Toon posts:

Brakke CD-ROM drive

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yo
Ik heb een CD-ROM-drive die raar doet:

Als ik er een CD in stop, gaat'ie alsmaar een spin-up doen, om vervolgens direct weer stil te gaan staan, en dan weer up te spinnen. Dit gaat steeds zo door, en de CD is niet leesbaar op zo'n manier.

Wanneer ik de pc reset, spin't 'ie niet meer, en kun je gewoon de cd benaderen.

Heeft iemand een oplossing voor zoiets? 't is namelijk tamelijk irritant om je pc voor elke CD te moeten rebooten :)

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05-2025

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Het kan zo zijn dat je lens vies is (Schoonamken met "Glassex" oid kan helpen), of je intyerface electronica is brak.

Wat je kan proberen om het enorme opspinnen te verminderen is om cd bremse te gebruiken, dan zet je je max speed terug naar een lagere waarde (www.cd-bremse.de)

succes

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-04 13:47
Maar probeer is ook de cd schoon te maken. Helpt soms ook.

Verwijderd

CD-ROM speler misschien aan het eind van z'n leven?

(alhoewel ik dat nog nooit meegemaakt heb)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

DMA aan/uit?

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op woensdag 21 november 2001 12:14 schreef terw_dan het volgende:
DMA aan/uit?
|:(

Zeg dan gewoon niks...

They made me do it.

Verwijderd

Topicstarter
* DMA aan/uit:

Andere CD-rom-drives doen het wel gewoon goed wanneer deze ingeplugd worden. Jumpersettings zijn hetzelfde

* Schoonmaken:

Zou dat helpen? Als je de PC reset, leest hij wel gewoon. Dat zou dan toch ook niet kunnen?

* Speed terugbrengen

De spin-tijd is niet zo'n probleem eigenlijk ;) , probleem is dat hij er niet meer mee ophoudt :)

Verwijderd

Kan wel komen dat hij op de CD geen aanspreekpunt/begin kan vinden. Heb dit wel eens gezien met een CD-speler die gewoon niet lekker de CD's aanlezen en wanneer hij dan niet op tijd iets ziet dan doet hij een soort reset en begint over nieuw. Denk dat het toch tijd word voor vervanging of garantie.

Verder kan het zo zijn dat tijdens de reboot de CD ff wordt aangesproken op een lage snelheid en dat hij hem dan wel kan vinden. Zou dus kunnen proberen met software de snelheid eens omlaag te gooien, maar toch denk ik dat hij wel aan het einde van zijn latijn is. :)
Pagina: 1