Toon posts:

[OC] duron+waterkoeling+contactoppervlak

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
allereerts wil je mij please excuseren voor mijn typkunsten want dit is een duitsoetsen bord, en die indeling is diferent dus? naja in iedergeval, ik had een vraag over waterkoeling met een duron want een duron heeft maar een klein contactoppervlak en ik wil gaag op mijn proc een koperplaatje dan peltier en dan waterblok zergmaar zou het niet beter zijn om een soort van driehoek met stompe punt te maken en dan de stompe punt op je duron (op dat middelpunt vierkantje zegmaar) en dan word het dus steerds breeder en op het einede de grootte van je peltier? of heeft dit geen zin???

• Apothor
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-04 14:06
Ik ben bang dat als je dan niet uitkijkt je je core verplettert....

Systeem Specs - ApoNet - DSTV Trinity

Verwijderd

lijkt me nogal ingewikkelt en volgens mij gaat dat niet werken want dan moet al de warmte van de proc door z'on klein oppervlakte naar de peltier! Je kan het proberen maar volgens mij is het alleen maar ingewikkelt en duur en het maakt denk ik nog geen graag verschil uit!

Verwijderd

Topicstarter
k dan, dan zal ik mezlef wel wat moite bespren en gewoon een recht blokje erop doen :)

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04-2025
Theoretish zou dit even goed moeten koelen als een massief blok, in praktijd waarscheinlijk iets slechter, en hetis heel moeilijk te maken, dus jammer maar helaas.

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-05 14:49
Dat blok met stompe punt zou wel tamelijk dik worden, en daardoor wordt de warmte overdracht tussen processor en peltier minder goed. IMHO is een goede coldplate beter.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-05 00:07
Op dinsdag 20 november 2001 18:18 schreef koffercomputer het volgende:
Dat blok met stompe punt zou wel tamelijk dik worden, en daardoor wordt de warmte overdracht tussen processor en peltier minder goed. IMHO is een goede coldplate beter.
Dat wilde ik ook net zeggen :)
Pagina: 1