Toon posts:

Informatie over dit systeem.. Please.!

Pagina: 1
Acties:
  • 90 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben na drie jaar toch wel toe aan een nieuw systeem. Ik speel veel spellen (vooral 3d multi-player games). Nou heb ik wat rond gekeken en informatie verzameld maar ik ben er niet helemaal zeker van of al deze onderdelen goed op elkaar inspelen en of ze uberhaupt wel met elkaar werken..

Ik heb al een idee van wat er in moet zitten:

Fl 385,= voor een MSI K7T266 Pro2 Socket A
Fl 525,= voor een Amd Athlon XP 1700+
Fl 95,= voor een Behuizing Midi Atx 300 watt
Fl 90,= voor een Cdrom 52 speed [ide]
Fl 45,= voor een ffd diskettestation 3,5"
Fl 130,= voor een 256 mb ddr pc266
Fl 95,= voor een Soundblaster Live Player 5.1
Fl 250,= voor een HDD 20 Gyg. 7200 rpm
Fl 495,= voor een 17" monitor
Fl 15,= voor een normaal ps/2 muisje met scrollwheel
Fl 25,= voor een standaard BTC keyboard (ps-2)
Fl 325,= voor een Asus V7100 pro mx400 met 64mb.
==========
Fl 2475,= wordt dit dan in totaal.
Dat vind ik wel een redelijke prijs voor dit systeem. Of niet?

Nou wou ik aan jullie vragen of dit wel een goed systeem is, niet alleen of het wel snel genoeg is maar ook qua prijs. Is het verstandig om een andere video kaart te nemen, en wat voor video kaart, etc.........

Ik nu al bijna een maand bezig om informatie te verzamelen en op te zoeken maar dan staat nooit alles handig bij elkaar en is het soms wat onduidelijk.

Weten jullie misschien meer over de voeding die erin moet komen (zit al standaard in de kast, maar is die goed). En over de temperatuur binnenin de kast. Daar heb ik ook veel over gelezen maar dat ging me allemaal wat te snel. (sorry).

Is een extra koeler voor mijn HDD noodzakelijk of niet.. Misschien hebben jullie nog op- of aanmerkingen....

Alvast bedankt......,

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Gimme a break, lees de faq, zonde van je lange verhaal maar hier is een aparte topic voor. Verbaasd me dat dr hier nog geen slotje hangt eigelijk...

lees deze f

[topic=218256/1/25]

edit: sorry die "directe" link klopte niet.

Maar verder, sorry maar ik zie toch echt gewoon een lijstje componenten met een verhaaltje er omheen...

Verwijderd

Topicstarter
ik vraag niet hoeveel dit systeem waard is, ik vraag informatie over dit systeem en daar zie ik geen andere topics voor...

Natuurlijk heb ik die faq gelezen... en daar staat onderande dit in:

Aangezien het antwoord vrijwel altijd hetzelfde is, zou ik graag willen vragen om geen PC-bouw topics te plaatsen met als enige inhoud een lijst componenten.

In mijn bericht staat niet alleen een lijst van componenten. Ook staat er in de faq dat ik eerst zelf op zoek moet gaan naar informatie, en daar ben ik nu al ruim vier weken mee bezig... nu vraag ik alleen om jullie mening, opmerkingen, aanmerkingen en wat jullie zouden doen. klaar....

• DaFearLess
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De laatste tijd is de hoeveelheid "welke componenten" vragen enorm toegenomen, alsmede de vraag of hun huidige bestellijstje goed is....
Het bouwen van een PC is het leukste wat er is (vind ik) en als je er niet zo maar uitkomt is het heel makkelijk om het hier ff te vragen. Echter; de geschiedenis heeft ons geleerd dat dergelijke threads meestal uitlopen op een "merk X vs merk Y"-oorlog, omdat Pietje zweert bij merk X, en Jantje weer niet zonder merk Y kan.
Aangezien het antwoord vrijwel altijd hetzelfde is, zou ik graag willen vragen om geen PC-bouw topics te plaatsen met als enige inhoud een lijst componenten.
uit [topic=218256/1/25]

specs : http://specs.tweak.to/7435

Verwijderd

Topicstarter
dan snap ik deze faq niet. In alle topics van hardware kan een vraag leiden tot merk x vs merk y. Bij videokaartoen onderandere. waarom kan dat in die topics wel en bij deze topic niet?

========
========
Dus, geen topics starten met als enige inhoud een lijst componenten... dat doe ik toch ook niet.

en trouwens, in deze tijd dat wij hier over praten had mijn vraag allang beantwoord kunnen zijn en dan had deze topic gesloten kunen worden en waren we allemaal tevreden.... :Z |:(

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
nee dat doe je niet, je zet er ook nog een paar regeltjes text bij |:(

Ik vergiste me in die tweede link, ik heb ge edit, de correcte link wordt nog eens herhaald hierboven

suc6 met je systeem

ps: als je quote moet je het goed doen en dus ook de volgende regel.

Er is een uitzondering: topics die specifiek op een stuk hardware gericht zijn, maken een stuk meer kans om open te blijven.
Alleen die uitzondering dus. Je vraagt duidelijk "Hoe is dit systeem?" Maar zoals ik al zei, suc6 & GL met je systeem :)

Verwijderd

Andere videokaaart lijkt me zeker een goed idee, zo'n MX wordt anders echt een enorme bottleneck...

Ga toch lekker op HCC even kijken naar een GF2 Ti ofzo :)

• Xsion
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 19:17
leuk ik zou voor ander mobo gaan, ik heb het niet zo op msi

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:36

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ja, hier moet dus gewoon de mening van een modje bij komen. Denk toch dat je hem in het "speciale" topic moet plaatsen en dat deze op slot gaat

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-07 12:12
MX is traag... en een MX met 64 MB is de grootste bullshit die er bestaat. Leg dan wat bij en koop een GF2gts met 32 MB ofzo.

Verwijderd

Opmerkingen over videokaart etc zijn al gemaakt...

maar ik wil nog ff wat zeggen over de kast.. als je em zelf gaat bouwen (voor het eerst in 3 jaar begrijp ik) is het handig om een "goede" kast te hebben... ik heb zelf de ... *denk denk denk* type 7237ofzoiets van Enlight... dat is een topkast.. . standaard fan d'r in.. goede airflow... stevige voeding...

de belangrijkheid van de pc kast wordt vaak onderschat

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 20:27

Memendo

V4-power/Team BSD

Lees ik dit nu goed koop jij geen koeler?? Dan zal die Proc een kort leven leiden.

Voor de rest zie Faq

Verwijderd

[topic=218256/1/50]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.