Maxtor D740X vibreert ?

Pagina: 1
Acties:

• Spearhead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08-2025
Ik heb afgelopen weekend mijn :( IBM harddisk vervangen door een Maxtor D740X, 40GB, J-versie. Prima ding, snel en stil, maar hij er komt nogal wat trilling af die dan vervolgens door de systeemkast opgepikt worden. Is dit normaal voor dit type schijf ? Terug ermee ? Of wachten tot hij stuk gaat ?

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-04 11:40
als je hem gewoon los zet op de grond, staat hij dan echt te beven, of geeft ie gewoon wat trillingen af die toevallig versterkt worden door je kast (resonantie?)

• Spearhead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08-2025
Ik heb een InWin tower, en de harddisk zit in een demontabel subframe. Ik heb de harddisk niet los aan gehad, maar als je het subframe aanraakt voel je het wel behoorlijk trillen. Ik heb hier een houten vloer, en als je een meter naast het systeem staat, voel je in de vloer wel iets van vibraties >:)

Verwijderd

Ik heb ook een inwin tower en soms heb ik idd ook last van resonantie met mijn Maxtor hardeschijven. Misschien dat je het kunt oplossen door wat dempend materiaal tussen de drive bay en de hardeschijf zelf te plaatsen.

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-04 11:46
Op dinsdag 20 november 2001 19:40 schreef Gogga het volgende:
Ik heb ook een inwin tower en soms heb ik idd ook last van resonantie met mijn Maxtor hardeschijven. Misschien dat je het kunt oplossen door wat dempend materiaal tussen de drive bay en de hardeschijf zelf te plaatsen.
Inderdaad, gewoon wat rubbertjes (of wat oude binnenband van een fiets oid) tussen de harde schijf en de kast zetten :)

Verwijderd

AMDude's oplossing proberen en je kan ook gewoon je kast tegen een meubel plaatsen (net als ik), dan trilt ie ook minder *D

• irmscher
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05-2025
of je zet waterkoeling in je kast waardoor je kast zwaarder wordt en dus minder resoneert

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-04 07:41
De 6L versie is wel gewoon stil .. :)
Pagina: 1