Asus Chipset Fans :r

Pagina: 1
Acties:

• SiliconError
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-10-2025

SiliconError

:(){ :|:& };:

Topicstarter
Mijn Asus Chipset fan (northbridge ding) is totaal gaar. Ik word skijtziek van dat ding, hij maakt me een tering hoop herrie bij het booten, totdat ik m'n vinger erin steek, en 'm dan langzaam weer laat draaien.

Ik heb eigenlijk zin om dat ding gewoon te ontkoppelen, maar dat lijkt me geen goed idee (A7M266)...

Ik heb ook ff wat rondgezocht hier, maar nergens een goed antwoord gevonden. Waar haal ik zo'n ding (nieuw, dus ik wil 'm niet van een 486 afslopen oid, want ik heb niet eens een 486).
Ik kan er in de pricewatch geen vinden (wat voor afmetingen zijn het eigenlijk?)
Ik heb er al ff over gedacht om Abit op te lichten... want die hadden zo'n mooie omruilactie ;)

In ieder geval: heeft Asus geen fatsoenlijke support? Ik dacht dat het zo'n goeie fabrikant was :r

Verwijderd

Je kan volgens mij gewoon even ASUS mailen/bellen voor een nieuwe chipset fan, maar dan heb je op een gegeven moment toch weer dat irritante geluid. Ik heb de fan op mijn A7M266 vervangen door een TennMax Lasagna BGA cooler ($25) *D , maar met een BlueOrb @ 7V moet het ook kunnen *D

• SiliconError

SiliconError

Topicstarter
Owja, dat was ik vergeten te vermelden... mocht er een nieuwe koeler te vinden zijn: ik wil er nog wel naast kunnen slapen ;)

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Op dinsdag 20 november 2001 20:56 schreef Silicon Error het volgende:
Owja, dat was ik vergeten te vermelden... mocht er een nieuwe koeler te vinden zijn: ik wil er nog wel naast kunnen slapen ;)
Waarom plak je er niet gewoon een grote heatsink op pasief gekoeld (door door middel van je airflow in de kast als die een beetje goed is)

Verwijderd

Die TennMax en de BlueOrb@7V zijn stil... geen zorgen maken over herie... niet nodig :)

Verwijderd

Op dinsdag 20 november 2001 21:00 schreef InterCC het volgende:
Waarom plak je er niet gewoon een grote heatsink op pasief gekoeld (door door middel van je airflow in de kast als die een beetje goed is)
Daar ben ik het helemaal mee eens. Mobo chipset produceren helemaal niet zoveel hitte. Misschien dat je nog een oude cpu heatsink over hebt die je in stukken kunt zagen? :)

Verwijderd

Grote, oude heatsink erop plakken is ook een optie, maar kost natuurlijk ook geld... Arctic silver II Thermal Adhesive is niet gratis *D

Verwijderd

Tie Wraps zijn ook altijd nog een (goedkopere) oplossing, alleen misschien niet zo veilig! :)

Verwijderd

schroef er een Zalman NB32 op. Kost maar iets van 17 piek bij space-promotion.nl en hij maakt voortaan gewoon helemaal geen geluid meer.

hmmm, silence promo crew is in dit draadje wel errug aanwezig :P

Verwijderd

PsyFlux, ik heb mijn twijfels of dat kleine koelblokje wel voldoende is wanneer je geen airflow hebt. Ik heb die Zalman hier ook thuis liggen, maar dat is echt een klein blokkie.

Verwijderd

Mjah, dat zou ik niet echt weten. Tis 1 van de weinige Zalman producten die ik zelf niet heb (kheb zelf al xpres voor een mobo met passief gekoelde northbridge gekozen). Misschien issie ook idd meer bedoeld voor systemen waarbij de fan van zo'n flowerheatsink constructie ook wat lucht over de northbridge heenblaast.

• SiliconError

SiliconError

Topicstarter
Hmmz, ik ben niet zo'n knutselaar, dus dingen aan stukken zagen zal het niet worden voor mij :)

Is het echt zo moeilijk om zo'n zelfde fannetje los te kopen (misschien @ HCC?) ?

