onze opperkarmaheerser bijspijkeren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Topicstarter
http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=403805
waardoor er veel vraag is, en waar veel vraag is, is de prijs over het algemeen stabiel en redelijk hoog
Dit is in IMHO niet waar. Zie voorbeeld van dune (olie markt) en de 'regels' die economen gebruiken bij markten van vraag en aanbod.
Dit alles is een schoolvoorbeeld van de

Varkenscyclus
Als varkensfokkers op de varkensmarkt de prijs zien stijgen, dan reageren ze door méér varkens te gaan fokken. Maar voordat die op de markt kunnen worden aangeboden, gaat er ruim een jaar voorbij. Komt dat toegenomen aanbod eenmaal op de markt, dan zal het daar - bij gegeven vraag - de prijs flink laten kelderen. Bij een zo lage prijs zien de fokkers er geen brood meer in en ze besluiten hun productie sterk in te krimpen. Als er bijna geen varkens meer worden aangeboden schiet de prijs weer omhoog en de geschiedenis herhaalt zich

welke knuppel het dan nodig vind om mijn reactie omlaag te modden is mij dan weer een raadsel. :? |:(

http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=403835

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-10 09:33

Beaves

Usque ad Finem

Ik vind toch dat ik ook gelijk heb, misschien stijgt over het algemeeen in de economie de prijs wel, maar dat hoeft met geheugen niet zo te zijn. Aangezien er nog geen tekort is zullen de prijzen IMO redelijk hoog zijn en redelijk stabiel.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

Beiden staan op 2, imho wel ok zo.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