Toon posts:

[Debian] Enkele vragen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik nu SuSE 7.2 pro.
Ik heb vroeger debian 2.0 gebruikt.

SuSE vindt ik redelijk goed werken, maar ze zetten nieuwe versie's niet op internet [ja, wel een ftp versie] en dat principe staat me niet aan.

Ik wil nu misschien weer terug naar debian.
Maar om een goed afgewongen beslissing te kunnen make hier enkele vragen:

1. Installeren van progs e.d. doe ik nu via rpm. Werkt rpm onder debian? [alien?]

2. Installeren deed ik vroeger onder debian met dpkg, maar ik kom niet al te veel packages tegen op internet...[ja wel op packages.debian.org] Zijn .deb's wel goed 'verkrijgbaar'?

3. SuSE post haar dist niet op inet vanwege de comerciele software. Hoe zit dat bij debian? Mis je iets zonder die comerciele software? [Ik heb een snelle inet verbinding dus e.g. staroffice kan ik gewoon downloaden]

4. Is er een roadmap oid voor debian? blijft het gratis?

5. Hurd? werkt daar iemand mee? Is het compatible met linux?

6. Waar in onderscheid Debian zich tegenover andere dists?

7. Waarom moet ik Debian wel nemen?
8. Waarom moet ik Debian niet nemen?

dit topic is niet bedoelt als een distributie round-up of welke dist moet ik nemen?
ik weet dat er meer zijn. ja ik weet dat freebsd bestaat.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op dinsdag 20 november 2001 20:51 schreef compukid het volgende:
1. Installeren van progs e.d. doe ik nu via rpm. Werkt rpm onder debian? [alien?]
apt-get <vulhierin>
En anders kun je met bijv. make-deb & debuild een tar.gz source-file omcatten naar een .dpkg..
2. Installeren deed ik vroeger onder debian met dpkg, maar ik kom niet al te veel packages tegen op internet...[ja wel op packages.debian.org] Zijn .deb's wel goed 'verkrijgbaar'?
Dat niet, al zie 1 :-)
3. SuSE post haar dist niet op inet vanwege de comerciele software. Hoe zit dat bij debian? Mis je iets zonder die comerciele software? [Ik heb een snelle inet verbinding dus e.g. staroffice kan ik gewoon downloaden]
Kijk eens op de Debian homepage zou ik zeggen.. Alle packages die in standaard debian zitten, zijn free, alles wat niet vrij te copiieren is, staat in de non-free sectie op hun site...
6. Waar in onderscheid Debian zich ]tegenover andere dists?
apt-get is *liev*
En ze hebben 3 versies naast elkaar lopen, een stable-tree, een testing, en een unstable, dus je kunt zelf kiezen wat je wilt, wil je bleeding-edge, en mag het een keertje verkeerd gaan, dan kies je voor unstable, wil je iets meer zekerheid, dan kies je voor testing, en wil je betrouwbaarheid, dan kies je voor stable..
Apt-get is *liev* :)
Nu moet je niet gaan vloeken he , 'it's the only way baby' :)
Tis alleen niet zo makkelijk voor de beginnende user, daarom raden we in NOS meestal Mandrake of RedHat aan..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 20 november 2001 21:05 schreef moto-moi het volgende:

apt-get <vulhierin>
En anders kun je met bijv. make-deb & debuild een tar.gz source-file omcatten naar een .dpkg..
Maar is het mogelijk een .rpm te installeren?
Is DPKG verledentijd?
Kijk eens op de Debian homepage zou ik zeggen.. Alle packages die in standaard debian zitten, zijn free, alles wat niet vrij te copiieren is, staat in de non-free sectie op hun site...
Blijft dit ook zo?
apt-get is *liev*
klinkt goed...had vroeger aardig wat problemen met dpkg...
En ze hebben 3 versies naast elkaar lopen, een stable-tree, een testing, en een unstable, dus je kunt zelf kiezen wat je wilt, wil je bleeding-edge, en mag het een keertje verkeerd gaan, dan kies je voor unstable, wil je iets meer zekerheid, dan kies je voor testing, en wil je betrouwbaarheid, dan kies je voor stable..
STABLE dus...
Nu moet je niet gaan vloeken he , 'it's the only way baby' :)
Tis alleen niet zo makkelijk voor de beginnende user, daarom raden we in NOS meestal Mandrake of RedHat aan..
Gelukkig ben ik geen beginnede user meer.... :)
De bedoeling is ook geen makkelijk systeem maar een werkend systeem...anders had ik wel [censuur]*****[/censuur] genomen.

