MB sensor A7V133

Pagina: 1
Acties:

• Sandermvdb
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 15:53

Sandermvdb

Regret is a wasted emotion...

Topicstarter
Weet iemand waar de "moederbord" sensor van een A7V133 zit?? Zit die onder de North-bridge of niet?

• Sandermvdb

Sandermvdb

Topicstarter
Laat ik de vraag nog maar een keertje stellen :)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 11:02
Ik dacht dat die gewoon ingebakken zat in de chipset.. Dus in de northbridge..

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Dat is nergens duidelijk omschreven.
Mensen speculeren dat deze in de northbridge zit, andere zeggen de southbridge.
Asus gebruikt een ander soort sensoren in ieder geval.
Ik heb hier geen duidelijk antwoord op waar deze nu echt zit.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• tHaFalleN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08 16:03
*kick*

Beetje oud maar voor mij is een antwoord op deze vraag nu toch wel van belang.

Ik wil graag het koelertje van mn chipset af hebben en het zou handig zijn als ik dan makkelijk via mbm de chipset temperatuur af kan lezen.

Dus nogmaals, zit de mb sensor onder die chipset?

• Sandermvdb

Sandermvdb

Topicstarter
Op dinsdag 18 juni 2002 14:48 schreef tHaFalleN het volgende:
*kick*

Beetje oud maar voor mij is een antwoord op deze vraag nu toch wel van belang.

Ik wil graag het koelertje van mn chipset af hebben en het zou handig zijn als ik dan makkelijk via mbm de chipset temperatuur af kan lezen.

Dus nogmaals, zit de mb sensor onder die chipset?
Volgens mij is dit een losse sensor ergens op het mobo, zeker weten doe ik het alleen niet.

Verwijderd

Zoiets zou toch wel te vinden moeten zijn? Ik weet het ook niet maar leek me wel handig om te weten voor het geval dat ik een blokje ga kopen voor op de northbridge.
Why doesn't my A7V rev 1.01 report CPU temperature properly like the same model in revision 1.02?
The ASUS P2T thermal probe is required to be installed for the hardware monitoring function to report the temperature reading on A7V rev. 1.01. A7V rev. 1.02 has a thermal sensor built on board of it.
Dat is alles wat ik heb kunnen vinden.

• tHaFalleN
Heb net ook weer ff gegoogled, maar nog steeds niks kunnen vinden.

D'r zal toch wel iemand zijn die het afgelopen jaar heeft uitgevonden waar die sensor zit? :?

Ik heb nu overigens het fannetje van de northbridge afgehaald en de temperatuur van de mb sensor veranderd niet erg.
Dit betekend dus dat of die sensor daar niet zit, of dat het fannetje gewoon voor geen meter werkte. Ik gok op dat laatste, want die heatsink die er nog op zit wordt nieteens voelbaar warm. Kompleet overbodig dus die fan.

Ben in ieder geval nog geen meter opgeschoten mbt m'n vraag.

Ik zal als ik morgen nog steeds geen antwoord heb eens mailen naar asus, misschien ook wel een slim idee :).

Verwijderd

Die sensor zit dacht ik ergens in de buurt van die DIMM-sloten of in de buurt van de RAID-controller. Een van die twee denk ik. Ik heb namelijk de externe sensor op het (passieve) koelblok van mijn northbridge gezet en die 2 temperaturen kwamen helemaal niet met elkaar overeen! Mijn northbridge was boven de 30 graden (koelblok dan) en de 2e sensor was 25 graden.
De sensor zit dus iig NIET onder of in de northbridge!!

• tHaFalleN
Ok, das in ieder geval al wat.

Fannetje is dr nog steeds af en dat koelblokje wordt nog steeds niet warm, dus das mooi.

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 12:56 schreef tHaFalleN het volgende:
Fannetje is dr nog steeds af en dat koelblokje wordt nog steeds niet warm, dus das mooi.
Dat koelblokje wordt waarschijnlijk niet warm omdat er geen koelprut tussen die HS en de northbridge zit. Ik heb dus mijn Zalman NB32 op die northbridge moeten lijmen met geleidende pasta en hij wordt nu dus ongeveer 33 à 34 graden. Als je die HS met koelprut weer op de northbridge zet moet dat in principe goed gaan en wordt hij vast niet te warm of zo.
Pagina: 1