Ik gebruik nu SuSE 7.2 pro.
Ik heb vroeger debian 2.0 gebruikt.
SuSE vindt ik redelijk goed werken, maar ze zetten nieuwe versie's niet op internet [ja, wel een ftp versie] en dat principe staat me niet aan.
Ik wil nu misschien weer terug naar debian.
Maar om een goed afgewongen beslissing te kunnen make hier enkele vragen:
1. Installeren van progs e.d. doe ik nu via rpm. Werkt rpm onder debian? [alien?]
2. Installeren deed ik vroeger onder debian met dpkg, maar ik kom niet al te veel packages tegen op internet...[ja wel op packages.debian.org] Zijn .deb's wel goed 'verkrijgbaar'?
3. SuSE post haar dist niet op inet vanwege de comerciele software. Hoe zit dat bij debian? Mis je iets zonder die comerciele software? [Ik heb een snelle inet verbinding dus e.g. staroffice kan ik gewoon downloaden]
4. Is er een roadmap oid voor debian? blijft het gratis?
5. Hurd? werkt daar iemand mee? Is het compatible met linux?
6. Waar in onderscheid Debian zich tegenover andere dists?
7. Waarom moet ik Debian wel nemen?
8. Waarom moet ik Debian niet nemen?
dit topic is niet bedoelt als een distributie round-up of welke dist moet ik nemen?
ik weet dat er meer zijn. ja ik weet dat freebsd bestaat.
Ik heb vroeger debian 2.0 gebruikt.
SuSE vindt ik redelijk goed werken, maar ze zetten nieuwe versie's niet op internet [ja, wel een ftp versie] en dat principe staat me niet aan.
Ik wil nu misschien weer terug naar debian.
Maar om een goed afgewongen beslissing te kunnen make hier enkele vragen:
1. Installeren van progs e.d. doe ik nu via rpm. Werkt rpm onder debian? [alien?]
2. Installeren deed ik vroeger onder debian met dpkg, maar ik kom niet al te veel packages tegen op internet...[ja wel op packages.debian.org] Zijn .deb's wel goed 'verkrijgbaar'?
3. SuSE post haar dist niet op inet vanwege de comerciele software. Hoe zit dat bij debian? Mis je iets zonder die comerciele software? [Ik heb een snelle inet verbinding dus e.g. staroffice kan ik gewoon downloaden]
4. Is er een roadmap oid voor debian? blijft het gratis?
5. Hurd? werkt daar iemand mee? Is het compatible met linux?
6. Waar in onderscheid Debian zich tegenover andere dists?
7. Waarom moet ik Debian wel nemen?
8. Waarom moet ik Debian niet nemen?
dit topic is niet bedoelt als een distributie round-up of welke dist moet ik nemen?
ik weet dat er meer zijn. ja ik weet dat freebsd bestaat.