Stekker erin ->fan's draaien maar niet opstarten

Pagina: 1
Acties:

• ivan141
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-07-2020

ivan141

Fabrica Mi Diem, PVNC

Topicstarter
Ik zie dat in nederland dit probleem wel heel vaak voor komt. Ik heb thuis een AMD duron 800, met jetway mobo, en het kreng is overleden. Zodra de stekker in het stopcontact zit gaan de ventilators draaien, maar er start nix op. Voeding heb ik al nagekeken en andere geprobeerd. hielp niets. Ook al opnieuw opgebouwd, hielp ook nix. Een maand voordat ie doodging deed hij ook al moeilijk, maar na enig gefrunnik met de kabels deed ie het wel weer. Ben bang dat mn mobo en/of CPU naar de knoppen is/zijn.
Iemand hier ervaring mee? Ik moet het namelij wel weten voordat ik naar de HCC dagen ga. :?

Een wijs man pist niet tegen de wind in

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06-2025

DoD Cerberus

blabla!

leen is een voeding van je buurman ofzo, en probeer t dan opnieuw...

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

• ivan141

ivan141

Fabrica Mi Diem, PVNC

Topicstarter
Wat zeg ik nou, ik heb de ATX voeding van een vergelijkbare computer, (die overigens wel werkt) erop gezet, en dat gaf hetzelfde resultaat. Daar ligt het in ieder geval niet (meer) aan.

Verwijderd

haal ff alles los van je mobo (alleen je videokaart erop laten en een geheugenmodule) en test dan nog es.. check of je proc GOED op z'n socket zit etc.. werkt dat niet check dan ook ff je ram.. suc6!

• ivan141

ivan141

Fabrica Mi Diem, PVNC

Topicstarter
Helaas heb ik dat dus gisteren al geprobeerd...zonder suc6 by the way. Heeft er iemand toevallig ervaring met die graf jetway mobo's? Dan bedoel ik of iemand weet wat de symptomen zijn als deze is overleden? Bij processor burn-out zou de computer toch tenminste nog netjes uit blijven staan totdat de powerknop ingedrukt wordt??:r

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-08 12:29
Ik heb wel soortgelijk iets gehad, alleen ging die van mij wel vaag staan piepen voordat ik hetzelfde kreeg als jij.

Wat heb ik toen gedaan ?
Alles weer los gemaakt (netzoalsjij) en het mammie plank met minder schroefjes vast gemaakt en meer van die rubberen pootjes onder gezet. Toen was het opgelost..
Dus blijjkbaar maakte ie ergens kortsluiting..

Misschien heb je er iets aan!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Sommige mobo's hebben geloof ik ook een aansluiting op primary master nodig. Hang daar eens een HD aan en let op dat de IDE-stekker goed zit, anders doet 'ie het nog niet.

Verwijderd

ik heb ook een jetway mobo, vertel mischien eerst ff wat voor mobo het is. Maar ik denk dat een jetway mobo hetzelfde zal doen als ieder ander mobo als een onderdeel dood is.
het enige wat je kan proberen is alles eruit alleen video kaart, proc mobo en voeding erin en gewoon testen welke het wel doet en welke het dus niet. dus werkende onderdelen uit een andere comp erin zetten en kijken wat ie doet.
Bij een kapot mobo zal hij waarschijnlijk helemaal niets doen.
bij mijn geeft ie bij een geheugen probleem 1 lange piep en bij een video probleem 1 lange piep dan 2 korte piepjes 1 lange piep 2 korte piepjes enz :P
ik heb trouwens een jetway 993 an/as met een via appollo pro chipset.

Verwijderd

Ik heb zelf ook een mobo van Jetway (663AS Pro) en daar ben ik gematigd tevreden over, zolang je niet overclockt, dan zijn ze aardig stabiel, maar zodra je ook maar 1 ding aanpast...CRASH!

Nu heb ik t ook wel eens gehad dat ie helemaal niz meer deed (ik al bang dat CPU/mobo dood was) maar dan haalde ik mn HELE pc uit mekaar (dus alles wat van elkaar af kan, dat gaat er dan ook af/uit.