Hoe zit 't met software? worden b.v. Kernel, KDE, Apache, Samba, XFree, GCC e.d. in een nieuwe [lees nieuwste] versie meegeleverd?

Heeft iemand ervaring met HURD?

Wanneer komt er een nieuwe versie uit? Waar kan ik dat vinden op de website?

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op dinsdag 20 november 2001 21:17 schreef compukid het volgende:
Is DPKG verledentijd?
Is wel mogelijk, maar van de meeste RPM's zijn _of_ .debs te vinden op de site van Debian, of er zit een .tgz bij, waarvan je zelf een .deb kunt maken...
[..]
Blijft dit ook zo?
Ik ben geen waarzegger hoor, maar tis zover ik weet een stichting, dus dat zal niet gauw veranderen..
[..]
klinkt goed...had vroeger aardig wat problemen met dpkg...
Zoals ? * moto-moi heeft er eigenlijk nooit ruzie mee..
[..]
STABLE dus...
Hetgeen natuurlijk wel betekend, dat je oudere software krijgt, aangezien ze dat langer getest hebben...
[..]
De bedoeling is ook geen makkelijk systeem maar een werkend systeem...anders had ik wel [censuur]*****[/censuur] genomen.
*krabt aan kin* Ehhmm.. MAC OS ? Hmm, moet wel, zijn maar 5 tekentjes :)
Hoe zit 't met software? worden b.v. Kernel, KDE, Apache, Samba, XFree, GCC e.d. in een nieuwe [lees nieuwste] versie meegeleverd?
Debian's ontwikkeling staat nooit stil zoals bij bijv. Windows, of RedHat , Mandrake, whatever, er worden elke dag nieuwe of vernieuwde packages toegevoegd.. Gisteren heb ik nog geupdate, en ik draai vandaag een update : 13 meg gedownload, aan nieuwe versies van allerlei packages (Ik draai BTW testing)..
Zie hierboven :)
Ze zijn al aan het toewerken naar een nieuwe stable geloof ik, d.w.z. de oude stable gaat weg, testing wordt stable, en unstable wordt testing, en er wordt een nieuwe unstable opgestart.. Then again, ik let daar niet zo op, dus ik kan het ook verkeerd hebben :)
(Waar Nelske me wel op zal wijzen ;) )

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Ariejan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-07 16:44
Is DPKG verledentijd?
Nee, dpkg is er nog steeds. Je kan zowat alles wat er aan linux software is apt-getten in dep formaat. Dat is dus ook te gebruikern met dpkg. RPM heb je NIET nodig! Je kan wel altijd RPM installeren via apt-get rpm ;-)
Blijft dit ook zo?
Debian blijft non-commerical. Dat is hun doel
STABLE dus...
Niet bang worden! Ik draait unstable/testing, en dat draait voor 'n desktop als 'n zonnetje. Stable heeft oudere software, maar draait ook echt stable als wat.
Uhm.. geen beginnende user meer?? Dan zou je al debian moeten hebben ;-)
ALLES! Ik heb nu 'n desktop met X (4.1.0), Apache (1.3.22), PHP, KDE (niet gebruikt), GNOME, Samba, GCC (3.0 nogwat) kernel 2.4.14 kun je zo apt-getten, maar ook ouwere versies kun je als image (dus kantenklare kernels) apt-getten, maar ook sources.

Ik geloof dat m'n dselect nu ongeveer 'n paar duizend (misschien wel meer dan 10duizend) packages bevat.
Heeft iemand ervaring met HURD?
Nope, maar ik geloof dat er wel support voor is/komt.
Debian werkt met releases. Nu is er bv. 'n nieuwe 2.2r4 uit. (revision 4 van potato), als je nu apt-get update, apt-get dist-upgrade doet, is je hele debian geupgrade naar de nieuwe versie. Same goes for unstable. Elke week 'n keer dist-upgrade doen, en je hebt de laatste nieuwe software op je bak staan.

