computer hangt erg vaak

Pagina: 1
Acties:

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Topicstarter
Hallo,

Mijn computer doet vanaf aanschaf al erg vaag... eerst schokte alles altijd (dma van hd stond uit..) nu heb ik de dma aan gezet en alles lijkt perfect te draaien maar nu bevriest ie weer vaak.. weet iemand waardoor dit kan komen?

specs :

jetway 663 AS ultra mobo
256 mb sdram pc133
20 gb ata 100 schijf volgens mij van seagate
windows XP (hij doet dit in elke windows versie...)

Twitter

Verwijderd

zoek het bij dat mobo... misschien een patch vergeten....?

ik weet niet welke chipset dat mobo heeft..

• Dennahz

Dennahz

Topicstarter
oeps sorry vergeten te melden.. een via chipset..

Twitter

Verwijderd

Kan ook voedingsprobleem zijn. Dus dat de comupter bij intensieve hd-operaties te weinig spanning levert.

Anders kan je proberen geheugen te testen met een programma (check daarvoor de search) en kijken of dat nog werkt.

Of kijk of je computer niet echt warm wordt door of in de bios te kijken of een programma als motherboardmonitor te gebruiken.

Hopelijk heb je hier iets aan. ;)

• Dennahz

Dennahz

Topicstarter
voedingsprobleem? uhmz neej lijkt me niet...
Geheugen kan.. maar lijkt me erg vaag omdat als ik dma aan en uit zet die dingen komen
De hitte valt geloof ik wel wat mee... -> 40 tot 45 graden

Maar in ieder geval bedankt..

btw ik ben al eens bij de winkel (Norrod) geweest alleen zeiden ze dat ze het probleem niet konden constateren ofzow :S ze hadden hun eigen hd erin gedaan |:(

Twitter

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 16:02
dit is 99 % het moederbord:

zoek maar eens op jetway:

[topic=312560/1/25]
[topic=302206/1/25]
[topic=288411/1/25]
[topic=238395/1/25]
[topic=231336/1/25]
[topic=87563/1/25]

ik had er ook een, ooh my god.... |:( |:( ;)

• Dennahz

Dennahz

Topicstarter
uhmz WELKE via drivers moet ik instaleren? ik heb windows XP... en dus jetway 663 AS ultra..

Twitter

• Dennahz

Dennahz

Topicstarter
nou ik heb de via drivers geinstaleerd maar hij instaleerd alleen de inf driver.. klopt dit??

Twitter

• kamphuis
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
waar hangt dat ding gewoon in je desktop of bij spelletjes?

Verwijderd

Op dinsdag 20 november 2001 17:40 schreef Goten het volgende:
Hallo,

Mijn computer doet vanaf aanschaf al erg vaag... eerst schokte alles altijd (dma van hd stond uit..) nu heb ik de dma aan gezet en alles lijkt perfect te draaien maar nu bevriest ie weer vaak.. weet iemand waardoor dit kan komen?

specs :

jetway 663 AS ultra mobo
256 mb sdram pc133
20 gb ata 100 schijf volgens mij van seagate
windows XP (hij doet dit in elke windows versie...)
VIA 4in1 drivers afhalen (+installeren :P) en ik zou ook een bios update van moederbord+videokaart doen... :) (hielp bij mij ENORM veel)

• Dennahz

Dennahz

Topicstarter
Op woensdag 21 november 2001 02:47 schreef kamphuis het volgende:
waar hangt dat ding gewoon in je desktop of bij spelletjes?
Desktop.. en gewoon bij alles..

Twitter

• Dennahz

Dennahz

Topicstarter
Op woensdag 21 november 2001 02:49 schreef Joske-X- het volgende:

[..]

VIA 4in1 drivers afhalen (+installeren :P) en ik zou ook een bios update van moederbord+videokaart doen... :) (hielp bij mij ENORM veel)
Nah bios updaten doe ik niet aan...

Twitter

Verwijderd

Op woensdag 21 november 2001 06:57 schreef Goten het volgende:
Nah bios updaten doe ik niet aan...
Het is de eerste keer misschien een beetje tricky vanwege al die verhalen die je hoort, maar het is soms echt wel super makkelijk. Zie het echt als nieuwe drivers. Sommige dingen lopen vast of bepaalde hardware draait niet lekker, na een BIOS flash, alle problemen weg.

Verwijderd

Exact hetzelfde probleem gehad...

Mijn config was ook zelfde jetway board met een duron 800
256 mb 133
Ook een seagate schijf 20 gig
ook winxp

Oplossing voor mij was dat ellendige Jetway board eruit..
Niets dan ellende... ik ben maanden bezig geweest, alle componenten vervangen en ik heb een ECS mobo erin gezet, kostte iets van 219,- ....

May Jetway burn in hell....

Overigens is die Seagate schijf (ik draai hem ook nog steeds) ook niet vrij van ellende... erg traag en fout gevoellig...

Er zit dus weinig anders op dan die jetway verbranden! Ritueel......

Ik wilde m`n pecee uit het raam gooien, er zijn er vast nog wel die de topic herinneren...

succes...

