newsserver @home ongelooflijk aan het kwakkelen

Pagina: 1
Acties:

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-08 09:20
het is eigenlijk al een hele tijd aan de hand: de mailserver van @home in groningen is gewoon bagger.

Het downloaden van headers en grouplijsten gaat snel maar zodra er daadwerkelijk gedownload gaat worden wordt de verbinding steeds onderbroken vanaf de server(server heeft te veel load).

'smorgens(hoewel niet altijd) kan ik prima downloaden maar tegen de middag en avonduren(6-12) kun je gedag zeggen want je krijgt alleen maar disconnects van de server.

Hebben nog meer mensen hier last van bij @home in groningen?

De server die ik gebruik is simpelweg "news".

Verwijderd

Ik denk dat het een landelijk probleem is, ik heb er hier in Helvoirt (regio Den Bosch) nl. ook last van. :(

Kijk eens op Troubles@Home, daar staat meer info over dit probleem.

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 15:19
Hier in Tilburg dito.
Met Xnews vaak connectie-resets, en "system-capacity exceeded".

Natuurlijk heeft de news-service voor @home geen prioriteit. Ze hoeven het niet aan te bieden.

Houdoe

• raas
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-08 17:05

raas

kies je keuze

Op dinsdag 20 november 2001 14:46 schreef Goldme het volgende:
Hebben nog meer mensen hier last van bij @home in groningen?

De server die ik gebruik is simpelweg "news".
ikke!
xit ook in groningen, en het is pet, best wel waardeloos.
er zijn hier trouwens al eerder topics over geweest

An eternity is very, very long, especially towards the end.

• ignitem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-01-2022
Beide newsservers hebben een heel groot capaciteitsprobleem.

Krijg je als je wel abonnees aanneemt, maar niet je serverpark uitbreidt.

• sll
  • Laatst online: 00:46

sll

Vreemd :?

Mijn newsserver (news.rdc1.ov.home.nl) gaat momenteel verschrikkelijk snel. Erg leuk, maar waar een groep als alt.binaries.movies dik 50.000 berichten had, heeft hij er nu nog maar 16.000.

Kan iemand dit bevestigen, of ligt het aan mij :?

• Goldme
Op dinsdag 20 november 2001 18:23 schreef sll het volgende:
Vreemd :?

Mijn newsserver (news.rdc1.ov.home.nl) gaat momenteel verschrikkelijk snel. Erg leuk, maar waar een groep als alt.binaries.movies dik 50.000 berichten had, heeft hij er nu nog maar 16.000.

Kan iemand dit bevestigen, of ligt het aan mij :?
ja klopt, er zijn dacht ik 2 newsservers van @home, als je news invult dan route ie blijkbaar naar de grotere van de 2. Degene die jij gebruikt is de kleine en die bevat veel minder berichten, onbruikbaar.

We zullen het maar moeten aannemen dan maar, blijkbaar is service niet meer van belang dezer dagen, gewoon zoveel mogelijk abonnees, maar de huidige abonnees tevreden stellen? ho maar. Het blijft natuurlijk doffe ellende dat internet, niet veel providers gezien die daadwerkelijk de service kunnen leveren die ze beloven(websurfen is weer wel snel bij @home).

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:17

Wildfire

Joy to the world!

Dat je er nu pas iets over zegt... die problemen spelen al sinds eind september. Ondanks diverse contacten met de helpdesk is er nog steeds niets verbeterd.

Omdat de nieuwsservice een standaard-onderdeel is van een Internetabonnement (en dat is het, dat blijkt uit het feit dat zo goed als alle ISPs ook een nieuwsservice bieden) heb ik @Home onlangs dan ook officieel in gebreke gesteld. Daar moeten ze wel op reageren...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Goldme
Het is inderdaad al langer aan de gang maar ja, ik ben dat wel gewend van @home. zelfde problemen waren er ook met de mailserver("komt door de mensen die om de 5 minuten hun mail checken" volgens @home). Maar nu is het onderhand wel genoeg, dit duurt gewoon veel te lang.

• Blacksoul
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-11-2024
Ik zit hier ook in Groningen en die newsserver van @home is inderdaad slecht.
Je moet net even doorhebben op welke momenten hij wel goed functioneert......ga je gewoon op die tijdstippen alles binnenhalen :)

• sll

sll

Op dinsdag 20 november 2001 18:48 schreef Goldme het volgende:

[..]

ja klopt, er zijn dacht ik 2 newsservers van @home, als je news invult dan route ie blijkbaar naar de grotere van de 2. Degene die jij gebruikt is de kleine en die bevat veel minder berichten, onbruikbaar.
Dat weet ik, maar eerst eens de situatie zoals ik dacht dat hij was uitleggen:

- de 'news' en 'news.rdc1.ov.home.nl' wijzen allebei naar 213.51.129.161

- de 'news1.dbsch1.nb.home.nl' wijst naar 213.51.129.81

De eerste was altijd de grote server met heel veel berichten, de tweede was de kleinere. Toen ik echter vandaag Xnews opstartte, zaten er in de grote server veel minder berichten dan normaal, en in de kleinere juist veel meer berichten...

De snelheid van beide servers lijkt heel wat hoger te liggen, en ik heb nog maar één timeout gehad de hele avond (normaal tientallen)...