Geloof mij, debian ruled!! Je hoeft geen CD images meer te downen. (1x als install CD, daarna apt-getten van ftp)

Computeraar - Part-time Maker van Geluiden - https://neuroslasher.bandcamp.com

• Ariejan
ik draai unstable/testing op 3 pc's (2x desktop, 1x server)

• dop
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:37

dop

Windows needs to reboot now

ik zal niet al je vragen beantwoorden
maar hier een paar

je had het over nieuwe versies

waarom is debian zo goed in vergelijking tot de rode hoed

debian heeft geen haast met het vrijgeven van stable
dat zorgt er voor dat ze nooit de laatste software hebben in de stable versie maar het geeft wel een heel goed draaiend systeem

toch is het goed mogelijk om geheel of ten delen met testing packeten te draaien
alleen als je dit tever doorvoert kom je vanzelf een keer op het nivo waar je was met de rode hoed

waneer woody stable word ?
das kwestie van geduld kun je geen datum aan vast prikken

RPM dat kan ,al kun je er van uit gaan dat dit niet altijd naatloos op elkaar aansluit

dit kan met rpm maar dan kon het wel eens spaak lopen met apt
via alien zou het wel goed moeten werken

dop

EPC Debian Gnu Linux

• Ariejan
namcap:~# apt-get update
Hit ftp://ftp.nl.debian.org stable/main Packages
Hit ftp://ftp.nl.debian.org stable/main Release
Hit ftp://ftp.nl.debian.org stable/contrib Packages
Hit ftp://ftp.nl.debian.org stable/contrib Release
Hit ftp://ftp.nl.debian.org stable/non-free Packages
Hit ftp://ftp.nl.debian.org stable/non-free Release
Hit ftp://ftp.nl.debian.org unstable/main Packages
Hit ftp://ftp.nl.debian.org unstable/main Release
Hit ftp://ftp.nl.debian.org unstable/contrib Packages
Hit ftp://ftp.nl.debian.org unstable/contrib Release
Hit ftp://ftp.nl.debian.org unstable/non-free Packages
Hit ftp://ftp.nl.debian.org unstable/non-free Release
Hit ftp://ftp.nl.debian.org stable/non-US/main Packages
Hit ftp://ftp.nl.debian.org stable/non-US/main Release
Hit ftp://ftp.nl.debian.org stable/non-US/contrib Packages
Hit ftp://ftp.nl.debian.org stable/non-US/contrib Release
Hit ftp://ftp.nl.debian.org stable/non-US/non-free Packages
Hit ftp://ftp.nl.debian.org stable/non-US/non-free Release
Hit ftp://ftp.nl.debian.org unstable/non-US/main Packages
Hit ftp://ftp.nl.debian.org unstable/non-US/main Release
Hit ftp://ftp.nl.debian.org unstable/non-US/contrib Packages
Hit ftp://ftp.nl.debian.org unstable/non-US/contrib Release
Hit ftp://ftp.nl.debian.org unstable/non-US/non-free Packages
Hit ftp://ftp.nl.debian.org unstable/non-US/non-free Release
Reading Package Lists... Done
Building Dependency Tree... Done
Merging Available information
Replacing available packages info, using /var/cache/apt/available.
Information about 9113 package(s) was updated.
namcap:~#
Hit wil zeggen dat alle info up-to-date is.

Ik heb stable er nog bij zitten als er bv. 'n package nog niet in unstable zit, of als ik perse 'n bepaalde versie nodig heb. Maar eigenlijk wordt stable niet gebruikt.

• yeadder
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
moto-moi was sneller :)

maar het was wel gelukt met de quotes :)

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:52

Jrz

––––––––––––

Debian vs FreeBSD :)
moeilijk moeilijk...

Hoe kan je trouwens debian installeren met een journaling fs?

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

• Ariejan
Journaling, wil je ext3??

Eerst met ext2 installen, kernel-source apt-getten, kernel-patch-ext3 apt-getten.

Bakken maar!

Daarna kijken op de ext3 site, tools downloaden (of apt-getten, nog niet geprobeerd, ga ik zo es doen)

en dan kun je je ext2 converten naar ext3 ;-)

mail me ff als je wilt weten of 't gelukt is.

• Ariejan
Er zijn zelfs al precompiled kernels met ext3 support.

• Jrz

Jrz

––––––––––––

Dat maakt me niet zo uit, maar ik wil sowieso geen ext2.. Ik MOET een journaling fs hebben.. geen zin in corrupt gezeik ..

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

• Ariejan
ext3 = ext2 + journaling ;-)

efs2tools kun je gebruiken hiervoor. Met de -J optie geef je de journaling opties mee.

