Toon posts:

PC valt uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op het moment dat ik in XP explorer (verkenner) opstart en ondertussen nog met iets anders bezig ben vliegt mijn PC spontaan uit en reboot meteen weer...

Kan het zijn dat mijn voeding het niet trekt en dat daardoor de PC uitvalt?

systeem specs
P3 500
384 MB intern
abit mobo
1 HD 5400 RPM
2 netwerkkaarten +interne HUB :r
Geforce
sb live
2 CD rom spelers
1 diskdrive

235W voeding

Ik heb nooit problemen gehad maar is nu al de 20e keer op 1 week ongeveer... de PC draait voor de rest stabiel.

• earthforce
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-06 19:43

earthforce

hmmm vandaag maar ff niet :)

denk dat ie te warm wordt,
probeer eens een tijdje met de kast open te werken kijken wat ie doet.

...

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

ik heb ook ooit zoiets gehad, bij mij lag het aan m'n videokaart, check die eens zou ik zeggen

Verwijderd

Dat spontaan rebooten in XP is in feite een BSOD gevolgd door een automatische reboot.. ik heb het idee dat veel mensen dit niet door hebben, maar je ziet 'm voor het rebooten in een flits voorbijvliegen..

Bill en z'n vrienden hebben om een of andere reden gemeend dit zo te moeten doen, en laten zo veel gebruikers met vraagtekens achter... :(

Via start/control panel/system/advanced/startup and recovery kun je deze automatische reboot uitzetten.
Dan krijg je voortaan gewoon 'ouderwets' het BSOD te zien en kun je tenminste rustig even bekijken wat daar nou de oorzaak van is geweest..

Hoop dat je er wat aan hebt.
Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Thnx Kabibaal zal es effe kijken of dat het is... en anders zal ik me hardware eens controleren

Verwijderd

Bill en z'n vrienden hebben om een of andere reden gemeend dit zo te moeten doen, en laten zo veel gebruikers met vraagtekens achter...
aha, dus nog steeds blauwe schermen met windows XP. :?

Ik dacht dat Microsoft ons beloofd had dat we daar vanaf waren (in de radiocommercials), maar als ze die gewoon verbergen dan vindt ik dat niet echt professioneel opgelost.

naja.. dan wacht ik nog wel een paar jaar op een betere OS. :)
Pagina: 1