Toon posts:

Netmeeting vertimmert pictogrammen W2K

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Blijkt dat telkens netmeeting op de achtergrond draait de pictogrammen teruggezet worden van 32bits kleuren naar 256 kleuren ofzo. Vb: pictogrammen van aan Win Media Player gelinkte bestanden hebben niet meer dat diep oranje maar een soort goedkoop citroengeel. Na afsluiten van netmeeting is het probleem er niet meer. De PC werkt verder prima maar dit is wreed irri, ik wil ervan af !!!
Schijnt dat netmeeting veel "features" uitzet, maar dat wil ik helemaal niet.
Wie ondervindt dit nog (in Win98 had ik dat niet) ?
Is er een PATCH ofzo voor ?
NB: bureaublad delen is reeds uitgeschakeld & Win2K vervangen door XP vind ik geen oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
Nu enkele dagen later:
Heb al uren op't net zitten zoeken maar zonder veel resultaat. Alleen op een Italiaanse site stond iets in de zin van "cache voor icons" ofzo. Maar omdat m'n Italiaans niet al te best is snapte ik er verder niet veel van. Mogelijks betreft het gewoon deze waarde in het register wat op te schroeven om ervan verlost te zijn. Maar wat, waar & hoeveel. *ZUCHT*

Verwijderd

Topicstarter
FF terug omhoog schoppen.
Op een oplossing hoop ik al lang niet meer, maar zijn er nou nog andere Win2K gebruikers die dit ervaren ?!?
Zo ja weet ik dat er met dit machientje nix aan de knikker is en ik me er verder maar beter niet druk om maak.
*vind het toch nog altijd wreed IRRI, heb je klauwen geld uitgegeven om je pictogrammen in 16 kleurtjes te zien verschijnen*

Verwijderd

Verhoog je ShellIconCache eens naar 2000 of hoger, dat moet helpen.

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer]
"Max Cached Icons"="2000"

Verwijderd

Topicstarter
Die waarde is onvindbaar Jor_.
Heb heel het register uitgekamd, niets te vinden.
Moet ik dat zelf aanmaken dan ??
Een sleutel, een tekenreekswaarde, een DWORD-waarde of een binaire waarde ???? Ik ben niet zo'n held in het register wijzigen, vandaar.

Verwijderd

Import dit registry bestand dan maar:

----- start copy -----
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer]
"Max Cached Icons"="2000"
----- end copy -----

(Copy & Paste in notepad, save as icons.reg ofzo)

Verwijderd

Topicstarter
Netjes ingevoerd, herstart, netmeeting verklooit gewoon verder !!!
Waarde opgevoerd van "2000" tot "20000", herstart, netmeeting verklooit gewoon verder !!!
Ook n's ingevoerd bij HKEY_CURRENT_USER, herstart, weer een blaas !!!
Vaag dat het alleen bij netmeeting optreedt, is dat netmeeting niet af te leren ???
Wie, wat, waar & hoe ??? Dit is nu echt het enige probleem dat ik ervaar met WIN2K, moet ik nou voor zoiets gaan teruggrijpen naar 98SE, bespaar me dat tweakers.

• DJ^
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

DJ^

hmmz

Had hier vroeger ook last van. ZEER irritant....mn iconen waren meestal 'opeens' weer in orde na een paar dagen.

Mijn oplossing was om voordat ik ging netmeetingen /windows/ te backuppen en na netmeeting alles weeer terug te zetten, dan waren de iconen nog in orde. Tis natuurlijk geen echte oplossing maar je hebt geen brakke iconen meer :)

hmmz

Verwijderd

Topicstarter
Da's geen supertip daar ik haast dagelijks netmeeting opstart.
Trouwens, na netmeeting afgesloten te hebben verdwijnt het "fenomeen" vanzelf, heb ik weer die mooie iconen.
Wat een bagger is de netmeeting toch, doet dingen die nergens voor nodig zijn en die je daarbij geeneens kan uitzetten :r.

Verwijderd

Topicstarter
Echt allerlaatste keer dat ik hem omhoog trap, echt waar !!!
Gewoon om enkele posts te verzamelen van gebruikers die netmeeting draaien onder Win2K.
Komt dit ook bij jullie voor of sta ik (haast) alleen met dit IRRI-probleem ???

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-05 00:16
Je staat zeker niet alleen met dat probleem, heb het ook al gehad + crashen van netscape bij afsluiten van een sessie met beeld + geluid :(

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

• Tiger Woods
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-03 20:24
Nergens problemen mee (W2k + Netmeeting)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 december 2001 20:12 schreef G8KeePeR het volgende:
Je staat zeker niet alleen met dat probleem, heb het ook al gehad + crashen van netscape bij afsluiten van een sessie met beeld + geluid :(
En heb je het kunnen oplossen ???
Zo ja, hoe als ik vragen mag ???

