PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]
vroeger kon et meende ik.
Alleen met 1 klein foutje was hij naar de klote.
Dit omdat HDD's ZEEER strakke timings gebruiken...
maar momenteel kan het NIEt nej
Alleen met 1 klein foutje was hij naar de klote.
Dit omdat HDD's ZEEER strakke timings gebruiken...
maar momenteel kan het NIEt nej
Is mogelijk alleen dan is ie niet meer bruikbaar.
Dus het is niet mogelijk als je hem wilt gebruiken..
Dus het is niet mogelijk als je hem wilt gebruiken..
Sneller laten draaien lukt je nooit. Wel kun je hem af en toe defragmenteren, dat is goed voor de performance.
Verwijderd
Je kunt hooguit als je bijvoorbeeld een maxtor hebt waarbij accoustic management standaard aan staat deze uit zetten. Daardoor word hij flink wat lawaaiiger maar worden de zoektijden ook sneller (actuator beweegt en stopt sneller). Werkelijke transfer rates veranderen er niet mee.
ik ben dan wel niet een echte echte tweaker, maar ik dacht altijd dat als je je fbs hoger zette, dat dan je HD ook automatisch sneller ging praten. Oke, de schijf draait eigenlijk wel even snel, maar zolang je naar de schijf buffer schrijft/leest (kleine hoeveelheden data enzo) zal het toch sneller zijn.
Maar precies weet ik het ook niet, en ik wil het wel weten eigenlijk, dus er is vast wel een echt echte tweaker die dit bevestigt/ontkrachtt:-)
Maar precies weet ik het ook niet, en ik wil het wel weten eigenlijk, dus er is vast wel een echt echte tweaker die dit bevestigt/ontkrachtt:-)
HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.
dat ging mis
Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.
Tja, in principe is alles op te voeren natuurlijk..
Ook een hdd is op te voeren, maar voor de gemiddelde (en eigenlijk zelfs ver gevorderde) tweaker niet te doen. Je moet namelijk aan de electronica gaan rommelen zodat de besturing van de motor, en de rest van de timing daaromheen aangepast wordt..
Ook een hdd is op te voeren, maar voor de gemiddelde (en eigenlijk zelfs ver gevorderde) tweaker niet te doen. Je moet namelijk aan de electronica gaan rommelen zodat de besturing van de motor, en de rest van de timing daaromheen aangepast wordt..
Ben jij nou een echte tweaker?Op woensdag 21 november 2001 11:16 schreef Twynn het volgende:
Tja, in principe is alles op te voeren natuurlijk..
Ik denk trouwens dat die schijf dan ook een pleuris herrie gaat maken, als je al die moeite wilt doen koop dan gewoon een 10.000 rpm SCSI schijf
Bovendien zal hij een stuk minder nauwkeurig zijn...
Er zijn AV schijven op de markt. deze schijven hebben minder calibratie tijd nodig. De firmware van normale schijven kan aangepast worden zodat deze zich als een AV schijf gedragen en dus sneller worden.
Ik heb hier wel eens wat over gelezen. Maar nog nooit uitgeprobeerd.
Ik heb hier wel eens wat over gelezen. Maar nog nooit uitgeprobeerd.
En als het dan toch mogelijk is en je buiten de specs gaat draaien zal hij:
• Warmer worden lijkt me, dus extra koeling is aan te raden
• Eerder kapot gaan omdat je iets opvoert wat daar waarschijnlijk helemaal niet voor bestemd is. Bij een proc is (ver) overklokken mogelijk omdat ze vaak zijn teruggeklokt omdat de vraag naar lagere procs nog groot was. Maar bij hdd
• Warmer worden lijkt me, dus extra koeling is aan te raden
• Eerder kapot gaan omdat je iets opvoert wat daar waarschijnlijk helemaal niet voor bestemd is. Bij een proc is (ver) overklokken mogelijk omdat ze vaak zijn teruggeklokt omdat de vraag naar lagere procs nog groot was. Maar bij hdd
Volgens mij gaan hdd's al vrij snel kapot, laat staan als je de snelheid opvoert...
gewoon 220 erop en hoppa
je heb wel een paar platters door je kast heen hangen maarja
you win some you lose some, zullen we maar zeggen
je heb wel een paar platters door je kast heen hangen maarja
you win some you lose some, zullen we maar zeggen
hoe en waarmee kan dat?Op dinsdag 20 november 2001 21:29 schreef PsyFlux het volgende:
Je kunt hooguit als je bijvoorbeeld een maxtor hebt waarbij accoustic management standaard aan staat deze uit zetten. Daardoor word hij flink wat lawaaiiger maar worden de zoektijden ook sneller (actuator beweegt en stopt sneller). Werkelijke transfer rates veranderen er niet mee.
ik heb er namelijk 2 Maxtor schijven in hangen...
Verwijderd
Nope, zelfs dan lukt het niet... de data op de platters staat dan namelijk te dicht op elkaar voor die hogere snelheid. Doordat het magnetische veld van zo'n 1tje of nulletje al heel klein is moet de kop er een bepaalde tijd boven hangen om het te kunnen lezen. Laat jij de platters nu harder draaien, dan zoeft het magnetische veldje te snel onder de kop door. Dit is alleen op te lossen door een kleinere lineaire dichtheid te nemen.Op woensdag 21 november 2001 11:16 schreef Twynn het volgende:
Daarom duurt het ook altijd ff voordat een bepaald model hd in 7200rpm versie uitgebracht word. Het is niet slechts een kwestie van een snellere motor derin. De lineaire dichtheid moet kleiner worden gemaakt, maar om dan weer eenzelfde hoeveelheid data op een platter te krijgen moeten de tracks weer dichter op elkaar komen. En bij de zeer snelle schijfen (10000 en 15000rpm) is dat ook de reden (samen met de kleinere platterdiameter) dat die ook zo weinig capaciteit hebben.
Pagina: 1