There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -
Dan maar handmatig he
Ja man
Verwijderd
nopez, geen standaard opties, het is een amerikaans/engels product, dus schrijf er zelf een stukkie om....Op dinsdag 20 november 2001 15:13 schreef Tsjipmanz het volgende:
ff n kort vraagje, ik kan het niet vinden in de 1500 pagina's tellende manual.
Door middel van de DateFormat()-functie is het mogelijk om een datum te formatteren als bijvoorbeeld "Tuesday 20 November 2001". Nu vraag ik me ook af of in CF niet iets aangepast kan worden waardoor er in plaats van "Tuesday" "Dinsdag" komt te staan.
Handmatig zou dit natuurlijk wel lukken, maar dat is weggegooide tijd wanner hier ook een standaardoptie voor is.
TIA
Of beter maak er een custom_tag van en verkoop em voor mucho dollars!
Dat is ook de reden dat ik DateFormat gebruik!!Op dinsdag 20 november 2001 16:15 schreef LOST_GUNT het volgende:
Hmmz volgens mij zat er in de CF administrator geen time format.
There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -
Verwijderd
weheheheOp dinsdag 20 november 2001 16:35 schreef Tsjipmanz het volgende:
[..]
Dat is ook de reden dat ik DateFormat gebruik!!
Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....
Verwijderd
Heb je voor mij een URL'letje?Op dinsdag 20 november 2001 18:41 schreef MoBi het volgende:
Je kan een talen pakket kopen voor coldfusion, dan word ook de nederlandse notatie ondersteund. Ik doe het ook gewoon via een array met nederlandse namen.
Klinkt namelijk interessant...
Verwijderd
Voor versie 5 is dit talenpakket nog niet volledig. Bovendien maak ik zelf ook gebruik van een basic array is een stuk makkelijker en voorkomt mij een hoop frustratie en compatibiliteitsproblemen op andere ColdFusion Servers.Op dinsdag 20 november 2001 18:41 schreef MoBi het volgende:
Je kan een talen pakket kopen voor coldfusion, dan word ook de nederlandse notatie ondersteund. Ik doe het ook gewoon via een array met nederlandse namen.
Verwijderd
aha....Op woensdag 21 november 2001 15:16 schreef Gordijnstok het volgende:
[..]
Voor versie 5 is dit talenpakket nog niet volledig. Bovendien maak ik zelf ook gebruik van een basic array is een stuk makkelijker en voorkomt mij een hoop frustratie en compatibiliteitsproblemen op andere ColdFusion Servers.
Dat klinkt inderdaad problematischer...
/me blijft dan ook nog maar ff bij de array...
Verwijderd
Of nog beter gebruik een list voor dit soort zaken. Een list is minder zwaar als een arrayOp woensdag 21 november 2001 16:26 schreef BlaZe_8 het volgende:
[..]
aha....
Dat klinkt inderdaad problematischer...
/me blijft dan ook nog maar ff bij de array...
Verwijderd
dat verschil lijkt me te verwaarlozen... (?)Op donderdag 22 november 2001 09:46 schreef Gordijnstok het volgende:
[..]
Of nog beter gebruik een list voor dit soort zaken. Een list is minder zwaar als een array
Verwijderd
Voor 1 array wel. Het verschil in performance tussen 100 arrays of lists is wel goed merkbaarOp donderdag 22 november 2001 11:21 schreef BlaZe_8 het volgende:
[..]
dat verschil lijkt me te verwaarlozen... (?)
Verwijderd
waar zit em dat verschil dan in?Op donderdag 22 november 2001 13:39 schreef Gordijnstok het volgende:
[..]
Voor 1 array wel. Het verschil in performance tussen 100 arrays of lists is wel goed merkbaar
Verwijderd
Moeilijke vraag moet ik zeggen omdat ik niets weet hoe deze functies zijn geprogrammeerdOp donderdag 22 november 2001 15:41 schreef BlaZe_8 het volgende:
[..]
waar zit em dat verschil dan in?
Ik denk dat het iets te maken heeft met de 2d en 3d programmacode die bij een array hoort. Een array heeft de mogelijkheden in ColdFusion om behoorlijk complex te worden.
Een list blijft altijd eenvoud, omdat het als een string wordt behandeld.
Ik kan je dus niet exacte feiten geven qua opbouw, maar ik denk dat het voornamelijk met de complexiteit van de functies te maken heeft.
Verwijderd
klinkt aannemelijkOp vrijdag 23 november 2001 09:24 schreef Gordijnstok het volgende:
[..]
Moeilijke vraag moet ik zeggen omdat ik niets weet hoe deze functies zijn geprogrammeerd
Ik denk dat het iets te maken heeft met de 2d en 3d programmacode die bij een array hoort. Een array heeft de mogelijkheden in ColdFusion om behoorlijk complex te worden.
Een list blijft altijd eenvoud, omdat het als een string wordt behandeld.
Ik kan je dus niet exacte feiten geven qua opbouw, maar ik denk dat het voornamelijk met de complexiteit van de functies te maken heeft.
hoewel bij een 2d array het verschil dus wel valt te verwaarlozen (mits je er geen duizenden maakt)
Thnx, weer iets wijzer
Verwijderd
<cfoutput>
Het is vandaag <cfset SetLocale("Dutch (Standard)")>#LsDateFormat(now(), "dddd dd mmmm yyyy")#<cfset SetLocale("English (US)")>
</cfoutput>
Dus wel even terug op US zetten om niet verder in je prog. in de problemen te komen.
Verwijderd
Probleem was alleen dat er in de versie 4.0 en 4.2 nog bugs zaten in deze functie met als gevolg dat cfmail, cfregistry en com objecten niet goed bleken te werken. Zeker met de stabiliteit van de versie 4.0 destijds waren dit grote nadelen. Op de Linux en Solaris versies werden deze functies vreemd genoeg helemaal niet geparsed.Op maandag 21 januari 2002 13:59 schreef wnicolai het volgende:
Het kan wel degelijk in CF en is ook nog eens heel simpel:
<cfoutput>
Het is vandaag <cfset SetLocale("Dutch (Standard)")>#LsDateFormat(now(), "dddd dd mmmm yyyy")#<cfset SetLocale("English (US)")>
</cfoutput>
Dus wel even terug op US zetten om niet verder in je prog. in de problemen te komen.
Met de komst van versie 4.5 en 5.0 zijn deze problemen helemaal opgelost.