Verwijderd

Topicstarter
Zucht !!!
Zit nu terug te werken onder Win98SE. Resultaat: netmeeting of niet, het systeem geeft geen krimp.
Zonde van die Win2K, zit echt te balen.

Verwijderd

Topicstarter
*Trap*

Kon het niet laten, doe me ff gewoon een lol Win2K gebruikers.
Start ff Netmeeting op, daarna de Windows Mediaplayer.
Hou ziet het vierkantje van de player in de linkerbovenhoek er nu uit ?
Is dat een goedkoop citroengeel of een mooi oranje icoontje ???
Als ik hierop enige reacties kan verzamelen weet ik genoeg en zie dan wel verder wat ik ermee doe.

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-05 19:17
Ikheb ook last van het probleem. Heb gewoon een paar weken lang lelijke iconen gehad en toen ik weer eens een keer netmeeting had gebruikt waren ze weer normaal. Echt vreemd.

Waar ik ook last van heb met netmeeting is dat wanneer ik bijv. 2 uur lang een audio verbinding met iemand heb win2k crashed bij het afsluiten van netmeeting. Daar gaat de mooie waarde van dat je systeem al een maand draait.

Ik dacht trouwens dat er standaard in win2k niet de nieuwste versie van netmeeting zit. Dus je kunt proberen een nieuwere versie te installeren

• Change
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-04-2025
Volgens mij heeft het te maken met de shared apps settings. Daar kan je instellen of je je desktop in 8-bit/16-bit/32-bit wil delen. Als je m op 32-bit zet dan veranderen je iconen niet. Ik kan het fout hebben, maar zoiets kan ik me herinneren van NM (al maanden geleden dat ik het gebruikt heb).

AMD 64 3200+/2048MB/MSI K8N/2x Seagate 200GB SATA/Seagate 160GB/Seagate 320GB/LG GSA4120B DVDRW/nVidia 6800 XT/SB Audigy 2 ZS/DSL:20/1 - Telfort/21" Samsung SyncMaster 215TW/ToUCam Pro/WinXP Pro

Verwijderd

Topicstarter
Hola, nu loopt het lekker, toch al twee reacties.

En zoals Unicron ook zegt, crashen durft die NM al wel eens ja, vooral bij het opstarten/afsluiten, heel het systeem op z'n plaat. En helaas Unicron, Win2K staat niet toe er een andere versie :r NM op te installeren dan die er standaard ingebakken zit.

Ik ga nu met m'n laatste restje hoop nog eens een verse install doen en dan n's zitten klooien met die "shared apps settings". Het zou maar n's moeten werken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weer met m'n grote mond, hoe kan ik die "shared applications settings" aanpassen? Kan het niet vinden. Ook in het register zitten zoeken, ben daar echter geen held in.

NB: werk met Win2K NL.

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:19
Ik heb zo een zelfde probleem gehad, maar bij mij lag het niet aan netmeeting maar aan dual display. Ik weet niet of jij dat ook hebt.

Er zijn hier trouwens best veel topics over jou onderwerp te vinden :

[topic=216528/1/50]

[topic=184902/1/50]

[topic=179626/1/50]

[topic=26910/1/50]

Ik heb ze niet echt uitgezocht zomaar lukraak copy&paste ;)
Kijk maar of je er iets mee kan.

• Battle Bunny
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 21:41
Ik heb ook W2K draaien... Net even Netmeeting gestart, dan door de wizzard heen pogo'en, en daarna opstarten. Scherm flikkert even als 'ie verschijnt, en ook als je em afsluit. Voorderest lijkt er niets te veranderen (behalve dat 'ie mijn taakbalk door de war gooit (kwam wel weer goed) ).

Verwijderd

Topicstarter
Nope Domino, geen dual display hier. En al die draadjes die je zo mooi geknipt en geplakt had kende ik reeds, maar een oplossing is er niet te vinden. Toch bedankt voor je moeite.

En Battle_Bunny, na die eerste flikker moet je NM n's gewoon laten aanstaan en andere toepassingen openen, zoals de mediaplayer en dan bestand openen klikken, wedden dat er in dat scherm rare icoontjes voorkomen.

Anyway, nog steeds zou ik willen proberen om aan die "shared applications settings" te gaan prutsen, maar ik vind da nie.

• Battle Bunny
Argh! Wat is dit weer een typisch Micro$of :r programma! Het werkt slecht, zit IN windows, en vernaggeld inderdaad alles!

