Alleen nieuwe luidsprekers, of heel nieuw set?

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Overspeed
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:46
Ik ben van plan om m'n minisetje op mijn kamer te vervangen. Ik heb nu een (6 jaar oud) Akai minisetje (2x 40W output - 2x 50W luidspreker). M'n computer heb ik hierop aangesloten, en de het setje wordt dus vooral gebruikt voor MP3 (trance), films, en af toe een CD of radio.

De bassen vind ik erg slecht klinken (bonkerig) als je het volume wat harder zet.

Nu heb ik eigenlijk 2 mogelijkheden:
1. Alleen 2 nieuwe luidsprekers kopen (maar ja, huidige set is al 6 jaar oud, kraakt als je het volume verandert (stof tussen contacten denk ik), en cd's worden ook niet altijd in 1x herkend...)
2. Nieuw minisetje/hifiset kopen

1. Ik heb bij de plaatstelijke Megapool Jamo zuiltjes gezien, met max 170W voor FL 199,- per stuk. Het exacte type weet ik niet meer, maar zo zag hij eruit:
Afbeeldingslocatie: http://www.jamo.com/consumer/products/images/speakers/P0166.jpg

2. M'n broertje heeft een JVC miniset (2x 100W), en ik moet zeggen dat daar toch nog vrij goed geluid uitkomt. Onderstaand set kost Fl 799,-

Afbeeldingslocatie: http://www.neckerman.nl/bilder/480/7/73/730729_nl.jpg
JVC mini component systeem "MX-J850R" compleet met 5 luidsprekers. Beleef nu thuis de échte bioscoop-feeling met Dolby Surround ProLogic, hét perfecte geluid voor iedereen die serieus met muziek omgaat. Want alleen hoogwaardig geluid telt. Met: RDS/EON-tuner, 45 voorkeuzezenders. Programmeerbare tijdklok. 3-CD Triple-Tray wisselaar, 32 nummers programmeerbaar. Auto Edit functies. Optisch digitale uitgang. Versterker met een uitgangsvermogen van 2x 100 W (voor), 36 W (midden) en 2x 18 W (achter). Powered Rolling Panel, zie de afbeeldingen "voor - tijdens - na". Dolby 3 Stereo. Elektronische equalizer. AUX-in/uitgang, subwoofer-uitgang. Live Surround (3 standen). Full Logic dubbel cassettedeck met autoreverse, CD Synchro start en Music Scan. 4-Weg BassReflex Labyrinth luidsprekersysteem, magnetisch afgeschermd. Midden- en surroundluidsprekers met 8 cm conus. Met afstandsbediening.
Maar er was ook een aanbieding bij een andere winkel met de Technics Impact 770 voor FL 1399,- (Deze kost bij alle andere winkels waar ik ben geweest FL 1599,-...)

Afbeeldingslocatie: http://www.panasonic.nl/technics/images/minisys_impact770.jpg
Technics Impact 770

Krachtig uitgangsvermogen dankzij 6 kanaals, Class H+ versterker en Bi-Wiring systeem
Digitale volumeregeling voor hoge S/N ratio en digitale subwoofer
Meerkanaals DSP functies (virtual rear, multi rear, center focus, super surround, simulated stereo)

Kenmerken voor een hoge geluidskwaliteit:
6-kanaals voorbereid voor DVD weergave
Dolby Pro-Logic Surround Home Theater Mode: krachtig uitgangsvermogen van 100 watt (RMS) per links/rechts kanaal, 80 watt (RMS) voor het center kanaal en 40 watt (RMS) per surround kanaal (totaal 360 watt)
Krachtig stereo-uitgangsvermogen van 2 x 100 watt (RMS)
3-D Acoustische Image Equalizer en 5-bands handmatig in te stellen equalizer
Sound Field Control (hall/heavy/clear/manual)
Topklasse CD speler met MASH* 1-bit D/A omzetter en digitaal servo systeem
Dolby B NR
Dynamische basweergave zonder vervorming
3-weg luidsprekersysteem met 17cm woofer, 12cm midrange en 6cm dome tweeter
Center-en surround luidsprekersysteem inbegrepen
Kenmerken voor meer luisterplezier en bedieningsgemak:

Eco mode: laag energieverbruik in standby (ca. 0.6 watt)
Losse componenten voor meerdere opstellingen
5-CD wisselaar systeem
13-bands spectrum analyzer
Tiptoets dubbel auto-reverse cassettedeck
Diverse edit functies
RDS stereo synthesizer tuner met 39 voorkeuzezenders
Automatische bandkeuzeschakelaar (metal/high position/normaal)
VCR (in/uit) en DVD/AUX (in) aansluitingen
Timer (play/rec/sleep)
Afneembaar luidsprekerfront
Afstandsbediening
Speelt ook CD-R/RW af

Indicatieprijs E 779,00 (FL 1.716,69)
M'n geluidskaart is trouwens een Creative Soundblaster Live 5.1 Player. Het is toch wel mogelijk om die echt aan te sluiten op één van de laatste twee set waarbij ik echt 5.1 geluid krijg bij DVD's en DivX geript in 5.1 AC3 toch? Wat voor kabel heb ik daarvoor nodig?

