Toon posts:

met maar 1 van de 2 pc's verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Thuis hebben we drie pc's (1,2,3)al deze pc zijn verbonden met een HUB (die echt werkt). PC 1 met Windows XP kan alleen verbinding maken met pc3 en niet met pc2. Pc2 kan ook geen verbinding krijgen met pc1.

Dus alleen pc1 en 3 zien elkaar en werkt alles goed, pc 1 en 2 zien elkaar helemaal niet hoe kan dit?

P.S. Alle stekkertjes etc. zitten goed, want gister had ik met pc1 (waar ik toen Windows ME op had gezet) nog wel verbinding met pc2.

Verwijderd

Als eerste Welkom op GoT! :) kun je misschien ff aangeven wat voor OS je hebt draaien op de pc's ?

Verwijderd

Topicstarter
Pc 1 : Windows XP Professional
Pc 2 : Windows ME
Pc 3 : Windows ME

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 10:58

Bergen

Spellingscontroleur

XP draait toch op de Windows 2000 kern? Dat zou betekenen dat 't gastaccount nog niet is aangezet op de XP-machine.

Ga maar naar 't configuratiescherm, systeembeheer, computerbeheer, in dat scherm naar Lokale gebruikers en groepen, daar ga je naar gebruikers, dan dubbelklik je op Gast en haal je het vinkje voor Account is uitgeschakeld weg. Verder is 't wel handig als alle pc's in dezelfde werkgroep zitten ingedeeld.

Dit is onder Windows 2000 de procedure, ik denk dat het onder XP zo ongeveer hetzelfde is.

Enneh, welkom op GoT :)

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Onder XP:

Start>Configuratiescherm>Gebruikersaccounts (User Accounts, heb de UK-versie :))>Verander/Change Account

En de rest wijst zich vanzelf. :)

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Verwijderd

Topicstarter
Yo thnx voor de tips :)

Een kant op is het al gelukt, andere nog niet maar daar zal ik ook wel weer uitkomen!
Pagina: 1