Toon posts:

Fluitende 17 Inch. CTX

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Komt iemand het bekend voor dat je scherm gaat fluiten. Op zeer hogere frequentie komt er een fluittoon van het scherm. Ik draai 1024x768 85 Hz. Maar bij 75 en 70 Hz. doet ie t ook.

Tips, advies, allemaal welkom.

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 13:55
garantie? verkeerde forum.

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
ff op de "selfdestruct" knop van je monitor drukken.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

moved AVH >> V&B

Verwijderd

Die fluit toon is je lijntrafo. Als je nog garantie hebt breng hem dan terug. Zoniet pak wat silliconen kit en spuit dit tussen de kern en de wikkelingen van de spoel meestal lost dit het probleem op.

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Op dinsdag 20 november 2001 15:19 schreef Sokar het volgende:
Die fluit toon is je lijntrafo. Als je nog garantie hebt breng hem dan terug. Zoniet pak wat silliconen kit en spuit dit tussen de kern en de wikkelingen van de spoel meestal lost dit het probleem op.
Jammer alleen dat dat hele zaakje doorgaans compleet is ingegoten in kunststof zodat er niet veel bij te gieten valt.
Vreemd trouwens dat je dat ook bij die hoge refreshrates hoort. Ik dat dat de lijnfrequentie dan boven de gehoorgrens viel.

Verwijderd

Je hoeft niet per se silliconen kit te gebruiken. Heb wel eens gelezen dat haarlak ook goed werkt, en minder zooi geeft. *D

Verwijderd

Inderdaad haarlak werkt ook goed. Meestal is inderdaad de lijntrafo geheel dicht en valt er niet veel te spuiten. Toch is dit de enige remedie ertegen of volledige vervanging van de lijntrafo wat je meestal zo rond de 80,- gulden gaat kosten. Fluitonen vallen inderdaad buiten het gehoors gebied. Dit gebeurt meestal bij gebruik van "b" trafo's. Heb er jammer genoeg al heel veel moeten vervangen bij bijna nieuwe monitoren.
Pagina: 1