Geachte ECCp-ers,
In de DPCH van vandaag zijn DukeBox, LPC, TCF en DCI samengegaan tot een groot team, team The_Number_One_Cows.
Dit heeft een boel commotie veroorzaakt.
Dat was eigenlijk ook een klein beetje de bedoeling.
Het geheel is een geintje dat is opgezet om een probleem duidelijk te maken.
Een tijdje geleden was er een team dat samenging met een ander team (nee ik noem geen namen, en dit is ook niet persoonlijk bedoeld tegen die betreffende teams.)
Op het boze commentaar dat volgde werd geruzied over, of dit nu een fusie was of het samengaan van teams.
Met deze actie wilden we aantonen dat er totaal geen verschil tussen zit.
Ook is het duidelijk dat als we zo doorgaan, met steeds opnieuw teams te laten samengaan, dat dan het hele project daaronder gaat lijden. Ook nu waren er een aantal boze reacties in de DPCH thread. Voor de kleinere teams is het niet leuk dat het subteam dat ze aan het inhalen waren ineens samengaat met een ander team.
Al een tijdje terug kreeg ik een berichtje binnen van een van onze lezers
Complete subteams die overgaan naar een ander subteam is weer iets heel anders. Zoals een tijdje terug al eens in de DPCH tekst stond: op den duur krijg je een paar grote subteams binnen DPC, en binnen die subteams weer nieuwe subteams, en binnen die subsubteams . . .
Voor de kleinere teams, of de gewone users is dit demotiverend.
Dat iemand na een maand ECCp-en besluit om zich bij een team aan te sluiten kan natuurlijk geen kwaad, maar als teams die al vanaf het begin van het project bestaan nu ineens samengaan
In principe zijn we met z'n allen lid van The_Number_One_Cows. We zijn allemaal lid van DPC, het team dat laat zien dat een koe meer kan dan grazen.
Laten we dat allemaal voor ogen houden, en niet proberen zoveel mogelijk subteams te combineren tot een aantal grotere teams.
Nogmaals, dit hele verhaal moet niet gezien worden als een aanval op welk subteam dan ook.
Ik wens iedereen veel graasplezier.
Met vriendelijke groet,
KoW
ism een aantal subteams
PS. Voor de MOD's: Deze draad is geen subteamreclame. De teamnaam The_Number_One_Cows bestaat niet. Het was een tijdelijk virtueel subteam.
In de DPCH van vandaag zijn DukeBox, LPC, TCF en DCI samengegaan tot een groot team, team The_Number_One_Cows.
Dit heeft een boel commotie veroorzaakt.
Dat was eigenlijk ook een klein beetje de bedoeling.
Het geheel is een geintje dat is opgezet om een probleem duidelijk te maken.
Een tijdje geleden was er een team dat samenging met een ander team (nee ik noem geen namen, en dit is ook niet persoonlijk bedoeld tegen die betreffende teams.)
Op het boze commentaar dat volgde werd geruzied over, of dit nu een fusie was of het samengaan van teams.
Met deze actie wilden we aantonen dat er totaal geen verschil tussen zit.
Ook is het duidelijk dat als we zo doorgaan, met steeds opnieuw teams te laten samengaan, dat dan het hele project daaronder gaat lijden. Ook nu waren er een aantal boze reacties in de DPCH thread. Voor de kleinere teams is het niet leuk dat het subteam dat ze aan het inhalen waren ineens samengaat met een ander team.
Al een tijdje terug kreeg ik een berichtje binnen van een van onze lezers
Nou word het overstappen van leden tussen de subteams op dit moment al niet als ons (Duke en ikke) probleem gezien. De oude DP's blijven gewoon bij het oude team. Wel is het natuurlijk slecht voor de subteamspirit als members zomaar hun subteam verlaten.Om een kort verhaal lang te maken. Gaan we ons het gedrag van het team-hoppen eigenmaken in de sub-teams? Wat we de andere teams verwijten of spreken we als subteams een assimileer code af? Want veranderingen in het stats-systeem kan je KoW niet blij meemaken, laat staan Duke!
Ik zelf zit dan te denken aan communicatie tussen de sub-teams als een user vertrekt. Over b.v. waarom die vertrekt uit het team. Het assimileren van single-user zou bijvoorbeeld toegestaan zijn voor kleine users. Een subteam-change van b.v. [DPC]JeePee ligt niemand wakker van. Mits het natuurlijk uitmaakt in de overall-stand.
Graag een discussie want aan verwijten aan mekaar hoe een subteam groot geworden is zit niemand op te wachten. En we moeten het sportief houden niet!.
Ik hoop dat de bedoeling een beetje duidelijk is van ons betoog.
Complete subteams die overgaan naar een ander subteam is weer iets heel anders. Zoals een tijdje terug al eens in de DPCH tekst stond: op den duur krijg je een paar grote subteams binnen DPC, en binnen die subteams weer nieuwe subteams, en binnen die subsubteams . . .
Voor de kleinere teams, of de gewone users is dit demotiverend.
Dat iemand na een maand ECCp-en besluit om zich bij een team aan te sluiten kan natuurlijk geen kwaad, maar als teams die al vanaf het begin van het project bestaan nu ineens samengaan
In principe zijn we met z'n allen lid van The_Number_One_Cows. We zijn allemaal lid van DPC, het team dat laat zien dat een koe meer kan dan grazen.
Laten we dat allemaal voor ogen houden, en niet proberen zoveel mogelijk subteams te combineren tot een aantal grotere teams.
Nogmaals, dit hele verhaal moet niet gezien worden als een aanval op welk subteam dan ook.
Ik wens iedereen veel graasplezier.
Met vriendelijke groet,
KoW
ism een aantal subteams
PS. Voor de MOD's: Deze draad is geen subteamreclame. De teamnaam The_Number_One_Cows bestaat niet. Het was een tijdelijk virtueel subteam.