Zonder verkeer toch netwerkactiviteit op hub?

Pagina: 1
Acties:

• Garibaldi
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-10-2019

Garibaldi

Four rings to rule them all

Topicstarter
Ik heb een prima werkend netwerkje thuis van 2 pcŽs en een hub. 1e PC is de server, hierop draait Windows XP, internetsharing staat aan, en ik maak verbinding met internet d.m.v. een ADSL verbinding. Dit houdt in -in dit geval- dat ik in de server 2 NICŽs heb geinstalleerd, 1 voor het ŽthuisnetwerkŽ, en 1 voor de ADSL verbinding. De 2e PC (ook Windows XP) maakt gebruik van de server als gateway om het internet op te gaan. Žt Werkt allemaal feilloos, alleen ik vraag me 1 ding af: Hoe komt Žt toch, dat ik op mijn hub constant netwerkverkeer zie (Lees: lampjes knipperen op de poorten), zonder dat er files overgestuurd worden? Er zit een periode van ongeveer een seconde tussen het knipperen.
Begrijp me niet verkeerd, het is geen probleem, alleen ik zou wel een oplossing c.q. verklaring willen hebben voor het knipperen van de lampjes in de hub?
Oh, ja, saillant detail: Ik heb Žt vermoeden dat het is begonnen nadat ik Windows XP clean heb geinstalleerd. Windows 2000, 98, 98SE, ME, ik heb ze allemaal draaiend gehad (ook met ICS), maar ik kan me niet herinneren dat dit ooit optrad.

Ik ben benieuwd!

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Misschien is Micro$oft doorlopend aan het checken of je geen illegale Windows XP op je computer hebt staan! :+

edit:

FF Tiepvautje wegge-edit :)

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• Carny
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-06 23:48

Carny

DatDus!

Dit is nou wat ze noemen "Broadcasts"... Het is verkeer dat word verstuurd om te kijken of de bovenliggende server en de onderliggende pc(s) nog online zijn... Als je het verkeer gaat meten zie je dat er, zonder enig nuttig verkeer, in totaal zo'n 90MB per 24 uur over het netwerk gaat als het verkeer tussen 2 pc's bekeken word...

DatDus.DE --- DatDus!

• Garibaldi
  • Laatst online: 31-10-2019

Garibaldi

Four rings to rule them all

Topicstarter
Op dinsdag 20 november 2001 21:21 schreef carnager het volgende:
Dit is nou wat ze noemen "Broadcasts"... Het is verkeer dat word verstuurd om te kijken of de bovenliggende server en de onderliggende pc(s) nog online zijn... Als je het verkeer gaat meten zie je dat er, zonder enig nuttig verkeer, in totaal zo'n 90MB per 24 uur over het netwerk gaat als het verkeer tussen 2 pc's bekeken word...
Kijk, dat noem ik nog eens een nuttige reply.

Alleen, heeft dit specifiek met Windows XP te maken, of heeft/had Win2K dit ook al? Ik kan me echt niet heugen dat ik het op mijn win2k OS ook had..?

• serkoon
  • Niet online

serkoon

mekker.

Mjah..alle windozen doen dit zo'n beetje.. Vanwege het laffe smb/nmb-gebeuren. (shares en netbios nameservicing).

Bovendien zijn er nog arp-broadcasts ook, hoewel deze wat minder vaak voorkomen.

't is met 2 pc's niet zoveel.. maar als je grote fysieke subnets hebt tikt het toch lekker aan.

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 19:55
[topic=321819]

?
Pagina: 1