Moederbord verbrandt ??

Pagina: 1
Acties:

• hutmannetje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 14:17
Ik heb hier een at kast staan. Een tijdje geleden begon ie opeens te stinken, ik dus uitgedrukt. Toen bleek er van de voedingconnector naar het mobo het boventste pinnetje verbrandt. Dit heb ik toen een beetje gefixt door het pinnetje een beetje te verbuiegen en wat van dat plastic van de connector weg te halen. Hierna deed hij het weer :)

Nu is hij eropeens weer mee opgehouden en is het 11e pinnetje verbrandt?? hij boot nu wel maar laat geen beeld niets zien. het toetsenbord flikkert wel op. Als ik opstart zonder proc dan geeft ie ook geen piepjes.
Nu de vraag: Kan dit nog gemaakt worden en waar dient dat 11e stekkertje voor, het is een roood draadje.
ps. kun ik die 2 stekkertjes ook omdraaien??

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Als de connectors slecht contact maken ontstaat er overgangsweerstand. Dat betekent warmte-ontwikkeling en daar komt het verbranden vandaan. Spuit connectors en pennetjes maar eens in met contactspray, dat helpt waarschijnlijk wel.
En nee, de twee connectors mogen niet verwisseld worden.

Verwijderd

moved HA >> PMG

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hier vind je de pinout van zo'n AT connector. Die rode draadjes zijn dus de +5V VDC. Verschillende draden omwisselen kan niet, maar misschien kun je wel doorlussen vanuit een ander rood +5V draadje.

• Dragon_Lee
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-04 00:08

Dragon_Lee

Beware the quiet dragon

Wat voor hardware zat er in die kast van je?

Heb hier zelf jaren geleden ook eens zoiets meegemaakt met een dual pentium-pro (2mb cache!) systeem..
Bleek nou achteraf, de 2 processoren waren van net iets verschillende steppings...ging niet goed samen op de lange duur.. :'( :'(

Dat syteem was echt m'n baby...deed zeer toen overlijden bevestigd was :'(

Eindigde in verbrand moederbord op verschillende plaatsen, inclusief de voedings-connector..(eerst nog gedacht dat 't alleen voeding was en nieuwe gekocht maar zelfde probleem fikte ook weg....en stinken!! brr)

Daarom zou ik als ik jou was toch verder kijken dan alleen de stekker van de voeding...er is volgens mij iets anders wat gewoon je mobo aan het vermoorden is...

Silence can bring peace
Silence can bring fear
Silence can bring anger
It can even bring ecstacy
Silence......is life