Toon posts:

Fileserver ja/nee?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb:
Celeron 850, 256MB
Pentium 133, 32MB
Intel NIC, Realtek NIC
40GB en 20GB schijf

Wat kan ik het beste doen:
1. de schijven in mijn Celly zetten en de FTP op idle time laten draaien (ik speel er ook spellen op...), beide NIC's komen dan in de Celly
2. de schijven in de Pentium zetten en er een dedicated server van maken, dan komt alleen de Realtek NIC in de Pentium

Jullie mening?

(voor de mensen die het opgemerkt hebben: ja, deze post staat ook op het forum van Freelan :) )

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
ik ken er niets van : maar persoonlijk zou ik een dedicated FILESERVER maken van je p133 (bennik ook van plan in de toekomst :) )

Waarom ? gewoon omdat het "kewl" overkomt :7
en je moet niet telkens je FTP afzetten als je wat adners wil doen waar je meer kracht voor nodig hebt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het gisteren getest en met de harde schijf die nu in die Pentium zit kon ik niet sneller dan 1MB/s (d.w.z. 10mbit) uploaden, ik denk niet dat dat genoeg is voor een FTP server. Maar ik zal er nog es meer mee gaan experimenteren.
Nog meer mensen die hier een idee over hebben?

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:53

m0nk

16-09-2003 15.15

Van die pentium een filserver maken, als je gamed op je cellie en je ftp staat open en er wordt geleeched neemt dat je systeem prestaties af, vooral als je aan het gamen bent.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 22:37

heuveltje

KoelkastFilosoof

denk niet dat je echt snelheid gaat maken met die p133
lan-ftp servers (dus waarp[ 10 users met een 100mbit verbinding die willen leechen) trekken behoorlijk wat proc kracht. dus die 1 a 2 mb/s met 1 user zal waarschijnlijk wel het maximum zijn. of je daarvoor een ftp-server wil meenemem is maar de vraag

wat ik je wel mee kan delen is dat ik op lanparties
op me amd 1200 gamebak vaak een ftp server heb draaien
als ik die afrem op 2 mb/s kan ik gewoon gamen zonder dat ik er verder iets van merk. bij 4 mb/s begint q3 te hakkellen. bij onbeperkt is het compleet onspeelbaar :(

weet niet hoever dat opgaat voor een cel850, dat zul je zelf moeten uitproberen :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Topicstarter
Ik had op de vorige LAN een FTP aanstaan waar 5MB/s vanaf gezogen werd, maar dan liep NFS5 ook niet soepel meer. Wat ik dus ga doen (als de FTP op mijn celly komt), is de FTP op idle time laten draaien (stond ook in me eerste post). Dwz: }:O gaat uit, en de FTP gebruikt alleen CPU tijd die ik zelf niet gebruik voor spellen e.d. Ik weet alleen niet wat voor snelheid mensen dan halen van me comp...
(Ik was dat op de vorige LAN vergeten, dat je ook een server op idle kunt laten draaien :) )

edit:

Oh ik was nog wat vergeten: die 1MB/s kan ook aan de hdd liggen die erin zit, dat is namelijk een 1GB Samsung die op PIO mode 4 draait :+
Ik moet nog kijken wat er gebeurt als ik mijn UDMA/100 IBM schijf erin hang 8-)

Verwijderd

Op woensdag 21 november 2001 11:33 schreef Spaceknarf het volgende:
Ik heb het gisteren getest en met de harde schijf die nu in die Pentium zit kon ik niet sneller dan 1MB/s (d.w.z. 10mbit) uploaden, ik denk niet dat dat genoeg is voor een FTP server. Maar ik zal er nog es meer mee gaan experimenteren.
Nog meer mensen die hier een idee over hebben?
niet genoeg voor ftp?
als je je ftp op internet openstelt is dat meer dan genoeg (meestal toch niet meer dan 16k upload). ja voor intern misschien wat weinig (700 mb kopieren in 12 minuten niet slecht :) )

Verwijderd

Topicstarter
Het is dus idd bedoeld voor lanparties, daar wordt er wel met 100mbit gezogen :)
Pagina: 1