[nero] Could not perform fixation

Pagina: 1
Acties:
  • 305 views sinds 30-01-2008

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08-2025
Nero geeft deze melding op het einde van het branden van een cd. Ik heb dit al eens vaker gehad maar nooit een oplossing gevonden. Ik draai windows XP en heb Nero 5.5.5.1 geinstalleerd (zou goed moeten zijn zou je denken). Nu heb ik de search en google al gebruikt en ik kwam tot de conclusie dat dit probleem vaker voorkomt. Een antwoord kon ik niet vinden.
Ik heb een plextor brander 32/10/12A.
Ik heb het idee dat het aan aan IDE ligt. Mijn moederbord is een A7M266. Misschien iets in de bios ?

Wie helpt mij uit de problemen ?
grtz

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:04

botoo

💀 too old to die young

Could not perform fixation
Die melding krijg ik met Nero en Plextor ook, maar alleen bij CDRW's.
* botoo heeft dus geen oplossing, maar luistert wel mee

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Verwijderd

Gebruik een andere merk cdr! Als ik met mijn scsi plextor een bepaald merk erin prop krijg ik ook deze melding! Bij That's Write nooit! Is per cdr verschillend de ene moet 'ie wel de ander helemaal niet!

• Stalkert
Ik heb hier anders vrij dure CDR's.. TDK CDR-80 16x en philips CD-R silverspeed CDR-80

en botoo.. wat heb jij als alternatief voor Nero ? en gebruik jij ook windows XP ?

Verwijderd

Hier acer 24* en ook alleen met cdrw (alleen hp getest) die foutmelding.

EDIT: OS= win2k

• Stalkert
af en toe geeft ie ook geen melding, maar dan nog zijn de cd's niet goed.

Verwijderd

Verkeerde knopje :'( :'(

Verwijderd

Ik heb alles als geprobeerd, van fl 1.- /stuk tot 7.- per stuk! mijn plextor lust alleen That's write 74/80 en BASF'jes! Philips-jes Lenco, dat is het wel zo'n beetje! Mijn Philips 12x8x32x brand alles! ook cdr's van 25 cent per stuk! foutloos!

Probeer een ander merk! ligt gewoon aan de cdr's!!!
Plextor en zeker de 8/2/20 scsi is kieskeurig!!!!!

• Stalkert
vreemd dat ie het dan eerst wel gewoon deed.. ik heb zeker 50 cdr's gebrand van dat merk dat ie nu niet slikt.

Verwijderd

Zelfde melding toevallig ook gehad. Windows XP + Nero 5.5.5.1

Het gekke is dat het divxje dat erop staat wel volledig op de CD staat, dus heb de error genegeerd voor mezelf. Twee keer zelfde melding, tweede maal eerst simulatie gedraaid, ging goed, daarna branden zelfde CD, ging met error.

Ik denk dat het een bug is of een uitzondering van de CD zelf. Dat er bijvoorbeeld aangegeven staat dat ie 702 MB kan hebben of zo en dat op 500kb niet haalt of zo.

Verwijderd

misschien kan je proberen om je cdbrandlensje schoon te maken met zo'n schoonmaak cd'tje van een 10.-
Ik weet het niet maar misschien help het???

• Stalkert
ik vind het wel typisch dat er zoveel mensen zijn met dezelfde problemen.. een bugje in Nero misschien ?

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:42

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA -> SA

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-03 12:07
Of misschien een bugje in de mensen.

Z'n fixatie soms icm een lead out (kan ook op het begin van een cd) neemt soms (afhankelijk van het aantal bestanden) tot 20 mb ruimte in.

Als een fixatie uitgevoerd is als er niet genoeg ruimte is kan je de cd niet meer lezen in sommige gevallen...

Optie voor Nero is (alleen voor DAO disc at once) om overburn in te schakelen.

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

• Stalkert
vreemd.. ik heb nu cdrwin 4.0 gebruikt. Hij zegt dat het branden gelukt is, maar als ik wil kijken met explorer dan geeft ie deze melding:

f:\ is not accessible.

The request could not performes because an I/O device error.

Bij een goeie cd geeft ie deze melding niet.

Verwijderd

Ik heb in Nero het probleem dat 1-op-1 kopietjes niet meer iets leesbaars opleveren. Daar hebben we natuurlijk gewoon CloneCD voor, maar Nero laat het afweten wat dat aangaat.

Wat dat betreft is het bepaald de 'eerste versie die onder XP draait'.

• Stalkert
firmware update lukt op het moment ook niet
--> firmware update is failed (maakt niet uit wat het is)

Het lijkt toch op een hardware probleem alhoewel hij toch niet echt kapot is lijkt het.

• gex
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:14

gex

De gekste

Zelf heb ik dit probleem ook gehad, maar is het weer even voorbij en nu ik de post van James_Watt lees, is het volgens mij opgelost sinds ik Overburning weer eens heb ingeschakeld, dus dat zou inderdaad wel eens de oplossing kunnen zijn.

• Stalkert
hmm .. hij geeft geen fixation error meer maar de content van de cdr is nog steeds leeg.
erg vaag

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:06

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ik heb die melding ook gehad met nero 5.5.5.1 onder win2k.
dus het ligt niet echt aan winxp lijkt me dan,
het kan idd aan die overburning liggen,en ik kreeg hem toen ik het vinkje aanvinkte om de gebrande data te controleren als het op de cd is gezet.mischien dat het daaraan ligt

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• DaGroninger
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06-2025
Ik heb hetzelfde probleem nu, al 3cd's weggegooid nu. maar soms pakt hij de cd wel ondanks de error, Could not perform fixation bij 100%
Ik heb een Acer 12x8x32, tot voorkort nog weinig problemen gehad, en ik heb em nu een jaar of 2 denk ik.

• r00tie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11-2025
* r00tie heeft het probleem ook gehad met een Plextor 8x4x32 i.c.m. Nero op Win2k en WinXP
Ik heb het opgelost door simpelweg de lens schoon te maken met een CD Lenscleaner cd'tje, en hij deed alles weer perfect.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
[google=nero could not perform fixation] geeft aardig wat resultaten, ergens zag ik er tussen staan dat het aan iemands IDE drivers (voor zijn nForce 2) lag.

Mocht je er met de Google resultaten niet uitkomen, dan kan je een nieuw topic openen, maar vermeld wel welk OS je gebruikt, welk moederbord je hebt en welke chipset drivers je gebruikt, en probeer ook een ander brandprogramma als dat even kan. Software Algemeen - Policy niet te vergeten uiteraard ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.