Toon posts:

Erge n00b vraag over dvd, tuners, ed.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik wil dus een HiFi set kopen. Aangezien ik al genoeg heb gelezen en gehoord over de slechte kwaliteit van de setjes die je bij winkels als It's kan kopen, heb ik besloten om aparte onderdelen te kopen. Ik heb een paar reviews gelezen en elke van die DVD spelers (behalve 1) heeft ondersteuning voor een 5.1 opstelling en MP3. Ik heb nog geen idee welke DVD speler, maar daar gaat dit topic niet over. Ik wil dus een DVD speler, 't liefst met MP3, en daarnaast nog een tuner. Radiogeluid is toch niet echt superieur, dus kan ik best ergens goedkoop een 2ehands tunertje op de kop tikken. Mijn vraag is echter, kan ik deze gewoon op de DVD/MP3 speler aansluiten, zodat ik dan een volwaardige (naja, exclusief boxen, die komen later, maar dat is 't minste probleem nu) hifi installatie heb?

Verwijderd

Topicstarter
Sjit, deze moest in 't "Audio, Video & HiFi Forum". Kan iemand 'm aub verplaatsen? Mijn excuses.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
moved

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Ja kan wel, maar of je dan voolwaardig goed geluid heb als je dvds aan het kijken ben is de vraag. Want niet alle tuners kunne Dolby aan.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Ik snap het niet helemaal.. Jij wilt een tuner aansluiten op een nog te kopen DVD speler ?

Lijkt me erg lastig.

Maar misschien begrijp ik je niet goed.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-03 20:54
Je maakt een denkfoutje...Wat moet je hebben:

DVD Speler
Tuner
>> VERSTERKER << :P

Je kan een tuner niet op een versterker aansluiten. Elke DVD speler heeft wel een optische uitgang waarmee je hem aan een DD 5.1 versterker kunt koppelen. Op deze versterker kun je ook andere bronnen (bijv TV, PC, etc) aansluiten. Probeer géén DVD speler met ingebouwde DD5.1 decoder te kopen, op het moment dat je nl. over gaat op een andere DVD speler dan ben je je DD5.1 weer kwijt. Bovendien kan je ook geen andere componenten op een DVD speler met ingebouwde DD5.1 decoder aansluiten (voor zover ik weet).

Geef mij maar een Warsteiner.

• tbusquet
Op dinsdag 20 november 2001 18:17 schreef Knakker het volgende:
Je maakt een denkfoutje...Wat moet je hebben:

DVD Speler
Tuner
>> VERSTERKER << :P

Je kan een tuner niet op een versterker aansluiten. ......

[.....]
Je kunt een tuner juist WEL op een versterker aansluiten.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik begrijp het nu. Heb net een ophelderend gesprek gehad met iemand die er wat meer informatie over heeft. Overigens heb ik een deal gesloten met mijn vader, ik zoek voor ze een goedkope tuner-versterker, die krijgen zij, en dan krijg ik hun Kenwood tuner-versterker (nieuwwaarde F1000,-). Dit omdat ze toch niet al te beste boxen hebben. Geen slechte deal toch? Daarna koop ik nog de DVD/MP3/CD-speler en sluit 'm op de tuner/versterker aan.

• tbusquet
IPV een versterker voor je ouders te kopen zou ik gewoon voor jezelf een DD5.1 versterker kopen. Anders heb je nog geen 5.1 geluid.

Verwijderd

Topicstarter
Die is 5.1.

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:12

Apoca

Array Technology Industry

Niet elke 5.1 versterker is dolby Dig. ze hebben wel de aansluiting maar niet de proc. om het digitale geluid te verwerken, en het komt er dan ook dolby 2/0 uit of te wel gewoon dolby surround. Maar als ik jou was zou ik een versterker kopen die dolby dig. aan kan en dts. steeds meer films komen ook met dit geluidssysteem uit. het verschil hoor je niet echt als je leek bent maar als je beetje verstand hebt van muziek enzo hoor je het wel. Maar je weet toch wel dat de boxen bij een dolby set eigenlijk voor meer dan 40% uitmaken of het geluid ook aan komt hoe het bedoeld is?? Zelf heb ik een marantz met dolby ex / dts es / en thx ultra. En heb ik me er mission boxen bij gekocht, en een actieve versterker, mischien wel een beetje overkill ja maar ben ook filmfriek en werk in een bios, ben dus erg verwend op geluidgebied. Maar ja alles kost ook een losse gulden ja, maar als je een goede versterker zoekt voor een leuk bedrag moet je een Denon of een Sony kopen, deze zijn "goedkoop" en hebben veel te bieden.

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / Radeon RX 9070 XT Red Devil / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / FSP Hydro Ti PRO 1000W

Verwijderd

Topicstarter
Naja, ik ben dus leek, en ik heb geen zin om erg veel meer voor een tuner-versterker te betalen die ook dolby dig. technologie heeft. Deze Kenwood zou dat trouwens wel mogen hebben voor dat geld. Magoed, mijn budget is ook gelimiteerd, dus volgens mij kan ik nog steeds beter een nieuwe tuner/versterker voor m'n pa versieren en die dan inruilen voor die Kenwood. Ik ben compleet leek, 15 jaar oud, en heb een klein budget, zal het verschil dus wel niet merken.
Pagina: 1