Even alles 'schoonmaken' (stof dr af blazeh) en daarna draaide t weer! (dit is dus al de 2e keer...zonder aanwijsbare redenen, ik zet de onderdelen altijd weer terug op dezelfde plaats (zelfde PCi-sloten ect, en nee, ik heb geen Win XP)

Dus, af en toe de boel uit mekaar slopen kan geen kwaad (en wie houdt daar nu niet van?)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Doe eens een ATX reset

• ivan141

ivan141

Fabrica Mi Diem, PVNC

Topicstarter
Kijk, daar kan ik hopelijk nog wat mee!
ik heb trouwens een 663AS of zoiets dergelijks (ik wil het liefst zo snel mogelijk vergeten!).Tja, op het moment ligt mn mobo dus op een stuk karton, met de voeding erop, plakkie sdram en mn tnt2 kaartje (en de CPU of course). Het is dus iig niet een kortsluiting naar de kast!! Ik krijg hetzelfde verschijnsel als ik het mobo zonder CPU erin aansluit!!!Als ik ooit een jetway medewerker tegenkom zwaait er wat!!! |:(

• ivan141

ivan141

Fabrica Mi Diem, PVNC

Topicstarter
Wat is een ATX reset?, Oh ja, vergeten te melden, het zaakje reageert nog wel op de reset knop, maar ja, als er verder nix gebeurd maakt maakt dat ook weinig verschil

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op dinsdag 20 november 2001 15:43 schreef ivan141 het volgende:
Wat is een ATX reset?
Ik dacht dat dit algemeen bekend was.

Maar ik zal hem even uitleggen.

Wat je doet:

1. Haal de stroomkabel achteruit de voeding.
2. Houd de powerbutton minstens 15 sec ingedrukt.
3. Sluit de stroomkabel weer aan.

Lijkt te eenvoudig, maar het heeft al heel vaak geholpen.

Verwijderd

jetway 993an/as overgeclockt
celeron 500@560 >:)
fsb 75 mhz zo stabiel als het maar kan (win 2000)

ivan141 probeer eens een harde schijf aan te sluiten, die werkt, met een ide kabel, wel op de juiste ide poort.
Bij mijn doet hij ook helemaal niets zonder harde schijf, ook geen bios en niet de bios van m'n tnt2 helemaal niets. En probeer het dan eens uit de kast?? Zoals je zei dus, op dat stuk karton.

Verwijderd

Het lgt simpel weg aan je voeding, ik heb het zelfde probleem gehad, maar nu ff een andere vraag wanneer zijn de hcc dagen?

• ivan141

ivan141

Fabrica Mi Diem, PVNC

Topicstarter
Ik ben ook geen expert op het gebied van computertje fixen (wel professioneel sloper). Het in elkaar zetten is een peuleschil, maar problemen oplossen is toch weer eens een uitdaging!!Dat van die ATX reset was me dus niet bekend. Ik hoop dat je de powerswitch van de kast bedoelt, want mn voeding heeft geen schakelaar(zoals sommige atx voedingen).
Dat van die harde schijf heb ik ook in mn oortjes geknoopt.

• ivan141

ivan141

Fabrica Mi Diem, PVNC

Topicstarter
De HCC dagen zijn dit weekend in de jaarbeurshallen in utrecht! Je moet geloof ik wel entree betalen, maar dan krijg je wel een paar grote hallen vol met zeer leuke aanbiedingen!!Kijk wel uit wat je koopt, want dat moederbord van mij heb ik ook op een beurs gekocht. Hoe kan het aan de voeding liggen als het met een gegarandeerd goede voeding ook niet wou werken? Ik heb de mijne zelfs met een multimeter doorgemeten, en het klopte voor zover ik weet allemaal.

• ivan141

ivan141

Fabrica Mi Diem, PVNC

Topicstarter
Hatsiekidee, ik heb een idee!! Er komt op de HCC beurs een test-stand, waar je al je HW kunt laten checken!! Is dat ff ideaal! Kan ik kijken wat er nu echt kaduuk is voordat ik aan het kopen sla.

Verwijderd

ik "denk" trouwens dat je mobo kaduc is.
maarja zeker weet ik dat niet maar die teststand is wel een goed idee jah.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:47
jajajaa. JetWay. Dat is dus je probleem. Oplossing:

1. Sla een spijker in de muur
2. schroef je moeerbordje eruit.
3. hang hem op als schilderij.

Koop AUB een nieuw moederbord!

• ivan141

ivan141

Fabrica Mi Diem, PVNC

Topicstarter
Nou, ik ga zekersteweten uitkijken naar een moederbord dat niet door een groepje peuters uit Taiwan in elkaar is gezet :) En dan nog te bedenken dat ze die rotzooi bij de lokale comp zaak standaard inbouwen in nieuwe compu's..!?
Wat kost een beetje beter mobootje? Ik heb ook geen zak vol geld klaar liggen voor nieuwe spullen, maar als het echt moet dan heb ik het er wel voor over.
[Wijze spreuken modus]
GOEDKOOP == DUURKOOP
[/Wijze spreuken modus]

Pagina: 1