Toon posts:

ISDN modem problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende probleem doet zich voor met mijn ISDN kaart (Wisecom WS-128 PS3) onder windows 95 draaid hij prima, maar nu ik mijn pc opnieuw geinstalleerd heb met windows 98, laat de kaart zich prima installeren (staat in apparaatbeheer en in netwerkomgeveing) maar als ik een inbelverbinding probeer aan te maken dan zegt hij dat er nog geen modem geinstalleerd is.!!!!

Kan iemand mij helpen? ik heb al van alles geprobeerd.
:(

Verwijderd

Geen uitroeptekens in apparaatbeheer, neem ik aan?

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

NDISWAN driver installeren bij de netwerkomgeving.

Murphy was an optimist

• Frag1le
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 14:22
iig bestaan er geen ISDN MODEMS, je bedoelt natuurlijk een ISDN adapter.....dit moet je weten!
(dan weet je het nu) ;)

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:21

Klippy

Still Game

Op woensdag 21 november 2001 00:34 schreef Frag1le het volgende:
iig bestaan er geen ISDN MODEMS, je bedoelt natuurlijk een ISDN adapter.....dit moet je weten!
(dan weet je het nu) ;)
Hij zegt ISDN kaart en bij modems wordt je ISDN adapter gewoon getoont, dus klopt helemaal wat 'ie schrijft.

Maar als ik het goed begrijp Staat 'ie wel bij je hardware maar de inbelverbinding vindt hem niet :?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Frag1le
  • Laatst online: 14-08 14:22
Wat gek dan dat mijn vroegere ISDN adapter bij network-adapters stond |:(, en hij schrijft wel ISDN modem -> TOPIC NAAM!!

Verwijderd

Wij zo niet goed kunnen ziet wat er mankeerd.

Gooi eens een msdun14 eroverheen.

Verwijderd

Topicstarter
Geen uitroeptekens, NDISWAN staat in de netwerkomgeving.
Moet er ook tcpip aan de kaart hangen?
Als ik dit probeer dan hangt hij em twee keer aan de externe toegangsadapter. :?
Kan het zijn dat er in het register iets niet helemaal goed zit? Zo ja weet iemand ook welke sleutel(s) ik eventueel weg kan gooien.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Heb toevallig ook heel veel geklooid met deze kaart onder Win98. Welke drivers gebruik je? De Win95 drivers van de floppy die bij de kaart zit? Surf dan eens naar TigerJet (www.tigerjet.com :?) en download de Win98 drivers voor de TigerJet chipset (die zit geloof ik op die Wisecom kaart) ...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

moved HA >> IT

• Telco
  • Laatst online: 29-08-2024

Telco

Biertje?

Heej. Misschien heb je dit allang gedaan, maar ik zie het niet in je verhaaltje. ISDN kaarten installeer je door eerst de adapter aan te melden, en vervolgens een modem emulatie te installeren. Je ISDN kaart heeft namelijk geen modem nodig (Modulatie en demodulatie hoeft enkel bij analoge lijnen). Dit kan verklaren dat Win98 roept dat je geen modems hebt, ook al zie je de kaart zonder problemen. Meestal wordt er wel iets als RVS-COM meegeleverd met de kaarten. Succes durmee.

Vandaag geen signature

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Dat hoeft ook niet, de meeste ISDN drivers installeren op een bepaalde manier (is dat CAPI of MSISDN? geen idee) al een soort "fake modem" waardoor je gewoon bij Wizard Internetverbinding of Externe Toegang een van de twee lijnen (vaak Line0 en Line1) van het apparaat kunt kiezen... Voor normale verbindingen via DialUp Networking in Windows hoeft er echt geen RVSCOM aan te pas te komen... RVSCOM is meer om een "normaal" modem te emuleren zodat programma's die naar een COM poort schrijven (in plaats van standaard Win32 componenten voor inbellen te gebruiken), of op een speciale manier ISDN gebruiken, via je ISDN kaart kunnen werken...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Telco
  • Laatst online: 29-08-2024

Telco

Biertje?

Ok, als jij het zegt. Het is voor mij te lang geleden dat ik dit in Win98 heb gedaan. Onder Win2k werkt het, in ieder geval bij mij, niet zo. Dan zijn het twee aparte stappen, eerst de adapter, dan de modem emulatie.

Vandaag geen signature

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op donderdag 22 november 2001 11:18 schreef Telco het volgende:
Ok, als jij het zegt. Het is voor mij te lang geleden dat ik dit in Win98 heb gedaan. Onder Win2k werkt het, in ieder geval bij mij, niet zo. Dan zijn het twee aparte stappen, eerst de adapter, dan de modem emulatie.
heb het idee dat dat aan de ISDN kaart of drivers ligt, bij veel kaarten die ik geinstalleerd heb, heb je meteen na de driverinstallatie een "modem" in Win98. Hij verschijnt dus wel als modem (Line0 en Line1) bij InternetVerbinding en ExterneToegang, maar niet als modem in Apparaatbeheer!!

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Op woensdag 21 november 2001 00:46 schreef Frag1le het volgende:
Wat gek dan dat mijn vroegere ISDN adapter bij network-adapters stond |:(, en hij schrijft wel ISDN modem -> TOPIC NAAM!!
Ja dan hadt je er waarschijnlijk RVSCOM opstaan dan komt ie daar zo terecht.
Pagina: 1