[ColdFusion 5.0] Taal-instellingen m.b.t. datum

Pagina: 1
Acties:

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-05 14:52

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Topicstarter
ff n kort vraagje, ik kan het niet vinden in de 1500 pagina's tellende manual.

Door middel van de DateFormat()-functie is het mogelijk om een datum te formatteren als bijvoorbeeld "Tuesday 20 November 2001". Nu vraag ik me ook af of in CF niet iets aangepast kan worden waardoor er in plaats van "Tuesday" "Dinsdag" komt te staan.

Handmatig zou dit natuurlijk wel lukken, maar dat is weggegooide tijd wanner hier ook een standaardoptie voor is.

TIA

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

• BierPul
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 07:50

BierPul

2 koffie graag

Hmmz volgens mij zat er in de CF administrator geen time format.

Dan maar handmatig he :)

Ja man

Verwijderd

Op dinsdag 20 november 2001 15:13 schreef Tsjipmanz het volgende:
ff n kort vraagje, ik kan het niet vinden in de 1500 pagina's tellende manual.

Door middel van de DateFormat()-functie is het mogelijk om een datum te formatteren als bijvoorbeeld "Tuesday 20 November 2001". Nu vraag ik me ook af of in CF niet iets aangepast kan worden waardoor er in plaats van "Tuesday" "Dinsdag" komt te staan.

Handmatig zou dit natuurlijk wel lukken, maar dat is weggegooide tijd wanner hier ook een standaardoptie voor is.

TIA
nopez, geen standaard opties, het is een amerikaans/engels product, dus schrijf er zelf een stukkie om....

Of beter maak er een custom_tag van en verkoop em voor mucho dollars! 8-)

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-05 14:52

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Topicstarter
Op dinsdag 20 november 2001 16:15 schreef LOST_GUNT het volgende:
Hmmz volgens mij zat er in de CF administrator geen time format.
Dat is ook de reden dat ik DateFormat gebruik!!

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Verwijderd

Op dinsdag 20 november 2001 16:35 schreef Tsjipmanz het volgende:

[..]

Dat is ook de reden dat ik DateFormat gebruik!!
wehehehe :+

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-08 14:19
Je kan een talen pakket kopen voor coldfusion, dan word ook de nederlandse notatie ondersteund. Ik doe het ook gewoon via een array met nederlandse namen.

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

Verwijderd

Op dinsdag 20 november 2001 18:41 schreef MoBi het volgende:
Je kan een talen pakket kopen voor coldfusion, dan word ook de nederlandse notatie ondersteund. Ik doe het ook gewoon via een array met nederlandse namen.
Heb je voor mij een URL'letje?
Klinkt namelijk interessant...

Verwijderd

Op dinsdag 20 november 2001 18:41 schreef MoBi het volgende:
Voor versie 5 is dit talenpakket nog niet volledig. Bovendien maak ik zelf ook gebruik van een basic array is een stuk makkelijker en voorkomt mij een hoop frustratie en compatibiliteitsproblemen op andere ColdFusion Servers.

Verwijderd

Op woensdag 21 november 2001 15:16 schreef Gordijnstok het volgende:

[..]

Voor versie 5 is dit talenpakket nog niet volledig. Bovendien maak ik zelf ook gebruik van een basic array is een stuk makkelijker en voorkomt mij een hoop frustratie en compatibiliteitsproblemen op andere ColdFusion Servers.
aha....
Dat klinkt inderdaad problematischer...

/me blijft dan ook nog maar ff bij de array...

Verwijderd

Op woensdag 21 november 2001 16:26 schreef BlaZe_8 het volgende:

[..]

aha....
Dat klinkt inderdaad problematischer...

/me blijft dan ook nog maar ff bij de array...
Of nog beter gebruik een list voor dit soort zaken. Een list is minder zwaar als een array ;)

Verwijderd

Op donderdag 22 november 2001 09:46 schreef Gordijnstok het volgende:

[..]

Of nog beter gebruik een list voor dit soort zaken. Een list is minder zwaar als een array ;)
dat verschil lijkt me te verwaarlozen... (?)
:)

Verwijderd

Op donderdag 22 november 2001 11:21 schreef BlaZe_8 het volgende:

[..]

dat verschil lijkt me te verwaarlozen... (?)
:)
Voor 1 array wel. Het verschil in performance tussen 100 arrays of lists is wel goed merkbaar :)

Verwijderd

Op donderdag 22 november 2001 13:39 schreef Gordijnstok het volgende:

[..]

Voor 1 array wel. Het verschil in performance tussen 100 arrays of lists is wel goed merkbaar :)
waar zit em dat verschil dan in? :?

Verwijderd

Op donderdag 22 november 2001 15:41 schreef BlaZe_8 het volgende:

[..]

waar zit em dat verschil dan in? :?
Moeilijke vraag moet ik zeggen omdat ik niets weet hoe deze functies zijn geprogrammeerd :)

Ik denk dat het iets te maken heeft met de 2d en 3d programmacode die bij een array hoort. Een array heeft de mogelijkheden in ColdFusion om behoorlijk complex te worden.

Een list blijft altijd eenvoud, omdat het als een string wordt behandeld.

Ik kan je dus niet exacte feiten geven qua opbouw, maar ik denk dat het voornamelijk met de complexiteit van de functies te maken heeft.

Verwijderd

Op vrijdag 23 november 2001 09:24 schreef Gordijnstok het volgende:

[..]

Moeilijke vraag moet ik zeggen omdat ik niets weet hoe deze functies zijn geprogrammeerd :)

Ik denk dat het iets te maken heeft met de 2d en 3d programmacode die bij een array hoort. Een array heeft de mogelijkheden in ColdFusion om behoorlijk complex te worden.

Een list blijft altijd eenvoud, omdat het als een string wordt behandeld.

Ik kan je dus niet exacte feiten geven qua opbouw, maar ik denk dat het voornamelijk met de complexiteit van de functies te maken heeft.
klinkt aannemelijk :)
hoewel bij een 2d array het verschil dus wel valt te verwaarlozen (mits je er geen duizenden maakt) :D

Thnx, weer iets wijzer ;)

Verwijderd

Het kan wel degelijk in CF en is ook nog eens heel simpel:
<cfoutput>
Het is vandaag <cfset SetLocale("Dutch (Standard)")>#LsDateFormat(now(), "dddd dd mmmm yyyy")#<cfset SetLocale("English (US)")>
</cfoutput>

Dus wel even terug op US zetten om niet verder in je prog. in de problemen te komen.

Verwijderd

Op maandag 21 januari 2002 13:59 schreef wnicolai het volgende:
Het kan wel degelijk in CF en is ook nog eens heel simpel:
<cfoutput>
Het is vandaag <cfset SetLocale("Dutch (Standard)")>#LsDateFormat(now(), "dddd dd mmmm yyyy")#<cfset SetLocale("English (US)")>
</cfoutput>

Dus wel even terug op US zetten om niet verder in je prog. in de problemen te komen.
Probleem was alleen dat er in de versie 4.0 en 4.2 nog bugs zaten in deze functie met als gevolg dat cfmail, cfregistry en com objecten niet goed bleken te werken. Zeker met de stabiliteit van de versie 4.0 destijds waren dit grote nadelen. Op de Linux en Solaris versies werden deze functies vreemd genoeg helemaal niet geparsed.

Met de komst van versie 4.5 en 5.0 zijn deze problemen helemaal opgelost.
Pagina: 1