Ik heb een Plextor 8432T (IDE). Deze brander heb ik recentelijk overgekocht van een studiegenootje die hem bijna niet gebruikt heeft (ik ken hem goed, hij is te vertrouwen...
). Het branden van CDR's is geen probleem, maar CDRW's leest 'ie niet eens! En omdat hij dus niet herkent dat er 1 inzit kan hij ze ook niet schrijven/wissen.
- Ik heb meerdere CDRW's geprobeerd; in mijn DVD-ROM speler doen ze het allemaal.
- Ik heb met ForceASPI de laatste Adaptec ASPi layer drivers geinstalleerd (ik draai Win98)
- Ik heb heb de Plextor geprobeerd met DMA aangevinkt en uit. De een zegt dat DMA uit moet bij deze drive, de ander zegt juist aan.
- Ik heb de nieuwste firmware (1.09)
Ik vond in een newsgroup 1 iemand (ongelding e-mail adres
) met hetzelfde probleem, maar geen oplossing. Weet iemand hoe ik mijn Plextor zo ver krijg dat ie weer CDRW discs gaat lezen en schrijven? Ik hoop niet dat 'ie dood is...
- Ik heb meerdere CDRW's geprobeerd; in mijn DVD-ROM speler doen ze het allemaal.
- Ik heb met ForceASPI de laatste Adaptec ASPi layer drivers geinstalleerd (ik draai Win98)
- Ik heb heb de Plextor geprobeerd met DMA aangevinkt en uit. De een zegt dat DMA uit moet bij deze drive, de ander zegt juist aan.
- Ik heb de nieuwste firmware (1.09)
Ik vond in een newsgroup 1 iemand (ongelding e-mail adres
https://www.strava.com/athletes/10490675