Toon posts:

95 en XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
kan dit wel samen in 1 netwerk.. XP draait hier nu op fat (en een 95 pc).. maar ik kan van beide kanten de pc's nie vinden.. ik kan wel pingen.. gaat dit wel samen in een netwerk??

Verwijderd

ja :)

Verwijderd

Topicstarter
mooi... enig idee wat et dan kan zijn??

Verwijderd

Topicstarter
hmm.. heb ze nu wel in et netwerk... kan ik nu ook et internet delen met de XP pc als server met het internet share proggie van WINDOWS...of werkt deze niet met win95 en dus moet ik een hulpproggie hebben...??

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:04
Op dinsdag 20 november 2001 15:57 schreef de_koeievanger het volgende:
hmm.. heb ze nu wel in et netwerk... kan ik nu ook et internet delen met de XP pc als server met het internet share proggie van WINDOWS...of werkt deze niet met win95 en dus moet ik een hulpproggie hebben...??
Ik heb een windows 98se pc als server en een XP eraan hangen en dat werkt prima.. zonder shareproggie.. doet ie vanzelf ofzo..

Verwijderd

ff checklist.

-staan ze in dezelfde workgroup
-hebben ze een ip wat in de zelfde range zit
iets als: 192.168.0.x
-hebben ze dan ook submask 255.255.255.0 (standaard voor klasse c netwerk -- 192.168.0.0)
-kunnen ze elkaar op ip pingen?
-kunnen ze elkaar op netbios naam pingen?
-kan je vanuit een command prompt een "nbtstat -A ipadress" uitvoeren naar beide pc's
(is netbios stats)
-zoniet, staat file and printer sharing wel aan bij beide pc's (in XP staat dit standaard uit)

meer info? post dan ff en replie met wat antwoorden op de vragen hierboven.

Verwijderd

Topicstarter
t nietwerk werkt al hoor.. nu et internet dus nog..

• worker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08 12:43

worker

2x Sessy thuisbatterij

He J_Adriaans,
Ik heb hetzelfde probleem: ik loop even je checklist langs:

JA -staan ze in dezelfde workgroup
JA -hebben ze een ip wat in de zelfde range zit
iets als: 192.168.0.x
JA -hebben ze dan ook submask 255.255.255.0 (standaard voor klasse c netwerk -- 192.168.0.0)
JA -kunnen ze elkaar op ip pingen?

NEE -kunnen ze elkaar op netbios naam pingen?
Ik kan mezelf (op de XP computer) wel pingen op de netbios naam, maar ik kan vanuit XP de andere computer niet pingen op de netbios naam.
NEE -kan je vanuit een command prompt een "nbtstat -A ipadress" uitvoeren naar beide pc's
wel naar eigen PC, niet naar de andere (host not found).

JA -zoniet, staat file and printer sharing wel aan bij beide pc's (in XP staat dit standaard uit)

Mijn PC heeft ook nog WinME erop staan. Als ik daar in boot, dan zie ik de andere PC wel, en hij mij ook. Je zou dus zeggen dat het niet aan de instellingen van die andere PC ligt...

Er zit nog een PC aan het netwerkje. Deze zie ik WEL vanuit zowel WinMe als WinXP :?

Weet je nog iets?

• worker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08 12:43

worker

2x Sessy thuisbatterij

Ik ben eruit 8-).
Microsoft networking liep in ons netwerk over Netbeui (3 PC's: win98, win98 en winME). Ik had bij 2 PC's de binding tussen TCP/IP en "file and printer sharing" en "client for MS networks" uitgeschakeld, omdat je dan minder kwetsbaar bent voor gevaar van "buiten".
Op de derde PC had ik dat niet gedaan.
Toen ik XP installeerde had ik niet in de gaten dat daar geen Netbeui in zat (vreemd ook). "File and printersharing" kon dus vanuit XP niet praten met de andere PC, omdat die geen TCP/IP mocht praten, die mocht alleen het protocol Netbeui gebruiken.

Omdat ik in XP geen Netbeui kan vinden zit er niks anders op dan om bij de andere PC weer sharing over TCP/IP te laten verlopen.

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Omdat ik in XP geen Netbeui kan vinden zit er niks anders op dan om bij de andere PC weer sharing over TCP/IP te laten verlopen.
Ja wel hoor op de CD en dan de dir VALLUADD ofzo en dan een dir die begint met een M (lekker duidelijk) ff een *.inf een een sys bestandje kopieren zit een txt file met uitleg bij en dan kan je dus netbeui installeren.

Wat moet je krijgen met die netbios status opvraag ? Ik had er een mooi plaatje van gemaakt maar die krijg ik niet gepaste hier :? vaag.

Verwijderd

Topicstarter
kep et ook alweer aan de praat hoor.. kep ffies een IE5.0 over die win95 gedraaid en nu werkt ie gewoon..
Pagina: 1