Check wat ik heb :)

Pagina: 1
Acties:

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08 19:37

Flexx

This side up

Topicstarter
Je kent die dingen uit de Metro wel waar je bestemming en de tijd op staat enzo. Nu hebben ze waar ik stage loop ook zo'n ding en die werd toch niet meer gebruikt dus heb ik gevraagd of ik hem mocht hebben.

Hij is iets van 1 meter breed en slechts 3cm diep.

Ik ben nu aan het uitzoeken hoe hij werkt en tot nu toe heb ik dit:

http://www.insane-hq.org/~flexx/div/div/LED.avi (Save As)

van 57MB naar 500Kb (DivX)

Verwijderd

lol, kewl dingetje

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
flexx :)

• Flexx

Flexx

This side up

Topicstarter
Alleen jammer dat hij niet in mijn case past.

Er zit een soort van keybord bij. Afbeeldingslocatie: http://www.insane-hq.org/~flexx/div/div/ledpic1.jpg

SORRY Webcam zuigt.

En die zit met zo'n kabel vast aan dat ding Afbeeldingslocatie: http://www.insane-hq.org/~flexx/div/div/ledpic2.jpg

Misschien dat ik met een progie dat ding via de PC kan bestuuren.

Verwijderd

jah vet hoor :)
mischien leuk om boven je bed te hangen als je dan mail hebt dat je het meteen kan lezen op je display(tje) :)

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 22:28
Heb je al geprobeerd om dat ding ergens in te pluggen?

• Loran
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-07 16:38
De aansluiting lijkt op een floppy drive kabel :P

toch lijkt me het niet zo'n goed id om hem op de floppy drive controller van je mobo te plaatsen >:)

maar die afstandsbediening> werkt die ir of zit daar die kabel aan? :?

weet de persoon waarvan je hem kreeg niet hoe hij werkt?

Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06-2025

DoD Cerberus

blabla!

dat is echt cool om te hebben!

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

• Flexx

Flexx

This side up

Topicstarter
De remote zit met die kabel vast aan dat ding, maar als je je text heb ingevoerd en je maakt hem los blijft hij doorgaan met het weergeven van de text, Het is geen FDD kabel maar een kleinere met 26 aders.

En de personen waarvan ik hem heb gehad gebruikte hem niet meer, hij lag in de kelder bij mijn stage plek, dus heb ik gevraagd of ik hem mee naar huis mocht nemen.

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:15

Corn

Raar jongetje

Best wel fancy dingetje. :9~ Hang er eens een multimetertje en een multikanaals scoopje op, kun je met een beetje geluk uitvogelen hoe de besturing loopt.

Verwijderd

kan je simpel namaken allez het lopen van de text , doen stoppen en knipperen.

Dit heet in electronica een schuifregister en het kan met standaard leds, natuurlijk zou voor de tweaker 3mm leds cooler zijn , ik denk aan het schermpje wat elektuur ooit gebruikt heeft voor zijn led-oscilloskoop, dit zou bruikbaar zijn voor zo'n project.

Een schuifregister is meestal 8 bits breed, dus je kan er twee in serie zetten geeft dus een regel van 16 bits enz.
Alle andere lijnen (enable , enz) parallel hangen en je hebt al je knipperfunctie :) elke clock puls shuift de data aangeboden aan de ingang een bit op. dus je data wordt bv, door de parallelle poort aangeboden ...

Het is te doen, dat is een feit, in jouw geval flexx lijkt het me moeilijker zo een ding aan te sluiten op een pc, het maakt gebruik van een complexe microcontroller die al te waarschijnlijk in het kastje zit. En die de commando's aanneemt van je keyboard.

Een andere optie is zo een controller zelf maken tuurlijk :)
Het kan , er zijn basic compilers genoeg , zelfs made in Holland. Ik heb er eentje en een eprom stook ding.
Met zoiets kan je echt alle effecten maken. Alleen vind ik het net iets te gek voor een pc... zou me uit mijn slaap houden denk ik ;)
Pagina: 1