• Ariejan

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik nu ReiserFS, en daar ben ik zeer tevreden over. kan debian ReiserFS mounten? en het os zelf op ReiserFS? Ik weet dat ext3 ongeveer vergelijkbaar is...

ter info: Ik heb niets aan de vergelijking van RedHat met Debian, hooguit debian vs suse...

moet je .deb's maken van .tgz's?
ik doe meestal ./configure, make en make install....
Op dinsdag 20 november 2001 21:27 schreef moto-moi het volgende:

*krabt aan kin* Ehhmm.. MAC OS ? Hmm, moet wel, zijn maar 5 tekentjes :)
Er staat censuur....geem MacOS/X dus...eerder win32 [ook 5 tekens!]

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op dinsdag 20 november 2001 20:51 schreef compukid het volgende:
apt-get install <package>
En als je toch rpms wilt installen:
apt-get install rpm (dus letterlijk 'rpm', de package manager, niet de naam van een rpm).[quote]
[quote]
Minder goed dan rpms ja, maar veel (niet-commerciele) software zit al in Debian zelf, zonder dat je daar debs voor moet gaan zoeken.
Ze zijn er overigens wel, en je kunt (met wat prutsen) ook rpms installeren.
Debian verkoopt niet eens CDs; een net-install is een hele gebruikelijke manier om Debian te installeren en de ISOs zijn op velen plaatsen te downloaden.
Ik mis eigenlijk niks zonder commerciele software... Ik heb alleen Staroffice en games zelf geinstalleerd.
4. Is er een roadmap oid voor debian? blijft het gratis?
Ik zou zeggen: ga op de site eens kijken.
Debian is iig Free Software zoals het bedoeld was: het is een non-commerciele distro, dus het draait niet om het geld, maar om de software (Debian tshirt: "when the code matters more than te commercials").
Er zijn ook plannen om de non-free sectie van Debian af te stoten, en als dat gebeurt, zit er alleen nog maar Free/Open Source Software in Debian.
Dus nee, ik zie het niet snel gebeuren dat Debian geld gaat kosten :+ (Dat is namelijk tegen het hele idee waar Debian voor staat).
5. Hurd? werkt daar iemand mee? Is het compatible met linux?
The Hurd is een kernel (Ok, om technisch gemierenneuk te voorkomen: het is een set userspace drivers/modules behorenden bij een op Mach gebaseerde microkernel, en het geheel kan als het goed is dezelfde taken vervullen als de Linux kernel).
Op de GNU/Hurd zou je in principe hetzelfde moeten kunnen als op GNU/Linux (afgezien van programma's die erg nauw samenwerken met de kernel... dit zijn er niet veel).
6. Waar in onderscheid Debian zich tegenover andere dists?
Het is non-commercieel.
Het probeert zo puur mogelijk Free Software te zijn.
Het probeert universeel/compleet te zijn (zoveel mogelijk software erin; Ondersteuning voor de i386, Sparc, m68k, ppc, Alpha, hppa, Strongarm, MIPS).
Debian package management (dpkg, apt-get) roelt (imho).
De eerder genoemde trees (Stable, Testing, Unstable) werken ook fijn - Je kan kiezen wat je nodig hebt (Stabiel, nieuw, bleeding edge).
Als je bang bent zelf configfiles te editen, moet je Debian niet nemen.
Als je verwacht/eist dat al je hardware gedetecteerd wordt tijdens de installatie en je na de installatie een complete grafische desktop hebt die je welkom heet, moet je geen Debian nemen.

Opmerking bij het laatste: Debian op de desktop kan prima, maar Debian installeert standaard vrij kaal (een meg of 120), waarna je zelf nog moet kiezen welke packages geinstalleerd worden.

* deadinspace draait Debian unstable op zijn desktop, zijn laptop en zijn hppa bak, en Debian Stable (potato, aka 2.2) op zijn servers.

• Ariejan
Debian vs. Redhat is vrijwel 'tzelfde als Debian vs Suse.

Ik heb Suse 7.2Pro gedraait als desktop.

