Toon posts:

mosix / redhat vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig wat te expirimenteren met redhat en mosix.

Nu heb ik dat al eens eerder gedaan en toen had ik wel 2 nodes draaiende. Het probleem wat ik nu heb is dat de 486's die ik o.a. gebruik een hd van slechts 210 mb hebben.
De huidige versie van mosix die ik kan gebruiken heeft kernel 2.4.10 nodig.

Ik dus gepobeert mijn redhat 6.2 te updaten, helaas te weinig hd ruimte. Nogmaals met een minimale install geprobeerd, maar helaas.
Dus toen maar 7.2 gedownload, alleen die heeft als minimum install wat ik eruit kan halen 270 mb nodig (incl gcc, make en binutils die ik echt nodig heb)

Heeft iemand een suggestie om dit probleem uit de wereld te helpen?

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:32

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Moet je echt RH blijven gebruiken? Met Debian of een andere compactere distro moet het makkelijk lukken om binnen die 210MB te blijven. En anders kun je altijd die HD nog in een andere pc zetten, dan compileren/overpompen wat je nodig hebt (geen gcc en dergelijke, dat staat dan immers op die andere pc al) en vervolgens weer in de 486 inbouwen. Een distro als debian installeren is natuurlijk minder werk en ik weet in ieder geval van Debian dat mosix gewoon bij de distributie zit, dus dat is ook geen probleem.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• AkaXakA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-03 16:12

AkaXakA

Just Kidding...

Ik zou Slackware nemen, aangezien die de "slankste" is, maar die is wel wat moeilijker.

8-)

http://www.akaxaka.tk/ - "Knowledge is power. Power corrupts. Study hard, be evil." - 4 Jaar GoT en nog steeds niet evil: er moet een verband zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu redhat 6.2 er maar weer op gezet en ga nu eens proberen te upgraden naar kernel 2.2.19. Hoop dat dat dan lukt.

Anders inderdaad maar eens debian proberen (heb tot nu toe alleen met redhat gewerkt vandaar). Slackware blijft me nog even te moeilijk.

Overigens ben ik bezig met de eerste install op een p90 met 540 mb hd, dus heb ik iets meer speel ruimte, alleen was die nieuwe kernel toen al te groot...