Toon posts:

[JS] Popup met scrollbar die resized (?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heej;

weten jullie hoe ik in een toolbar-loos venster zoals aan te ropen met dit script:
<a href="javascript:void(window.open('VROON01.htm','','width=382,height=871'))" onFocus="window.focus()">
WEL een scrollbar kan krijgen? Anders loopt bij low-res kijkers de pagina uit het scherm..

Verwijderd

window.open('VROON01.htm','','width=382,height=871,scrollbars=1')

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is in principe wel wat ik zocht. Alleen moet blijkbaar ook het opgeroepen window mee resizen met de resolutie, anders heb ik er nog steeds niet veel aan. Kan dat?

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Als jij de volgende keer je topictitle wat zorgvuldiger kiest, dan geef ik je de volgende tip:

Je kunt je sites het beste bouwen voor 800x600. Daar kan iedereen het goed op zien, en mensen met 640x480 die zijn ongeveer even oud als de cro-magnon mens, dus dat was goed.

Dus: rather resize your content than your window :D

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Volgende keer goede titel aub.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:20

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

code:
1
2
<a href="javascript:void(window.open('VROON01.htm','',
'width='+screen.width+',height='+screen.height))"

zoiets? al zijn die automatische full scherm popups waanzinnig irritant en doen veel gebruikers automatisch alt-F4-en.

eventueel kun je er een functie aanhangen die op basis van de screen.width en height een aantal vast gedefinieerde breedtes/hoogtes kiest

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
Ja dank u allen hartelijk; dat gaat de goede kant op. (en excuus voor vage topictitel).
ik heb nu dit:
<a href="javascript:void(window.open('VROON01.htm','','width=460,scrollbars=1,height='+screen.height))">
en dat werkt heel aardig. Het enige is dat ondanks de "+screen.height" het window toch nog standaard 1 cm het scherm uitloopt aan de onderkant. Licht dat aan JS of aan mijn buis?

Overigens weat betreft die fullscreen-functie: hij gaat alleen in de hoogte fs. dus de achterliggende paginaas blijvenm zichtbaar en ze kunnen dat venster toch gewoon middels het x- knoppie sluiten?

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Op dinsdag 20 november 2001 15:33 schreef MrBungle het volgende:
Ja dank u allen hartelijk; dat gaat de goede kant op. (en excuus voor vage topictitel).
ik heb nu dit:
<a href="javascript:void(window.open('VROON01.htm','','width=460,scrollbars=1,height='+screen.height))">
en dat werkt heel aardig. Het enige is dat ondanks de "+screen.height" het window toch nog standaard 1 cm het scherm uitloopt aan de onderkant. Licht dat aan JS of aan mijn buis?
Waarschijnlijk ligt dat aan de hoogte van je taakbalk ;)
Overigens weat betreft die fullscreen-functie: hij gaat alleen in de hoogte fs. dus de achterliggende paginaas blijvenm zichtbaar en ze kunnen dat venster toch gewoon middels het x- knoppie sluiten?
Ik kan je verzekeren dat een hoop mensen op internet het razend irritant vinden dat de webbouwer voor hen bepaalt op wat voor grootte het browserwindow "moet" zijn.

En het x-knoppie of de alt-f4 of de ctrl-W zijn dan heeeeel erg dicht in de buurt.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Pagina: 1