Ik heb een prima werkend netwerkje thuis van 2 pcŽs en een hub. 1e PC is de server, hierop draait Windows XP, internetsharing staat aan, en ik maak verbinding met internet d.m.v. een ADSL verbinding. Dit houdt in -in dit geval- dat ik in de server 2 NICŽs heb geinstalleerd, 1 voor het ŽthuisnetwerkŽ, en 1 voor de ADSL verbinding. De 2e PC (ook Windows XP) maakt gebruik van de server als gateway om het internet op te gaan. Žt Werkt allemaal feilloos, alleen ik vraag me 1 ding af: Hoe komt Žt toch, dat ik op mijn hub constant netwerkverkeer zie (Lees: lampjes knipperen op de poorten), zonder dat er files overgestuurd worden? Er zit een periode van ongeveer een seconde tussen het knipperen.
Begrijp me niet verkeerd, het is geen probleem, alleen ik zou wel een oplossing c.q. verklaring willen hebben voor het knipperen van de lampjes in de hub?
Oh, ja, saillant detail: Ik heb Žt vermoeden dat het is begonnen nadat ik Windows XP clean heb geinstalleerd. Windows 2000, 98, 98SE, ME, ik heb ze allemaal draaiend gehad (ook met ICS), maar ik kan me niet herinneren dat dit ooit optrad.
Ik ben benieuwd!
Begrijp me niet verkeerd, het is geen probleem, alleen ik zou wel een oplossing c.q. verklaring willen hebben voor het knipperen van de lampjes in de hub?
Oh, ja, saillant detail: Ik heb Žt vermoeden dat het is begonnen nadat ik Windows XP clean heb geinstalleerd. Windows 2000, 98, 98SE, ME, ik heb ze allemaal draaiend gehad (ook met ICS), maar ik kan me niet herinneren dat dit ooit optrad.
Ik ben benieuwd!