Ik heb dus in de Explorer (niet IE :) ) ook van die coole 16 kleuren icons. Ook al kan VB nog wel in 16M colors tekenenenenenen.

Dit is echt :'(

Verwijderd

Topicstarter
Zie je nou wel, ik vind dat dus wreed IRRI hé, NM loopt hier veel op de achtergrond en dan lijkt het wel of ik een PC uit het vroegere oostblok heb.

• Battle Bunny
Jipie! Ik heb de oplossing voor je:

Ga naar Netmeeting, menu tools, optie "sharing". Kies daar voor "share in true color".

Dit werkt hier in elk geval wel.
Bron: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;Q176100

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 01 januari 2002 17:50 schreef Battle_Bunny het volgende:

Ga naar Netmeeting, menu tools, optie "sharing". Kies daar voor "share in true color".

Helaas :'( , het doet nix, alles blijft hetzelfde.
Ik deel trouwens ook nix, ben geeneens in "gesprek", pokke-NM draait gewoon op de achtergrond.
Zit er nu ondertussen ook alweer enkele uren achter te zoeken (Google) en dat op een FEESTDAG. Microsoft heeft het weer goed voor elkaar !!!

• neggix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 22:38
jaa.. ik heb het probleem ook.. ik heb me res in 1280*1024 en gewoon 32 bit

nu heb ik het ff terug gezet naar 256 kleuren en 800*600... ff een paar sec laten staan (wel ff op apply drukken) en dan weer naar de oude instellingen terug gaan.. bij mij deed ie het weer... hopen dat dat wel wil werken

Mario Kart FC 1590-4774-1019

Verwijderd

Topicstarter
Nou, zo'n stunt- en vliegwerk hoef ik niet eens uit te halen. Zodra NetMeeting afgesloten wordt is alles terug ok.
Maar ik wil dat alles er netjes blijft uitzien ook al draait NM op de achtergrond.

Denk dat ik de NM uit teletubbie ... heu XP (is een nieuwere dan die in 2K) eens ga proberen onder 2K.

• neggix
dan valt er weinig aan te doen denk ik.. want bij mij bleef het ook na netmeeting nog ff staan of als ik net me pc had gerestart.. en andere versie van netmeeting? of heb je de nieuwste al? of probeer een oudere

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, Win2K staat niet toe er een andere versie NM op te installeren dan die er standaard ingebakken zit. Ik geef het nu maar op, leren mee leven. En onder Win98SE maar blijven werken, daar doet NM het perfect. De cultuurshock van XP stel ik nog wel ff uit. Krijg m'n webcam toch niet aan de praat in XP. 't Is altijd wel iets.

• neggix
en updaten van NM lukt ook nie? er moet echt wel wat voor zijn hoor.. en welke webcam heb je dan?

Verwijderd

Topicstarter
Lach niet hé, maar die webcam is een TRUST Spacecam200 :)
Nou weet ik best dat je van dat merk niet te veel in huis moet halen maar hij was spotgoedkoop en doet het trouwens zonder één enkel probleem in 98SE en 2K.
Alleen XP moet hem niet, en aan de rest van de hardware (USB-poorten op mobo) ligt het niet, draai 3 OS'en op hetzelfde systeem (multi-boot).

• neggix
en je heb wel de goeie driver? of update... http://www.trust.com

misschien?

• LollieStick
  • Laatst online: 28-02 12:09
Topicstarter schreef:
...een soort goedkoop citroengeel...
[flamemodus]
Het is toch algemeen bekend dat MS goedkope code voor Windows gebruikt en erg duur verkoopt :(
[/flamemodus]

• Change
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-04-2025
Op dinsdag 01 januari 2002 17:50 schreef Battle_Bunny het volgende:

Dit bedoelde ik dus met die shared apps settings.. helaas werkt het dus niet voor je, bij mij werkte het zo wel :'(

AMD 64 3200+/2048MB/MSI K8N/2x Seagate 200GB SATA/Seagate 160GB/Seagate 320GB/LG GSA4120B DVDRW/nVidia 6800 XT/SB Audigy 2 ZS/DSL:20/1 - Telfort/21" Samsung SyncMaster 215TW/ToUCam Pro/WinXP Pro

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 02 januari 2002 18:43 schreef neggix het volgende:
en je heb wel de goeie driver? of update... http://www.trust.com

misschien?
Driver WAS niet het probleem, moest eerst ff bij SIS de "SiS USB Registry Patch" voor XP downen.
Nu doet ie het wel met de standaard drivers die bij XP zitten.

Verwijderd

Cool, had hetzelfde probleem, en idd, je instellingen even veranderen op 800x600 & 256 helpt! Van Netmeeting blijk ik voorlopig even af ;) :D
Pagina: 1