Ik wil eigenlijk de IDE controller forceren op UDMA33 om datacorruptie te voorkomen (vanwege de hoge FSB's), en om een iets soepeler bedrijf te krijgen als er continu van/naar HDD gepompt word. Dan zijn de load-pieken op je proc wat langer, maar minder hoog (draai eens een spel, en laat iemand anders 9MB/sec van je UDMA100 disk aftrekken via het netwerk. Wedden dat je spel zo af en toe schokt? Met de harddisken in UDMA33 mode is dat verleden tijd)
Dit kan ik natuurlijk doen door een normale 40-pins IDE kabel te gebruiken, maar eigenlijk wil ik toch ook de extra groundaders van de 80-pins kabels. Ik kan in Linux wel UDMA33 forceren, maar pas laat in het bootproces. Met Wizuig kan ik niks forceren. In de BIOS instellen kan, maar de meeste OS-en negeren dat.
Nu, weet iemand hoe het mobo detecteert of er een 80-pins of 40-pins kabel aanwezig is? Dan kan ik het modden, namelijk.
Dit kan ik natuurlijk doen door een normale 40-pins IDE kabel te gebruiken, maar eigenlijk wil ik toch ook de extra groundaders van de 80-pins kabels. Ik kan in Linux wel UDMA33 forceren, maar pas laat in het bootproces. Met Wizuig kan ik niks forceren. In de BIOS instellen kan, maar de meeste OS-en negeren dat.
Nu, weet iemand hoe het mobo detecteert of er een 80-pins of 40-pins kabel aanwezig is? Dan kan ik het modden, namelijk.