Toon posts:

LCD Scherm --> Max aantal meters <-- ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me zo'n LCD scherm in elkaar gebakken en vol trots sluit ik dat kreng aan op m'n peezeetje. Alleen "werkt" de lcd aansturing niet naar behoren. Ik heb een LCD'tje van Conrad 20x4. Als ik de "prik" eraan hang gaan de 1ste en 3de regel oplichten (Dit is OKE), maar stuur ik vervolgens met LCDPRINT een txtfile naar het LCD vallen beide regels weg, en hou ik een blanco scherm over.....??

Instellingen: Parallel mode ECP / LCD in met Hitachi controller / OS is DOS / Tooltje LCDPRINT / Ongeveer 10mtr kabel.

Iemand enig ID hoelang het kabeltje max. mag wezen?
Of wat het probleem zou kunnen zijn? Soldeerverbindingen zijn doublesjekt.
Grtz Cyclon :?

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:45

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

als die beide regels wegvallen, dan gaat de initialisatie van het LCD goed... alleen de tekens die verzonden worden komen niet over.. kan je de timing van dat progje niet instellen? Als je echt een hele lange kabel gebruikt kan het zijn dat ie de signalen op de kabel te kort laat staan, zodat het LCD ze niet (goed) ziet.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-08 13:37

chromeeh

the Gnome

Ik heb er een 3 mtr. kabel in hangen en dat werkt (nog) perfect :)
Maar waarom wil je er in godsnaam 10 mtr. kabel tussen hangen :?

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 12:10

AcouSE

Swedish Chef

10 meter is wel wat lang. Je jebt zeker niet de mogelijkheid om even met een osciloscoop de signaaltjes aan het eind te bekijken?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry Guys,

Ik ga het LCD'tje in de auto hangen....En om "wat" reserve te hebben had ik maar een stronk van 10mtr genomen. Mocht dit echt teveel zijn, laat het me even weten. Dan weet ik namelijk dat daar het probleem zit...

Thnx,

Cyclon

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de parallekabel ingekort tot 5 meter. Maar het probleem doet zich nog steeds voor.....Word ik nu gek?

Plz help,

Cyclon

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Probeer eerst eens een complete LCD te testen (dus niet je eigen). Kan zijn dat de mode van je poort veerkeerd staat.

Verwijderd

Op woensdag 21 november 2001 00:32 schreef Cyclon het volgende:
Ik heb de parallekabel ingekort tot 5 meter. Maar het probleem doet zich nog steeds voor.....Word ik nu gek?

Plz help,

Cyclon
Nee hoor, maak je maar niet ongerust.

Maar als het met drie meter (of minder) wel goed werkt dan ligt het imho niet aan de LCD maar aan het feit dat je teveel kabel hebt gebruikt. Misschien dat een andere (soort) kabel een beter signaal geeft, maar dat kan beter iemand anders aangeven.

(btw drie meter, bij mijn auto ben ik dan van m'n kofferbak tot m'n dashboard is het niet genoeg?)

edit:

woeps, lezen ascii, cyclon heeft problemen en crasch... heeft drie meter kabel. Ascii heeft niets gezegd, sorry.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Heb d'r in totaal 6 meter tussen hangen, verdeelt over de 2 LCD's.

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er misschien iemand een test progje voor bv. "good old DOS", waarmee ik kan testen als het PC'tje wel correct kan babbelen met de LCD schermpje.....?

Verwijderd

Topicstarter
Het is overigens de bedoeling MPXF te draaien. Misschien heeft iemand hier ervaring mee ofzo. Of kunnen we de mpxflcd.cfg file uitwisselen.

Grtz Cyclon

• Neptunus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-06 10:00
Heb je dat schermpje al wel eens aan het werk gehad met smarties??? Gewoon het printje en dan even aan LPt poort hangen om te kijken of hij wel goed gesoldeert is?? :7

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddel de 10 meter lange kabel ingekort naar 3 meter. Maar ik heb nu nog steeds een probleem. Ik krijg geen leesbare karakters op m'n LCD'tje.

Heeft iemand nog een oplossing voor me.
Nogmaals ter controlle: Is de 20x4 van Conrad compatible??

PS. Ook met Smartie geeft ie niet de juiste waardes aan.

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Ok nog ff een paar vragen...

1. Tijdens de start-up van je comp, verschijnen er dan zwarte blokken op je LCD?
2. Welk aansluit schema heb je gebruikt?

Ik denk haast dat je 'm verkeerd hebt aangesloten, tenminste zo klinkt het, want het lijkt me stug dat je LCD naar de tering is.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
misschien printerpoort op EPP
dat is volgens mij wel nodig.

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:04

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Op donderdag 22 november 2001 23:13 schreef Cyclon het volgende:
Ik heb inmiddel de 10 meter lange kabel ingekort naar 3 meter. Maar ik heb nu nog steeds een probleem. Ik krijg geen leesbare karakters op m'n LCD'tje.

Heeft iemand nog een oplossing voor me.
Nogmaals ter controlle: Is de 20x4 van Conrad compatible??

PS. Ook met Smartie geeft ie niet de juiste waardes aan.

