Toon posts:

BIOS opgeblazen...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
tijdens een BIOS flash is mijn computer gecrashed... :(
hij gaat nog wel aan, maar start de hele tijd door... (dus telkens reset hij weer, maar beeld geeft 'ie niet!)

Het is een BX chipset...

Kan hier nog iets aan gedaan worden?

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Op dinsdag 20 november 2001 21:35 schreef robgee het volgende:
tijdens een BIOS flash is mijn computer gecrashed... :(
hij gaat nog wel aan, maar start de hele tijd door... (dus telkens reset hij weer, maar beeld geeft 'ie niet!)

Het is een BX chipset...

Kan hier nog iets aan gedaan worden?
Probeer eerst even de CMOS-settings met een jumpertje te resetten, of trek te batterij kort van je moederbord af, waarbij je de switch op je voeding uitzet of de stekker eruit haalt. Na een BIOS-flash moet dat namelijk meestal gebeuren. Dat zou je probleem op kunnen lossen.

Als 'ie het nog niet doet, moet je je BIOS laten reflashen met d.m.v. de [url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=hot+swap+BIOS&data%5Border%5D=relevance#hitstart]hot-swapmethode[/url] of bestel een nieuw BIOS-chipje bij de fabrikant van je moederbord.

Btw, hoe krijg je het voor mekaar om je computer tijdens een flash te laten crashen? Het duurt maar 5 tot 10 seconden en onder pure-DOS lijkt het me niet logisch dat er sprake is van instabiliteit door andere programma's. Of had je een zwaar overgeclocked systeem o.i.d.?

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Gebruik voor de grap de search eens. Zal je bijv. vinden dat booten met zo weinig mogelijk hardware en een isa videokaart nog wel eens wil helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 20 november 2001 21:38 schreef bramvrzt het volgende:

[..]

Btw, hoe krijg je het voor mekaar om je computer tijdens een flash te laten crashen? Het duurt maar 5 tot 10 seconden en onder pure-DOS lijkt het me niet logisch dat er sprake is van instabiliteit door andere programma's. Of had je een zwaar overgeclocked systeem o.i.d.?
Bedankt voor de tip!

Hoe die kon crashen is mij ook een raadsel! Ik heb dat nog nooit meegemaakt! De nachtmerrie van een tweaker! ;)

Wel gewoon in puur DOS gedaan, en helemaal niks overgeklokt... ik snap het ook niet...

Verwijderd

Klinkt niet goed!

Het schijnt dat als je alle insteekkaarten los haalt. (Inclusief hd's. (Dus alleen CPU, mobo, floppydrive en memory).) plus een ISA vga kaart ipv je AGP of PCI kaart, dat je bios dan wel boot.

Toen ik dit ooit had hielp ook dat niet. Toen heb ik een identiek modo gezocht, dat onder DOS geboot. Voorzichtig de bios eruit gewipt met een IC trekker, toen de verkeerd geflashte erin en toen flashen maar. Het lukte nog ook :-)

Succes

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

[topic=325223]
Kijk daar is staan wat dingen die je kunt proberen

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 20 november 2001 21:45 schreef memendo het volgende:
[topic=325223]
Kijk daar is staan wat dingen die je kunt proberen
ja zeg! ik had in mijn paniek de search niet gebruikt ;) :z

nouja.. ik zet de pc aan, hij start op (geeft geen beeld), de keyboard lampjes flitsen op, hij boot van diskette, en...

hij start weer opnieuw op!

in principe is jouw oplossing dus een optie, memendo!

Thnx m8, ik gaat het ff proberen!!! :* ;)

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

Op dinsdag 20 november 2001 21:56 schreef robgee het volgende:

[..]

ja zeg! ik had in mijn paniek de search niet gebruikt ;) :z

nouja.. ik zet de pc aan, hij start op (geeft geen beeld), de keyboard lampjes flitsen op, hij boot van diskette, en...

hij start weer opnieuw op!

in principe is jouw oplossing dus een optie, memendo!

Thnx m8, ik gaat het ff proberen!!! :* ;)
Als het niet direct wil al je kaarten en ide's van je mobo trekken. Alleen proc + mem + a: moet je natuurlijk laten zitten

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Mijn Abit KG7-RAID crashte ook tijdens het flashen... gebeurde gewoon nix. Dus maar op reset gedrukt (15min erna)en toen was alles er gelukkig nog.
Er stond laatst toch op GoT dat je, je computer altijd kon booten met isa-kaart (leuk voor de mensen zoals moi, die geen isa meer hebben).

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

ja en bij die isa heb je dus ook nog diskette ondersteuning

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Met een beetje mazzel wil de winkel hem gewoon voor je omwisselen, Informatique deed het iig zonder zeuren bij mij :)
Pagina: 1