Toon posts:

Dot pitch

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben de laatste paar dagen naar een 17" monitor aan eht kijken, en kom tot de schokkende ontdekking dat je HORIZONTAL, VERTICAL & DIAGONAAL Dotpitch hebt.........welke meot ik aanhoude? ik heb nu een samsung voor fl 575 met een horizontal dp van 0,23. Is dat dan goed of is ie alleen goed als de dp diagonaal 0,23 is?

HELP ME PLZ THX

• Moon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09-2025
De dot pitch is de afstand tussen de pixels,dit kun je zelf toch niet instellen? Of bedoel je dat niet?

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat bedoel ik niet, ik zie dat de ene fabrikant (lees winkel)... horizontale dotpitch geeft, de andere weer diagonale, dan weer verticale. ZO weet ik toch nooit wat ik moet hebben?!!?

:+

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Volgens mij een beetje sprake van misleiding.

Dotpitch is het gaatje in het masker dat je ziet. een 17 inch scherm zit ong. rond de 0.28 en de 0.25 dotpitch.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat dacht ik ook, vooral die prijs!
Ik heb ik een URL van een voorbeeld: 0,20 DOT PITCH (zeggen ze)...
http://www.pcvergelijk.com/p138.html

EDIT: en hier op de Samsung site ook, zou het dan toch waar zijn? http://www.samsung.nl/cgi-bin/samsung/0/Producten/detailpagina?id=15T4fj-a8-0#

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand ook het verschil tussen Shadows mask of Dot pitch of is dat hetzelfde?

thx :7

• Splatter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Hier staat het verschil tussen een Aperture Grill monitor en een Shadow-mask monitor,
en hier wordt het een en ander uitgelegd over dot-pitches.

Verwijderd

Topicstarter
He bedankt, Slotted Mask lijkt me wel wat :7, alleen is erg duur :( dus toch maar voor de Shadow Mask...
Door die info weet ik wel welke monitor ik ga kiezen. Want via een berekening komt het er toch op neer, hoe hoger de maximale resolutie des de lager (BETER) de dot pitch?
Grtz
Pagina: 1