Ik vermoet dat de LCDtjes van Conrad gewoon erg intolerant zijn wat betreft kabel lengte. Ik heb ook een 4x20 (dezelfde die conrad verkoopt) en heeb ook heel veel problemen met kabel lengte... Hij wil zelfs alleen maar goed werken met een kabel van 1,8m op een parallelpoort die direct op het mobo zin (dus niet met een bandkabeltje naar de kast gaat).
Ik vrees dat er geen oplossing voor is, maar mocht die er toch zijn, laat mij dat ASLJEBLIEFT weten, ik ben ook zo'n beetje de wanhoop nabij...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het LCD aangesloten volgens het volgende schema:
http://www.rendo.dekooi.nl/~fjbgp/smartie/circuits.htm

Verder heb ik een stukje Flatcable aan het LCD schempje gesoldeerd en direct op de Flatcable de parallele kabel.

Ik heb bij Conrad dit schermpje besteld: 187275-89

Crashoverride: Ik heb idd zwarte balken 2 stuks, als ik bv. Smartie start vallen deze weg en komen er vreemde tekens op het scherm. Bij een wisseling van Smartie zie ik ook wijzigingen op m'n LCD'tje.

Deepbass909: Dus bij jou werkt dit LCD'tje correct op 1,8 meter. Zou ik de kabel echt zover moeten inkorten?

Grtz Cyclon

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:45

WouterG

Dit is geen ondertitel

Op zaterdag 24 november 2001 11:30 schreef Cyclon het volgende:

Grtz Cyclon
Tis maar even een hint: In de FAQ staat geschreven dat je geen groet onder je text moet zetten. Dit om alles een beetje overzichtelijk te houden. Daarom kun je het beter niet doen.
En off course: Hartelijk welkom!! Vergeet vooral niet de faq nog eens een keer door te lezen! (boven de index/overclocking & casemodding/ balk)

Maar het lijkt me wel kewl om vanuit mijn bed de load van de computer enzo te zien. Ik wil er ook een!

Verwijderd

Topicstarter
Goed nieuws.....
Ik zie een teken van leven op m''n LCD'tje. Ik heb niets meer aan de kabellengte aangepast.
Start ik nu MPXPLAY dan zie ik op de 1st regel van het display'tje de filename. :)
Maar nu komt het: Nummerieke gegevens geeft ie niet weer.
Alfanummeriek dus wel.

Heeft iemand enig ID waarom MPXPLAY wel het display aanstuurd, en MPFX/Smartie/LCDPrint niet?

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Hmmm.... ligt dat niet aan de manier hoe je je lcd aan hebt gesloten.... Post ff een picture van het schema dat je gebruikt hebt.

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-08 11:52

Kortfragje

......

Die conrad lcd's komen die met alles wat je nodig hebt? en zijn ze paralel of serieel? (ok je moet zelf solderen , maar zit dr een controller bij?)

http://www.gjpvanwesten.nl

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:45

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Probeer anders ook eens LCDInf eens.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Cyclon -> Ik denk dat je mij moet hebben :)

Ik heb zelfde LCD ook als mp3-car player :
http://mp3.barracuda-central.org voor schema/pix
en een 5mtr kabel er tussen en met MPXF (super programma!) werkt heel goed,alleen dimmen backlight,heb ik mischien foutje gemaakt,ip +,- en signaal potmeter alleen tussen signaal en - (GND) dacht dat dat ook kon...

MAar MPXF info etc uitwisselen
ICQ is o.k. kijk ff in mn profile voor ICQ voor info/chat

Verwijderd

Topicstarter
Warezhelp: Zou jij je complete MPXF directory van jou PC willen mailen?
Kan ik namelijk checken als m'n .CFG files goed staan.

Mail: cyclon@home.nl

Ben iig blij dat ik niet de enige ben met een conrad LCD'tje

Verwijderd

Cyclon -> Installeer MSN of ICQ,zodat we ff "live" kunnen babbelen ok ?

Verwijderd

Topicstarter
warezhelp: Neem MSN maar.....Mijn emailadres aldaar:
Cyclon80@hotmail.com

En die van jou?

Verwijderd

mijn MSN :

zz1900@hotmail.com

Verwijderd

Topicstarter
Warezhelp: Thnks4hlp. Ik heb de verbinding nogmaals van beginpunt Sub-d totaan Pin_nummers LCD gemeten. En zie dat een paar verbindigen niet zoveel spanning doorlaten dan andere. Het gaat hier dan om Pin 10 en 13 van LCD.
Zou dit wellicht het probleem kunnen zijn? :?

Verwijderd

Topicstarter
Is het ook verstandig de kabeltjes die uit de paralellekabel komen, direct op het LCD te solderen?
Ik heb namelijk nu gekozen voor LCD-->FDD Flatcable 20cm-->Paralellekabel 3mtr-->Sub-D.

Verwijderd

Topicstarter
Hey Guys,
M'n conrad 20x4 LCD schermpie werkt :)
Ik heb nu de paralellekabel direct op het LCD gebakken.
De lengte van de kabel bedraagd: 3,5 meter.
En nu: PC in het koffer --> en dan de auto in.
Pagina: 1