[Mandrake8.1]Linux deinstalleren

Pagina: 1
Acties:

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:57
Ik heb laatst Mandrake 8.1 geinstalleerd (via een loopback bestand), maar nu doet opeens Windows (98SE) het niet meer. Hij voert voor het opstarten scanreg uit en loopt daarna vast. Ook de veilige modus werkt niet. Foutmelding: Fout tijdens het installeren van VxD apparaat. Druk op een toets om door te gaan. Vervolgens heeft hij het 'u kunt nu uw pc uitzetten' ofzoiets scherm.

En als ik Windows opnieuw wil installeren (vanuit dos) geeft Scandisk een foutmelding dat de laatste cluster waarschijnlijk beschadigt is ofzo, omdat de LBA-modus niet aanstaat. Maar deze staat wel degelijk aan in de BIOS (Standard CMOS>Maxtox>Access mode=LBA. Ik kan Windows dus niet installeren, maar ik wil eerst Linux deinstalleren (inc.bootmenu en al). Hoe kun je dit doen?

SolarEdge SE5K-RWB + 17 × AIKO Neostar N-Type type ABC | WeHeat Blackbird P80 | 3 × MHI Diamond 2kW

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:57
O ja, ik heb Linux dmv een loopback-file geinstalleerd, dus is Linux eigenlijk een bestand op mn HDD.

SolarEdge SE5K-RWB + 17 × AIKO Neostar N-Type type ABC | WeHeat Blackbird P80 | 3 × MHI Diamond 2kW

• dinges
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
bootmenu kun je wel wegkrijgen met fdisk /mbr (vanuit DOS).
zie ook de FAQ!

PSN: Houtvlot

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 20:19
Op dinsdag 20 november 2001 16:32 schreef LB06 het volgende:
O ja, ik heb Linux dmv een loopback-file geinstalleerd, dus is Linux eigenlijk een bestand op mn HDD.
opstarten van dos flop, naar je HD gaan en het bestand deleten.

Verder: zie idd FAQ