Server voor i-net delen.

Pagina: 1
Acties:
  • 82 views sinds 30-01-2008

• AEZscf
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:13
Ik heb hier op zolder nog 2 pc's liggen, nu wil ik 1 hiervan gebruiken om mijn internetverbinding te gaan verdelen tussen 3 pc's.
De 2 oude pc's die ik heb zij een
-486 laptop
-pentium 100

Nu wil ik graag van deze laptop een server maken. Dit omdat het stroomverbruik laag is van dit ding, en omdat ik er dan rustig naast kan liggen :Z .
Wat voor software moet ik er nu psies op installeren. En is dit systeem er geschikt voor.
Desnoods ben ik ook nog wel bereid om die pentium 100 op een plekje te verstoppen zodat ik hem nie hoor. Maar dan beginnen mijn ouders te piepen over het stroomverbruik.

Ook las ik laatst iets van Smoothwall, is dit misschien ook een oplossing hier voor.

GreetZ Arnold

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:23

DarkSide

theres no place like ::1

Check de faq en de search eens.
Daar staat echt alles in over delen van internet.
Smoothwall is wel kewl.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
ik denk idd dat je het beste smoothwall kunt gebruiken.

Verwijderd

Op dinsdag 20 november 2001 18:23 schreef Sloepe het volgende:

Nu wil ik graag van deze laptop een server maken. Dit omdat het stroomverbruik laag is van dit ding, en omdat ik er dan rustig naast kan liggen :Z .
Zou de laptop maar geen server maken
is de hardware nie geschikt voor.
neem gewoon een oude 486/100-266Mhz Pc tje
oude Win Nt 3.x erop en draaien
zou ook aan Linux denken ;)

• AEZscf
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:13
Hoezow is de hardware daar niet geschikt voor dan. 2 netwerkkaartjes en dan ben ik klaar toch, kan dacht ik hartstikke mooi.
Heeft iemand verder nog pagina's, buiten GOT om waar informatie over zoiets staat??

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 05-05 10:31
Lees de Internet Deel-FAQ in [forum=4] eens. En de search gebruiken, want dit is 10^100 x voorbij gekomen.

DIT IS MIJN WEBSITE

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.