar heel instabiel. Het geheugen heb ik inmiddels volledig vervangen, dus ik denk niet dat het daar aan ligt (ook niet gezien het probleem).

Verwijderd

ruikt naar een randaarde probleempje, is hij aangesloten op randaarde? anders moet je dan even doen of een metalen draadje van je comp kast naar je verwarming leggen

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Ja denk ook vuile prik...
Maar.. geen draadje naar je verwarming leggen dit is niet veilig en illegaal en vaak ook onzin want zeker bij nieuwe huizen bestaat het buizen systeem uit kunstof...

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Verwijderd

vandaar dat ik altijd schokken krijg :P

• Martin Sturm
Op dinsdag 20 november 2001 22:11 schreef Rexonium het volgende:
ruikt naar een randaarde probleempje, is hij aangesloten op randaarde? anders moet je dan even doen of een metalen draadje van je comp kast naar je verwarming leggen
Dat dacht ik zelf ook al :(
Maar hoe los je het op.. dat met dat draadje naar je radiator is ook niet echt betrouwbaar imho.. en een geaard stopcontact op je kamer aanleggen is ook nogal extreem :P

Het is btw niet mijn systeem, maar van een kennis.

• Martin Sturm
Ok, nu heeft die persoon dus zijn computer aan een ander stopcontact gehangen. Toen deed ie een uur lang helemaal niets meer. Alles ging aan (fan's, hd's e.d) maar alle lampjes bleven branden (van hd, cdrom e.d. dus) maar hij deed verder niets.

Na een uurtje deed ie het wel weer normaal. Ik heb een tijdje terug zelf een verrot moederbord gehad, toen bleven dus ook alle lampjes van hd, cdrom e.d. branden.. zou het het moederbord kunnen zijn?? Ik zou het wel wazig vinden dat ie dan het ene moment wel en het andere moment niet doet..

Een geaard stopcontact of een kabeltje naar een aardpunt is nog niet geprobeerd (dat ging niet ofzo :?)

Verwijderd

Blaas het stof eens van het moederbord af...dat spul word ook zo statisch als de &* je begrjpt me wel....
Pagina: 1