De grote nadelen van Suse t.o.v. Debian:

* Altijd je CD's bij de hand moeten hebben als je nieuwe software wilt.
* Is er 'n nieuwe versie uit van ..., dan moet j'm zelf gaan zoeken en rpm-installen
* 't is lompgroot (1.5/2 gig is niks bijzonders voor Suse, ik heb nu 'n complete X server, mozilla, staroffice, apache, php, development shit, kernel source, ga zo maar door. Owjah, en wine met StarCraft geinstalleerd ;-)
code:
1
2
Filesystem       1k-blocks  Used Available Use% Mounted on
/dev/hda6         2842484   1693264   1004828  63%

(Uhm..dis m'n laptop btw. Zit ook nog 'n 17Gb WinXP partitie op, maar die gaat binnenkort verdwijnen ;-)

Als je zo graag de verschillen wilt weten tussen debian en suse, probeer debian gewoon 'n keer. Is nog steeds de beste manier.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 20 november 2001 21:59 schreef deadinspace het volgende:

Debian verkoopt niet eens CDs; een net-install is een hele gebruikelijke manier om Debian te installeren en de ISOs zijn op velen plaatsen te downloaden.
Ik mis eigenlijk niks zonder commerciele software... Ik heb alleen Staroffice en games zelf geinstalleerd.
onder SuSE heb ik Games + Soffice [6beta] zelf geinstallerd..dus dat wordt niet echt wennen...
Ik zou zeggen: ga op de site eens kijken.
Debian is iig Free Software zoals het bedoeld was: het is een non-commerciele distro, dus het draait niet om het geld, maar om de software (Debian tshirt: "when the code matters more than te commercials").
Dat is precies waarom ik van SuSE af wil...[te commercieel]
Ikke ook Tshirt... :)
The Hurd is een kernel (Ok, om technisch gemierenneuk te voorkomen: het is een set userspace drivers/modules behorenden bij een op Mach gebaseerde microkernel, en het geheel kan als het goed is dezelfde taken vervullen als de Linux kernel).
Op de GNU/Hurd zou je in principe hetzelfde moeten kunnen als op GNU/Linux (afgezien van programma's die erg nauw samenwerken met de kernel... dit zijn er niet veel).
Nog niet bruikbaar dus?
Verbetering op de linux kernel?
Het is non-commercieel.
Het probeert zo puur mogelijk Free Software te zijn.
Het probeert universeel/compleet te zijn (zoveel mogelijk software erin; Ondersteuning voor de i386, Sparc, m68k, ppc, Alpha, hppa, Strongarm, MIPS).
COOL!!!!
Als je bang bent zelf configfiles te editen, moet je Debian niet nemen.
Dan zijn er maar heeel weinig os'en waar je mee aan de slag kan....
* deadinspace draait Debian unstable op zijn desktop, zijn laptop en zijn hppa bak, en Debian Stable (potato, aka 2.2) op zijn servers.
HPPA dat is dat RISC van HP?

• Jrz

Jrz

––––––––––––

Ik ben zelf meer voorstander van FreeBSD..
Ik hou niet zo van GPL... BSD license ruls ;)

• blaataaps
  • Niet online
deadinspace, absolute minimum is zelfs wel minder dan 120M volgens mij, als je puur en alleen base_install neemt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet bijna genoeg! Ik moet er nog ff een nachtje over slapen...maar ik denk dat ik een stel iso's ga downen...

TNX VOOR DE INFO

Het enige dat ik nog wil weten is: kan ik debian op een ReiserFS partitie gooien? kan debian ReiserFS mounten?

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op dinsdag 20 november 2001 21:17 schreef compukid het volgende:
Is DPKG verledentijd?
Nee.
STABLE dus...
Houdt er rekening mee dat Stable nu een jaar of 2 oud is (geen updates, op security updates na). Dat is redelijk oud voor desktop software.
Ikzelf zou Testing aanraden.
In Stable zijn dat dus kernel 2.2.19, XFree 3.3.6, geen KDE, enz.
In Testing zit iig XFree 4.1.0 en een behoorlijk nieuwe KDE (kernel... geen id, ik bak toch altijd zelf).
Wanneer komt er een nieuwe versie uit?
Heel eenvoudig: als het af is :)
Maar het was origineel de verwachting dat Woody in maart Stable zou worden, wat ze volgensmij niet gaan halen.
Op dinsdag 20 november 2001 21:27 schreef moto-moi het volgende:
Ze zijn al aan het toewerken naar een nieuwe stable geloof ik, d.w.z. de oude stable gaat weg, testing wordt stable, en unstable wordt testing, en er wordt een nieuwe unstable opgestart.. Then again, ik let daar niet zo op, dus ik kan het ook verkeerd hebben :)
Niet helemaal. Woody wordt als het goed is over een tijd de nieuwe Stable ja, maar dan wordt er een nieuwe Testing gemaakt, geen nieuwe Unstable (Unstable blijft dan ook gewoon Sid heten; de nieuwe Testing wordt Sarge meen ik).