Owja
Er zit natuurlijk al een klein koelblokkie op, en de airflow in m'n kast is wel redelijk (HQ08 met in dat rekje voorin 1 fan en achterin 2 fans... de lucht staat iig niet stil ;)

• Fault
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-08 13:06
Wie weet waar je dat koelblokkie van zalman kan kopen? Ben namelijk al een tijdje op zoek naar een koellichaam, zodat ik die klote asus fan eraf kan halen.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:41

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Op dinsdag 20 november 2001 20:34 schreef Silicon Error het volgende:
Mijn Asus Chipset fan (northbridge ding) is totaal gaar. Ik word skijtziek van dat ding, hij maakt me een tering hoop herrie bij het booten, totdat ik m'n vinger erin steek, en 'm dan langzaam weer laat draaien.

Ik heb eigenlijk zin om dat ding gewoon te ontkoppelen, maar dat lijkt me geen goed idee (A7M266)...

Ik heb ook ff wat rondgezocht hier, maar nergens een goed antwoord gevonden. Waar haal ik zo'n ding (nieuw, dus ik wil 'm niet van een 486 afslopen oid, want ik heb niet eens een 486).
Ik kan er in de pricewatch geen vinden (wat voor afmetingen zijn het eigenlijk?)
Ik heb er al ff over gedacht om Abit op te lichten... want die hadden zo'n mooie omruilactie ;)

In ieder geval: heeft Asus geen fatsoenlijke support? Ik dacht dat het zo'n goeie fabrikant was :r
Dude maak es je kast schoon, hoogst waarschijnlijk zit r stof in je fan en dit zorgt er voor dat ie aanloopt, heb t ook gehad met me fan op me a7v133 even schoongemaakt en viola geen geluid meer :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Op woensdag 21 november 2001 10:51 schreef Fault het volgende:
Wie weet waar je dat koelblokkie van zalman kan kopen? Ben namelijk al een tijdje op zoek naar een koellichaam, zodat ik die klote asus fan eraf kan halen.
Op dinsdag 20 november 2001 21:53 schreef PsyFlux het volgende:
schroef er een Zalman NB32 op. Kost maar iets van 17 piek bij space-promotion.nl en hij maakt voortaan gewoon helemaal geen geluid meer.

hmmm, silence promo crew is in dit draadje wel errug aanwezig :P
PsyFlux geeft het antwoord al, gewoon ff goed topic doorlezen.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:55

Sick Nick

Drop the top!

offtopic:
Silent promtion crew :D
Heb die zalman system kit besteld bij space promotion (vrijdag verstuurd volgens hun, nu NOG niet binnen :( )

• dix
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-04-2025

dix

Heb zelf ook een A7M en dat chipset fannetje is sinds een paar weken ook begonnen met een enorm teringlawaai te maken (wat trouwens al de pis-chipsetfannetjes doen, in ieder geval op asus mobo's).

Sinds gisteravond heb ik op advies van mijn bedrijfsleider van de computerzaak waar ik werk het stekkertje van de fan gewoon losgekoppeld.. "ABSOLUUT" overbodig (uiteraard wel tien keer om zekerheid gevraagd).

Tot nu toe lijkt het erop alsof hij gelijk heeft want ik heb totaal geen stabiliteitsproblemen of iets dergelijks, maakt zelfs een klein beetje (lees: miniscuul) minder lawaai :)

Is die MB-Temperatuur meter die in de bios zit trouwens van die chipset? Zo ja, dan is de temp zelfs gelijk gebleven als voorheen..

Verwijderd

Bij mij liep de PC juist vast nadat ik mijn systeem probeerde om zonder die chipset fan te draaien >:)

• mark9534
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 14:04

mark9534

Ondertitel ?

Op donderdag 22 november 2001 10:40 schreef dix het volgende:
Is die MB-Temperatuur meter die in de bios zit trouwens van die chipset?
Volgens mij wel maar weet niet zker kan iemand anders dit bevestigen ? Wil namelijk ook mij chipsetfan het zwijgen opleggen ;)

Verwijderd

Je moet gewoon ff wat naaimachineolie halen. Op dat fannetje zit een label, die haal je eraf en dan zie je een soort gaatje met een moertje erin. Daar doe je een druppel olie op zonder te morsen op het gedeelte waar het stickertje op plakte en dan plak je de sticker weer terug. Meestal is het dan verholpen en vaak blaast ie ook wat harder :) Oja en je verknalt ook je garantie niet.
Pagina: 1