Want anders kan ik net zo goed dit set kopen:

Technics Impact 570 ( FL 1199,-)

Afbeeldingslocatie: http://www.panasonic.nl/technics/images/minisys_impact570.jpg
Technics Impact 570

Krachtig uitgangsvermogen dankzij de Class H+ versterker en Super Woofer Drive systeem
Virtual Dolby Surround, voor het creëren van een realistisch surround effect zonder gebruik te maken van extra luidsprekers
3-D acoustische image equalizer met 5-bands handmatig in te stellen equalizer

Kenmerken voor een hoge geluidskwaliteit:
Krachtig stereo-uitgangsvermogen van 2 x 120 watt (RMS)
Sound Field Control (hall/heavy/clear/manual)
Topklasse CD speler met MASH* 1-bit D/A omzetter en digitaal servo systeem
Dolby B NR
3-weg luidsprekersysteem met 14cm woofer, 12cm midrange en 6cm tweeter
Dynamische basweergave zonder vervorming
Kenmerken voor meer luisterplezier en bedieningsgemak:

Eco mode: laag energieverbruik in standby (ca. 0.5 watt)
Losse componenten voor meerdere opstellingen
13-bands spectrum analyzer
Dubbel auto-reverse cassettedeck
Gemakkelijk overnemen van CD naar tape
Diverse edit functies
Stereo synthesizer tuner met 39 voorkeuzezenders
Automatische bandkeuzeschakelaar (metal/high position/normaal)
Wekelijks te programmeren timer (play/rec/sleep)
Afneembaar luidsprekerfront
Afstandsbediening
Speelt ook CD-R/RW af

Indicatieprijs E 599,00 (FL 1.320,02)
Wat kunnen jullie mij aanraden? Iemand ervaring met 1 van bovenstaande sets?

M'n budget is echt max. FL 1400,-

Als laatste optie heb ik eigenlijk ook nog:
losse versterker + cd speler
2x luidsprekers erbij

Maar een beetje versterker kost al gauw FL 500,- en ik weet niet echt welke ik dan moet kiezen... Zoveel merken en typen...

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Op dinsdag 20 november 2001 21:43 schreef Overspeed het volgende:
1. Ik heb bij de plaatstelijke Megapool Jamo zuiltjes gezien, met max 170W voor FL 199,- per stuk. Het exacte type weet ik niet meer, maar zo zag hij eruit:
[afbeelding]
die heb ik ook (studio 160), dat klinkt even _heel_ anders dan die minisetje speakertjes... het zal naar mijn mening wel een verbetering opleveren maar nog maar de vraag o jij het wel zo mooi vindt.. Als het even kan zou ik toch voor een complete nieuwe set gaan, en het liefst niet meteen op een aanbieding afgaan van een bekend merk met veel lichtjes en knopjes en grote getallen

(dacht je echt dat die Jamo's 170 watt zijn ? in speelgoedvermogen ja ;))
[/quote]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:25

FFF

bah mini setjes, die techics gaat nog wel, maar wil je echt kwaliteit kun je je beter ergens anders mee bezig gaan houden. even voor de duidelijkheid, dat bovenste setje staat 2x100w, nou heb ik toevallig speakers van 100 watt per stuk, reken maar niet dat dat setje ze aan kan sturen hoor, dan trekken me speakers volgens mij het setje naar de klote ofzo :D

Verwijderd

Je kunt ook voor gebruikte luidsprekerboxen gaan.
Op www.marktplaats.nl worden veel goede versterkers, boxen ed. aangeboden.
Maar ja, 't is een keuze. :)

• Overspeed
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:46
Op dinsdag 20 november 2001 21:47 schreef dreeke het volgende:
(dacht je echt dat die Jamo's 170 watt zijn ? in speelgoedvermogen ja ;))
Nee, want op www.jamo.com stond er: Recommended Amplifier / ohm: 40-120W / 6 ohm

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 22:46
Op dinsdag 20 november 2001 21:52 schreef FFF het volgende:
bah mini setjes, die techics gaat nog wel, maar wil je echt kwaliteit kun je je beter ergens anders mee bezig gaan houden. even voor de duidelijkheid, dat bovenste setje staat 2x100w, nou heb ik toevallig speakers van 100 watt per stuk, reken maar niet dat dat setje ze aan kan sturen hoor, dan trekken me speakers volgens mij het setje naar de klote ofzo :D
Dan gaan je speakers naar de klote, omdat dan je speakers te veel moeten werken.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Pagina: 1