Owkee,
ik heb een mysqlserver op mijn windows XP geinstalleerd, en ik kan via een dosvenster inloggen, zodat ik
krijg. Ik heb een database (phptest) en een tabel (test) kunnen maken, die ik ook met show database/tables, etc. kan zien.
Ik kan mysql los starten, of ik kan hem als mysql -umysql -pblaat (password is wat anders, maja, dat snap je zelf ook wel) starten, beide krijg ik een database met een tabel te zien.
Tot zover ging het goed....
Nu wil ik mysql met php gaan combineren...
Ik heb een werkende php server staan (freesco+apache+php). Dit is dus een andere pc dan waar ik mysql op heb draaien. Nu heb ik een phpscriptje gevonden uit een tutoral:
alleen krijg ik
nou heb ik al geprobeerd:
Dit geeft
Ik denk dat Access denied for user: 'mysql@router.ews99' het probleem is, maar hoe maak ik die mysqlserver (btw amd1400.ews99) nou wijs dat router.ews99 dat wel mag?
ik heb een mysqlserver op mijn windows XP geinstalleerd, en ik kan via een dosvenster inloggen, zodat ik
code:
1
| mysql> |
krijg. Ik heb een database (phptest) en een tabel (test) kunnen maken, die ik ook met show database/tables, etc. kan zien.
Ik kan mysql los starten, of ik kan hem als mysql -umysql -pblaat (password is wat anders, maja, dat snap je zelf ook wel) starten, beide krijg ik een database met een tabel te zien.
Tot zover ging het goed....
Nu wil ik mysql met php gaan combineren...
Ik heb een werkende php server staan (freesco+apache+php). Dit is dus een andere pc dan waar ik mysql op heb draaien. Nu heb ik een phpscriptje gevonden uit een tutoral:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <?php
$link = mysql_connect ("amd1400.ews99")
or die ("Could not connect");
print ("Connected successfully");
mysql_select_db ("phptest")
or die ("could not select database");
mysql_close ($link);
?> |
alleen krijg ik
code:
1
| Connected successfullycould not select database |
nou heb ik al geprobeerd:
code:
1
| $link = mysql_connect ("amd1400.ews99","mysql","blaat") |
Dit geeft
code:
1
2
3
4
| Warning: MySQL Connection Failed: Access denied for user: 'mysql@router.ews99' (Using password: YES) in /mnt/router/www/sql/index.php on line 2 Could not connect |
Ik denk dat Access denied for user: 'mysql@router.ews99' het probleem is, maar hoe maak ik die mysqlserver (btw amd1400.ews99) nou wijs dat router.ews99 dat wel mag?
Hier had uw advertentie kunnen staan!