• ivan141
  • Laatst online: 02-07-2020

ivan141

Fabrica Mi Diem, PVNC

God mijn hemel!!!
Ik al mn vermoedens wat betreft de jetway mobo's, maar het wordt met de dag bonter!De mijne is ondertussen waarschijnlijk overleden, dus dat bevestigd de regel weer..
Een maat van mij heeft exact hetzelfde mobo, die toevallig nog wel werken wil (hoest mogelijk). Zijn comp heeft de neiging om af en toe zomaar uit te vallen en opnieuw op te starten.Dit soort fenomenen zijn dus echt belachelijk, die Jetway rotzooi zou verboden moeten worden:o
Wees dus maar niet bang om je BIOS te flashen, want dat moederbord gaat binnen de kortste keren ook wel uit zich zelf kaduuk.:r

1V4NH03

Een wijs man pist niet tegen de wind in

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
als je verstand hebt van jetway mobo's zoals ik dan kun je ze stabiel krijgen. (dit is niet arrogant bedoeld ofzo, ik heb gewoon vanwege mijn werk in een pc zaak verstand van low budget bordjes)

ik heb zelf een jetway 663 as ultra met een athlon xp 1600+. dit draait helemaal geweldig. ik vind het juist leuk om een zo goedkoop mogelijk bordje te kopen en dat stabiel te krijgen. dat is de sport zeg maar. ik bedoel, bijvoorbeeld msi, dat lukt iedereen, daar is niks aan.

maar to the point, mijn 663 ultra was in 1 keer stabiel zonder er iets aan te hoeven doen. dat komt door de athlon xp omdat die standaard wat minder volt nodig heeft dan de thunderbird. de 663 ultra staat standaard meestal op 1.75 volt vcore, en op dit bordje is dat voor een thunderbird net ff te weinig. je hebt 80% kans dat als je je voltage op iets van 1.80 zet (default + 0.05 ofzo) dat het probleem over is. in tegenstelling tot de eerdere 663's is de ultra naar mijn mening een behoorlijk volwassen produkt wat ik best nog goed vind ook.

Verwijderd

Dat is een leuke hobby, maar voor iemand die z`n pecee graag aan de praat krijgt een frustrerende bezigheid.

Een jetway is net het Tunen van een Opel.
Je krijgt er misschien wel snelheid in, maar de tijd die je er in steekt is het gewoon niet waard...

Maar jij geeft aan dat jouw pecee wel snel draaide door de athlon processor. Maar de echte uitdaging is om zijn probleem op te lossen!!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:36

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

1 hint voor als je je voltage hoger wilt zetten, want inderdaad hoogst waarschijnlijk werkt..
kijk dan wel uit dat je processor niet te warm wordt. En ook dat je kast het aan kan

Ik ben verstopt zoek een ander :P

• Dennahz

Dennahz

Topicstarter
uhmz ik heb een duron... :D

Twitter

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-07 21:46
Op woensdag 21 november 2001 12:21 schreef smvs het volgende:
als je verstand hebt van jetway mobo's zoals ik dan kun je ze stabiel krijgen. (dit is niet arrogant bedoeld ofzo, ik heb gewoon vanwege mijn werk in een pc zaak verstand van low budget bordjes)
Leuk als het lukt ja, maar als er wat defect is (slechte signaalleidingen oid), valt er gewoon nix stabiel te krijgen. Heb hier nog een Soltek mobo liggen, waar je geen 2 HD's aan 1 controller kunt hangen, heel beschermingsfouten, software die crashed, etc. Dan kun je beter een nieuwe kopen van een beter merk.

_██_
(ಠ_ృ)

• Dennahz

Dennahz

Topicstarter
wat is een goed mobo dan? (zo goedkoop mogelijk..)

Twitter

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Leuk als het lukt ja, maar als er wat defect is (slechte signaalleidingen oid), valt er gewoon nix stabiel te krijgen. Heb hier nog een Soltek mobo liggen, waar je geen 2 HD's aan 1 controller kunt hangen, heel beschermingsfouten, software die crashed, etc. Dan kun je beter een nieuwe kopen van een beter merk.
bij ons heeft jetway erg lage uitval. msi gaat meer kapot dan jetway bij ons.

• Dennahz

Dennahz

Topicstarter
nah ik ga maandag naar norrod mijn brander heeft het ook al begeven van een k*t bedrijf zeg

Twitter

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 13:05
bios updaten, je wil het wel niet, maar kan een helehoop helpen, bij msi k7t pro zelf zoveel dat 3dmark2001 niet meer vast loopt met nvidia videokaart dus toch maar proberen(wel in dos he).Ik denk ik zeg het maar ff

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Dennahz

Dennahz

Topicstarter
nah ik vind toch dat norrod dat maar moet doen hoor.. ik bedoel ik koop en pc en ik moet gewoon kunnen verw88 dat hij perfect werkt of niet soms?

Twitter

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Op woensdag 21 november 2001 16:01 schreef Goten het volgende:
wat is een goed mobo dan? (zo goedkoop mogelijk..)
ECS

Specs

Pagina: 1