aanmelden zonder opnieuw opstarten

Pagina: 1
Acties:

• harmenteeuwsen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-10-2021
Ik ben al met de search bezig geweest maar kon nog niks vinden. Ik heb de volgende vraag:
Ik heb thuis een netwerk met 2 computers (allebei windows 98). Ik heb sinds kort ook een laptop (ook windows 98). Als ik met de laptop heb gewerkt en ik wil bijvoorbeeld even een bestand overzetten op een computer op het netwerk dan moet ik eerst de laptop opnieuw opstarten. Anders zien de andere computers de laptop niet. Is er misschien ook een manier om te zorgen dat de andere computers de laptop wel kunnen zien zonder opnieuw op te starten?

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
als je op 1 van die desktop pc's met de rechter muisknop op netwerkomgeving klikt en dan 'computer zoeken' doet, en daar de naam van de laptop invoert, dan doet hij het waarschijnlijk wel. je kunt natuurlijk ook even een snelkoppeling op je desktop plaatsen naar de hd van je laptop.

het zou ook kunnen dat je een dynamisch ip adres hebt op alle pc's, dan moet je inderdaad opnieuwe opstarten met de kabel er in voor je verbinding hebt. (al weet ik niet wat ik me daar bij voor moet stellen bij win98 maar het zou kunnen dat je sygate of een hardware routertje hebt met een dhcp server) je kan dit oplossen door het ip van alle pc's vast te zetten.

Verwijderd

Installeer anders het netbui protocol.....