Dus ik vraag me af wat ze met de servers hebben gedaan :? Zijn ze omgedraaid ofzo, ligt het aan mijn programma, of hebben ze een upgrade uitgevoerd :?

Dit was zo vanaf een uur of zes vanavond. Ik heb trouwens @Home in de stad Groningen.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

D'r is nog niets verbeterd aan de nieuwsservers. De latency is erg hoog en disconnectjes zie ik ook nog flink wat... :(

Ik ben benieuwd wanneer & hoe @Home reageert op mijn in-gebreke stelling...

<edit> Ik heb momenteel wel een verbinding, maar dat is met gemiddeld zeven seconden latency en ook zo'n zeven kilobyte/sec download... erg slecht dus, ook al is het heel wat dat m'n verbinding met de server nog in de lucht is... </edit>

Verwijderd

De Newsservers zijn al maanden dikke %#^#$^%.

En de mailservers .. omfg de mailservers |:(

• PsYgHo
  • Laatst online: 15-08 01:54
:(, hier is alles ok, dl boven de 230 kb is meer regel dan uitzondering, maii gaat ook goed, maar news ???, een ramp!

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ik heb @Home dus officieel in gebreke gesteld. Ik heb die brief aangetekend verstuurd, alleen ik heb nog niets van de PTT gehoord... :(

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03:18
Op woensdag 21 november 2001 11:48 schreef Brian Dickens het volgende:
Ik heb @Home dus officieel in gebreke gesteld. Ik heb die brief aangetekend verstuurd, alleen ik heb nog niets van de PTT gehoord... :(
Als je de brief gewoon aangetekend stuurt hoor je dacht niets meer van de PTT. Je kan ook een optie kiezen dat je een kaartje terugkrijgt met een handtekening van de ontvanger is een knaak duurder.

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Wat is dat voor onzin? Ik zei nog duidelijk tegen die trien van het postkantoor dat ik een handtekening wou als bewijs dat ze de brief hadden ontvangen... waar betaal ik anders die 15 piek voor?

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Lijkt me ook nogal onzinnig ja. Het hele idee van aangetekend versturen *is* toch juist dat je een ontvangstbevestiging krijgt? :)

Verwijderd

Nee nut vaan aangetekend verzenden is dat je bewijs hebt dat je de brief verstuurt heb. Maar je kan wel vragen of je een ontvangstbevesteging krijgt.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Wow, gisterochtend heb ik met 300 kilobyte/sec zo'n 2 gig van de nieuwsserver kunnen trekken... maar ja, tegen de middag begon 'ie weer "too many users" te schreeuwen... en als ik dan soms weer een connectie had was het weer megatraag... :(

• Blacksoul
  • Laatst online: 18-11-2024
Hij is nu heel snel (rond 13:15 in Groningen)....heb alleen het gevoel dat er nogal wat berichten missen :(

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ik zit nu van 213.51.129.161 te downloaden, die gaat nu met 300 kilobyte/sec. Ik ben de nieuwste Enterprise-episode aan het downloaden en zowaar, die is niet incompleet!

Mijn normale nieuwsserver is 213.51.129.81 (news verwijst dus naar dat IP), maar die is niet veel soeps qua snelheid... als 'ie het al doet...

• sll

sll

Op donderdag 22 november 2001 15:41 schreef Brian Dickens het volgende:
Ik zit nu van 213.51.129.161 te downloaden, die gaat nu met 300 kilobyte/sec. Ik ben de nieuwste Enterprise-episode aan het downloaden en zowaar, die is niet incompleet!
Dit is nu inderdaad de hele snelle server. Hij heeft alleen een 'probleempje': er staat heel erg weinig op :(. De berichten zijn weliswaar compleet, maar blijven maar zo'n 12 uur op de server staan |:(
Mijn normale nieuwsserver is 213.51.129.81 (news verwijst dus naar dat IP), maar die is niet veel soeps qua snelheid... als 'ie het al doet...
Eergisteren deed deze het nog redelijk. Gisteravond heb ik echter _geen byte_ van deze server kunnen binnenhalen :(. Blijkbaar heeft iedereen ontdekt dat die snelle nauwelijks bruikbaar is als je niet minstens elke 12 uur berichten kunt checken...

Als deze situatie zo doorgaat, is dit voor mij weer een verslechtering ten opzichte van een paar dagen geleden :'(

Verwijderd

Je kunt niet eens een extra email adres toevoegen hiero (almelo) die shit hangt steeds met het laden... niet alleen bij mij ik ken er meer die hetzelfde probleem hebben.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Betreffende mijn aangetekende brief: de PTT blijkt er precies een week over te doen om mij de handtekening ter bewijs van ontvangst te sturen... :(

Afijn, @Home heeft nu mijn in-gebreke-stelling ontvangen en kan dus niet meer ontkennen.

Verwijderd

Op donderdag 22 november 2001 15:41 schreef Brian Dickens het volgende:

PAR ruled O-)

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ik weet niet echt wat PAR inhoudt, maar het zal wel een soort recovery-systeem voor RARretjes zijn. PAR-Files helpen dan ook niet veel als ze zelf incompleet op de server staan... :)

Pagina: 1