Diskettestation geintegreerd in Compaq 1714??

Pagina: 1
Acties:

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 15:17
Hoi,

Mijn vader kan via een PC-privé project van GTI via Dunnet een laptop kopen, nl de Compaq Presario 1714EA.
Nu staat er gewoon bij dat ie een dvd speler en een 3,5" diskdrive heeft, maar ook dat ie iets van FutureBay heeft waardoor je bijv. de dvd speler kunt verwisselen.

Weet iemand hoe dat bij deze presario's zit met de diskdrive? Is die los en moet je die verwisselen met de dvd drive of kun je die aan dezelfde (rechter)kant erin duwen maar dan naast de dvd speler?

Lijkt me nl. nogal shit als je die diskdrive, ondanks dat je het niet al te vaak gebruikt, steeds los mee moet nemen en dan je dvd speler eruit moet halen.
Ik weet van een oude armada dat je de diskdrive voor een extra accu kon verwisselen maar dat is een zakenmodel en ik weet dus niet of dat bij deze presario ook kan.

Iemand die me hier info over kan geven?

• MinddiggerNL
Heeft niemand een laptop uit deze serie?

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

krietjur

Where am I?

Ken dit type niet, maar heb even op de Compaq site gekeken (zie dat type er trouwens niet staan) en ik zie bij een willekeurige notebook dit staan:

FutureBay verwisselbare DVD speler
FutureBay verwisselbare diskette-drive
Computer beschikt over één FutureBay

Wat er dus op wijst dat je 't moet wisselen steeds..

'k heb zelf een Presario notebook zonder FutureBay, daar zitten een cd-rom speler en diskdrive gewoon vast ingebakken..

• MinddiggerNL
Die laptop is te vinden op de amerikaanse compaq site....het is me ook niet echt duidelijk of je nu wel of niet moet wisselen maar in het geval dat wel moet zou ik dat zeer shit vinden...wat heb je dan aan een laptop als je nog een hoop zooi mee moet slepen?

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Flexx

This side up

Zo'n systeem heb ik al in mijn handen gehad op mijn stage.

Het is een systeem dat Hot Swapable is, Er zit een programma bij waarmee je ze kan verwisselen.

Dit programma zorgt ervoor dat een pin die de drives vasthoudt los komt en dat je ze kan swappen, met bijv een cd-rw of dvd of diskette.

Dit programma kan je met een password beveiligen zodat niet iedereen je drives kan swappen. Ik zelf vind dit een zeer handig systeem.

Het systeem wat ik in handen heb gehad had plek voor 2 drives.

• MinddiggerNL
Ah dat klinkt al wat beter dan...ik heb wel gezien dat zich naast die cdrom/dvd bay nog een plek bevind waarvan ik het idee heb dat je daar of een accu of een diskdrive in kunt stoppen....maar ik denk dat ik het beste eens naar Dunnet of Compaq hierover kan mailen.
Pagina: 1