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op dinsdag 20 november 2001 22:14 schreef compukid het volgende:
Nog niet bruikbaar dus?
Verbetering op de linux kernel?
Bruikbaarheid weet ik niet zoveel van, maar volgensmij is het nog wat experimenteel.
De manier waarop de HURD kernel werkt is eleganter dan die waarop de Linux kernel werkt (microkernel vs. monolithische kernel).
Debian GNU/HURD zat meen ik in de pipeline, en Debian FreeBSD ook, maar dat kan allebei nog lang duren (wordt steeds uitgesteld).
COOL!!!!
HPPA dat is dat RISC van HP?
Yepz... Mijn 60 mhz apparaat :)
Debian support ook nog ia64 (itanium), mipsel, s390 (die enorme IBM apparaten) en een beetje sh (geen id) btw.
Merk op dat sommige args wat achterlopen (waaronder hppa; sh loopt heel erg achter maar doet ook niet echt mee).
Het werkt iig wel hier, maar niet alle packages zijn er en sommige segfaulten nogal.
Zie ook http://buildd.debian.org/stats/
Op dinsdag 20 november 2001 22:17 schreef blaataaps het volgende:
deadinspace, absolute minimum is zelfs wel minder dan 120M volgens mij, als je puur en alleen base_install neemt.
Jah, het kan <80meg, en zelfs nog wel kleiner, maar die 120 meg is ongeveer na een standaard potato install, als je 'advanced package selection' kiest. Het was iig maar ter illustratie; nog kleiner is niet interessant voor een desktop.
Op dinsdag 20 november 2001 22:18 schreef compukid het volgende:
Ik weet bijna genoeg! Ik moet er nog ff een nachtje over slapen...maar ik denk dat ik een stel iso's ga downen...
Een netinstall is ook een mogelijkheid... Ik heb zelfs nog nooit van CD geinstalled.
Het enige dat ik nog wil weten is: kan ik debian op een ReiserFS partitie gooien? kan debian ReiserFS mounten?
Het mounten van de partities is een kwestie van 1. up-to-date mount hebben 2. ReiserFS in je kernel hebben.
Ik denk dat de Woody mount wel up-to-date genoeg is.
Ik denk niet dat de Woody install de mogelijkheid biedt tot installatie op ext3 of ReiserFS. (Sid ook niet btw)
Een mogelijkheid (die iig gewoon zou moeten werken) is installen op ext2, en dan overgaan op ext3 (zoals iemand anders al voorstelde). Ext3 support zou overigens in linux-2.4.15 standaard komen te zitten.
Zie ook http://www-106.ibm.com/developerworks/linux/library/l-fs7/ .

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Ik heb laatst Debian geinstalled op ReiserFS, met de Debian ReiserFS floppenset. Google kan je verder helpen:
klik
InstallZ...

Zoef

• active2
  • Laatst online: 17-07 21:56

active2

Google is your friend

Waar kan ikke een t-shirt weghalen deadinspace?

* active2 wil ook een debian t-shirt

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Ik heb zelf Debian op XFS draaien. Ook dat is mogelijk. XFS is het journalling filesystem van SGI IRIX. Nu ook voor Linux. En het is sneller dan al zijn andere broertjes (ext3, JFS en Reiser) tijdens gewoon gebruik. Zoek maar op /. Daar staat ergens zo'n test.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 21 november 2001 13:19 schreef Valium het volgende:
Ik heb zelf Debian op XFS draaien. Ook dat is mogelijk. XFS is het journalling filesystem van SGI IRIX. Nu ook voor Linux. En het is sneller dan al zijn andere broertjes (ext3, JFS en Reiser) tijdens gewoon gebruik. Zoek maar op /. Daar staat ergens zo'n test.
Voor degene die interesse heeft in xfs:
op http://oss.sgi.com/projects/xfs/ is te vinden hoe je met xfs kan werken er is ook een xfs-root howto... 't klink behoorlijk cool.... :9

De url waar /. naar verwijst...
http://aurora.zemris.fer.hr/filesystems/

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op woensdag 21 november 2001 08:44 schreef active2 het volgende:
Waar kan ikke een t-shirt weghalen deadinspace?
Dat tshirt heb ik zelf niet; iemand die ik ken heeft hem. Die had hem van Copyleft of Thinkgeek.
Pagina: 1