Toon posts:

Nieuw P4 Systeem...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort krijg ik de mogelijkheid voor een pc-prive project op het werk. Ik kan een nieuw systeem tot 5000,- samenstellen bij het bedrijf Sunteam (www.sunteam.nl).
Nu kom ik op het volgende systeem uit:

P4 1,7 Ghz 512 mb Rdram, Geforce3 ti200, Western Dig. 60 GB 7200 rpm, Liteon 16x DVD, SB LIVE! 5.1, Liteon 16/10/40 en een LG 17". DIt komt uit op 5190,00,

NU heb ik het zelfde systeem, op sommige vlakken zelfs beter, samengesteld bij Norrod, voor 4594,00.

Wat kan ik nu doen? Kan ik de offerte van Norrod aan Sunteam laten zien en om prijsaanpassing vragen?
En hebben jullie nog aanmerkingen op het systeem?

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
die prijs van 5100 gulden lijkt mij echt zwaar overdreven en ik denk dat de pentium 4 428 pins is dus upgraden zit er in de toekomst niet meer in. Je kan ook gewoon zelf een athlon systeempje in elkaar schroeven waarbij je geld bespaart die je :
- of in je zak steekt
- of gebruikt om betere onderdelen te kopen.
en daar heb je dus geen pc prive project voor nodig >:)

Verwijderd

koop gewoon zon pentium 4 bij de aldi dat scheelt je een hoop en zit bijna het vergelijkbare in :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind die prijs van 5100 ook ietwat overdreven. Maar het pc-prive project bied dus de uitkomst. Het bedrijf waar ik werk, werkt alleen samen met Sunteam. Dus what shoud I do?

• DirtyHennessy
zeg nee tegen pc privee en zet er zelf 1 in elkaar wij van tweakers helpen je met de bouw van dat ding of mischien heb je familie, vrienden of kennissen die em voor je in elkaar kunnen schroeven, laten werken en windows er op kunnen zetten en de daarbij behorende dingen (partities en instellingen).

Verwijderd

zelf bouwen is ook een uitkomst en inderdaad veel cheaper

• big_clarence
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-08 21:48

big_clarence

wat kan het schele

Je zou aan je werkgever kunnen vragen of je zelf je pc mag samenstellen, los van het door je werkgever geselecteerde bedrijf.
Wij geven onze werknemers de vrij hand, dus na iedere aankoop kunnen ze met een bon komen mits ze binnen drie jaar niet boven de 5000,- uitkomen.
Vaak verdient de werkgever zelf bij door een pc-leverancier te selecteren. Voor de belastingdienst hoeft dat niet.

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Heb je wel een moederbord :?

Verwijderd

Topicstarter
hehe... Zo newbee ben ik nou ook weer niet, dat ik geen systeem inelkaar kan zetten :) Maar het aanbod pc-prive is zo aantrekkelijk. Misschien is het inderdaad wel mogelijk om met de bon te komen op werk van welk bedrijf dan ook.

btw: het systeem is op de site zelf in elkaar te zetten :P
dus het zijn geen vooraf inelkaar gezette klonen.

Verwijderd

Topicstarter
Mobo: Intel d850GB Garibaldi,
wie kan mijn pc goedkoper? :9

• DirtyHennessy
amd athlon xp 1900 (1,6 ghz) - 1027
ati radeon 8500 retail - 675
cpu cooling +case fans - 85
kast+ voeding - 150
hansol 19 inch crt scherm - 629
msi k7t 226 pro 2 - 342
maxtor 40 gb hd - 287
512 mb ddr ram kingston - 268
LG dvd speler 16 spd dvd/ 48 x cd - 219
LG cd brander 10/10/40 - 245
rest(toetsenbord,optische muis)- 200

alles bij elkaar samen ==== 4127

heb je een toppie systeem voor een rug minder en dat besteed je ergens anders aan en niet doen van 1000 gulden is niet veel dat is het gewoon wel en het weg gooien is zonde (anders stort je het maar op me rekening als je van je geld af wil :P :7 >:) )

Verwijderd

Topicstarter
Het grappige is dat Sunteam geen AMD aanbied. Alleen maar Intel. En mij is opgevallen dat bijvoorbeeld de geluidskaart ipv de normale 80 gulden hier 195 is! Of komt dit omdat ze alles retail verkopen?

• DirtyHennessy
ik zou dat pc prive project niet doen ik denk dat het bedrijf extra hoge prijzen heeft zodat het bedrijf waar je werkt ook nog wat centen er voor vangt. Denk niet meer aan pc prive maar denk zelfbouw. En dat msi moederbord heeft redelijk onboard sound.

Verwijderd

Topicstarter
Om in een keer +/- 4000 neer te leggen is even niet mogelijk, en aangezien ik een 2e pc nodig heb is dat PC-Prive zo handig. Maar het p4-systeem zelf.. was het wat?
Ik heb het btw niet zo op AMD, omdat de garantie maar 6 maandenn is.

• DirtyHennessy
met normaal gebruik van een processor ( dus niet elke dag er uit halen enzo en een goede kooler) gaat je processor zeker 2 tot 3 jaar mee (dan is ie waarschijnlek langzaam en koop je een nieuwe). En ja ik vind dat je gewoon te veel geld uit gaat geven voor die computer. Bel gewoon ff een paar bekende compjuter sjops met de vraag doen jullie ook betaling in termijnen , zeggen ze ja dan koop je voor veel goedkoper gewoon een zelfgemaakte peecee bij de computerboer om de hoek.

p.s ik heb je in me icq lijst gezet dus als je icq ff aan zet kan ik je ff makkelijk een paar adresjes geven.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
de meeste Intel premium providers verkopen geen AMD

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Op dinsdag 20 november 2001 17:17 schreef koeskoesappelmoes het volgende:
amd athlon xp 1900 (1,6 ghz) - 1027
is dat niet een beetje duur?

How bad is it on a scale from one to Spurs

• DirtyHennessy
ik heb voor die prijzen gekeken in de pricewatch en aangezien dat ongeveer de prijzen zijn heb ik die als voorbeeld gebruikt morgen kan de prijs mischien wel lager zijn :)
Pagina: 1