Vraagje over SVHS aansluiting

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wouter185
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-03-2023

Wouter185

Skoltns.nl

Topicstarter
Lo daar,

Ik heb een tv-out en een tv. Ik heb een SVHS uitgang, een composite uitgang en een tv die geen SVHS eet. Ik heb een scartkabel van 10 meter met een SVHS plug. Ik heb een losse composite plug...

...ik heb, ik heb, ik heb....

Wat ik niet heb is verstand van een SVHSplug en een scart kabel. Ik wil namelijk die SVHS van de kabel afhalen, en er een composite stekker op aansluiten. Maar welke 2 draadjes van de 4 moet ik hebben? Da's de vraag. Ik dank u allen zeer :P

Skoltns - Advies, Ontwerp, Ontwikkeling

Verwijderd

moved V&B >> AVH

• Wouter185

Wouter185

Skoltns.nl

Topicstarter
thnx dudah :)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
S-video werkt niet met een composietsignaal, maar met luma en chroma. Je kunt wel die scart-stekker openmaken en dan het composietsignaal daar ergens op aansluiten (in de handleiding van je TV of video staat meestal wel de pin-layout daarvan), mits die scart-stekker alle pinnen heeft..

• Wouter185

Wouter185

Skoltns.nl

Topicstarter
Scartplug heeft alle pinnen, alleen heb ik geen boekje van mijn tv. Zeker niet opgeraapt toen ie van de vrachtwagen viel ;)

Verwijderd

koop gewoon een adapter naar scart ofzo. waar je dan dus je s-vhs kabel insteekt.

• Wouter185

Wouter185

Skoltns.nl

Topicstarter
Die heb ik al liggen, maar ik heb nu een tienmeter lange scartkabel die ik nie meer terug kan brengen in huis, das daarmee moet ik het doen

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Zoek ff op V&B hebben we net een tv-out faqje lopen knutsellen.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Wouter185

Wouter185

Skoltns.nl

Topicstarter
Staat ut nie bij, had al gekeken

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op dinsdag 20 november 2001 18:08 schreef Climaximizer het volgende:
Lo daar,

Ik heb een tv-out en een tv. Ik heb een SVHS uitgang, een composite uitgang en een tv die geen SVHS eet. Ik heb een scartkabel van 10 meter met een SVHS plug. Ik heb een losse composite plug...

...ik heb, ik heb, ik heb....

Wat ik niet heb is verstand van een SVHSplug en een scart kabel. Ik wil namelijk die SVHS van de kabel afhalen, en er een composite stekker op aansluiten. Maar welke 2 draadjes van de 4 moet ik hebben? Da's de vraag. Ik dank u allen zeer :P
Dan ga je het gewoon proberen.. tulpje in de tv.. en de draadjes er tegen aan houden.. je hebt 16 opties.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Wouter185

Wouter185

Skoltns.nl

Topicstarter
Dat was mijn eerste gedachte...
Mijn tweede gedacht was dat iemand hier op GoT vast wel de layout van een scartplug weet :)

Verwijderd

staat in elk vcr boek wel beschreven, ja ook in die van mij maar mijn scanner is beetje kaduuk :(

• Wouter185

Wouter185

Skoltns.nl

Topicstarter
THNX dragak :D Daar heb ik wat aan :)

• Wouter185

Wouter185

Skoltns.nl

Topicstarter
Misschien wel zo netjes om ff te melden dat het nu werkt :D

Ik heb het schema ff gebruikt, kwam erachter dat er 2 kabel paartjes van de scart naar de svhs plug gingen. Ik heb die plug eraf gehaald, ff naar de draadjes gekeken, en kwam erachter dat er 1 een gele binnencoating had. Er ging een lichie branden, en ik heb dat gele draadjespaar op een tulp stekker gesoldeerd. Aangesloten et viola :D Hij doet het :D Wonderlijk :P

Pagina: 1