Wil met OpenBSD aan de slag als Firewall/Router, maar wil dan wel een versie met IPFilter. Als ik de verslaggeving op diverse sites goed gevolgd heb, is IPFilter verwijderd uit OpenBSD omdat het niet aan hun open source regels voldeed.
Vraag 1 die ik heb:
Bevat versie 2.9 altijd IPFilter (koop versie, download versie etc) of hangt dat af of het van voor of na het moment van de IPFilter ban is?
Vraag 2: Waar kan ik OpenBSD krijgen?
Kan het niet zelf downen and burnen nu. Weet dat MenSys in Haarlem het heeft, maar heeft een toko het in A'dam het misschien?
Of beter nogL kan ik copy krijgen van iemand, tegen kosten tuurlijk?
En nee, op dit moment wil ik niet IPFilter downen en compileren, mocht het er niet bij zitten. Misschien later eens, maar nu niet, wil eerst de boel draaiend hebben.
Greetz, KT
Vraag 1 die ik heb:
Bevat versie 2.9 altijd IPFilter (koop versie, download versie etc) of hangt dat af of het van voor of na het moment van de IPFilter ban is?
Vraag 2: Waar kan ik OpenBSD krijgen?
Kan het niet zelf downen and burnen nu. Weet dat MenSys in Haarlem het heeft, maar heeft een toko het in A'dam het misschien?
Of beter nogL kan ik copy krijgen van iemand, tegen kosten tuurlijk?
En nee, op dit moment wil ik niet IPFilter downen en compileren, mocht het er niet bij zitten. Misschien later eens, maar nu niet, wil eerst de boel draaiend hebben.
Greetz, KT