Toon posts:

Mag 256MB op 128MB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb dus een tijdje geleden een latje ram gekocht en mijn oud moederbord ondersteund dat latje 256MB dus niet.

Daar ik het beu ben om half België af te rijden achter een nieuw latje mijn vraag:

Kan het kwaad als ik die ram in mijn pc laat zitten en hem laat werken als 128 i.p.v. 256?

Dan nog even een oproep, is er iemand in de buurt van Brugge (België) die een latje 256MB Ram heeft die werkt op oude systemen en die zou willen ruilen voor een nieuw latje (natuurlijk mag je eerst testen) 256MB?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op dinsdag 20 november 2001 14:02 schreef Michelangelo het volgende:
Kan het kwaad als ik die ram in mijn pc laat zitten en hem laat werken als 128 i.p.v. 256?
Geen probleem.
Dan nog even een oproep, is er iemand in de buurt van Brugge (België) die een latje 256MB Ram heeft die werkt op oude systemen en die zou willen ruilen voor een nieuw latje (natuurlijk mag je eerst testen) 256MB?
Welk chipset heb je? Misschien ondersteunt ie al helemaal geen 256MB..

Verwijderd

Topicstarter
Een 440BX.

Er zit al een latje van 256MB in die perfect werkt.

Maar ik ben al 2x gaan wisselen in die winkel (die voor mij bijna aan de andere kant van België ligt) en telkens gaven ze me zo'n nieuw type mee. Ik zie het nu niet meer zitten om nog eens die rit te doen.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 20 november 2001 14:09 schreef Michelangelo het volgende:
Een 440BX.
Die ondersteunt alleen dubbelzijdige modules van 256MB. BX kan namelijk per bank maximaal 128MB aansturen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Dan kan jouw moederbord maar tot 384 MB.
niet tot 512 ben ik bang.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op dinsdag 20 november 2001 14:11 schreef Exirion het volgende:

[..]

Die ondersteunt alleen dubbelzijdige modules van 256MB. BX kan namelijk per bank maximaal 128MB aansturen.
Correct.

Dit had ik al vaak genoeg uitgelegd, hier zijn de twee recentste:
[topic=319460]
[topic=314611]
Op dinsdag 20 november 2001 14:13 schreef Kezza-9 het volgende:
Waar baseer je dat op :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier inderdaad al veelvuldig gelezen dat sommige types van 256MB niet op oude moederborden kunnen.
Maar als je een latje ram in je handen hebt dan zie ik daar geen verschil in.

Mijn moederbord kan meer dan 384 MB Ram aan. En zelfs al kan dat het niet, ik heb latje alleen (dus met de andere banks leeg) ook geprobeerd en die gaf ook maar 128MB aan.

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op dinsdag 20 november 2001 14:13 schreef Kezza-9 het volgende:
Vertel eens, waarom draait mijn BX plankje dan als een zonnetje met 768MB (3x256MB doublesided)?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op dinsdag 20 november 2001 14:20 schreef Michelangelo het volgende:
Ik heb hier inderdaad al veelvuldig gelezen dat sommige types van 256MB niet op oude moederborden kunnen.
Dus..? Dan vraag je bij de winkel om de juiste type (in dit geval dus een 16Mbit doublesided reepje)
Maar als je een latje ram in je handen hebt dan zie ik daar geen verschil in.
Ik zou wel verschil zien als ik de kleine lettertjes op de chips bekijk.. Voer deze eens in een fatsoenlijk search engine (google) dan weet je al snel meer over het reepje
Mijn moederbord kan meer dan 384 MB Ram aan.
Klopt, het is maximaal 1,5GB
En zelfs al kan dat het niet, ik heb latje alleen (dus met de andere banks leeg) ook geprobeerd en die gaf ook maar 128MB aan.
Je hebt het antwoord zelf al gegeven: Ik heb hier inderdaad al veelvuldig gelezen dat sommige types van 256MB niet op oude moederborden kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 20 november 2001 14:23 schreef BalusC het volgende:
[..]
Dus..? Dan vraag je bij de winkel om de juiste type (in dit geval dus een 16Mbit doublesided reepje)
[..]
Heb ik gedaan. Ik had eerste een latje gehad die niet werkte, terug gegaan en gevraagd voor een double sided latje voor oudere moederborden. Heb latje mee gekregen en was toch verkeerde, ben dan terug gegaan naar de winkel en terug gevraagd, en weeral hetzelfde.
[..]
Ik zou wel verschil zien als ik de kleine lettertjes op de chips bekijk.. Voer deze eens in een fatsoenlijk search engine (google) dan weet je al snel meer over het reepje
[..]
Ja, maar dat kan ik ook pas doen als ik thuis kom en dan is het al te laat. En ik heb de nummers een in google en yahoo en altavista ingevoerd en er kwam niets op.
[..]
Je hebt het antwoord zelf al gegeven: Ik heb hier inderdaad al veelvuldig gelezen dat sommige types van 256MB niet op oude moederborden kunnen.
Ja, maar ik vraag ook niet waarom het niet werkt, ik weet waarom het niet werkt :)
Ik vroeg enkel of die Ram op zijn halve waarde mocht blijven verder werken en of er iemand was die eventueel wou ruilen.
Pagina: 1