Kast/Voeding: Antec SX1030 vs Chieftec Dragon

Pagina: 1
Acties:
  • 87 views sinds 30-01-2008

• Pampers
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-12-2021

Pampers

met plasgootje

Topicstarter
Ik wil binnenkort zo'n Antec SX1030 of Chieftec Dragon kast aanschaffen. :9~
Afbeeldingslocatie: http://www.exile.nl/media/antecb.jpg

Kosten:
Antec SX1030: fl 319,- bij Exile
Chieftec Dragon: fl 249,- bij Memo

Een prijsverschil van fl 70,-. ;)

Het verschil tussen deze twee kasten:
In de Antec zit een Antec 300W voeding, die erg goed moet zijn (pas geleden ergens een test over gelezen, maar weet niet meer waar?!?!).
Ook zitten er standaard twee case-fans in deze kast.

In de Chieftec zit een Chieftec 340W voeding.
Standaard geen case-fans.

Mijn vragen:
- Is die Antec-voeding echt zoveel beter dan de Chieftec?
- Zijn de case-fans van Antec de moeite waard of kan ik net zo goed een paar goedkope case-fans bij de pc-boer om de hoek halen?

Oftewel is de Antec die 70 piek meer waard? :?

Bvd :)

System specs PIII 500

Verwijderd

Ze zijn werkelijk exact hetzelfde op de voeding en de xtra casefan na. Toevallig sta ik zelf ook voor dezelfde beslissing en ik ga er denk ik voor kiezen om de chieftec te nemen met een Zalman 300 watt voeding. Dan ben ik er in elk geval zeker van dat hij echt stil is en zit ik strax niet nog es opgescheept met een overbodige voeding. Bovendien heb ik geen casefans nodig, ik heb zelf nog een heleboel Papst fans liggen :)

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Das idd een keuze die je voor jezelf moet maken, ik weet niet zo gauw wat een 80 mm casefan kost vandaag de dag, maar 2 van die dingen neigen gauw tot 30~40 piek denk ik..
Over de voeding: die is wel toppie, jammer dat ik hem niet kon gebruiken :)

Moet jezelf maar uitmaken wat je wil....
Heb zelf de antec 1030SX en ben er zeer content mee...
Hij begint alleen wat klein te worden ;(

Vind de site van chieftec btw wat rommelig, er worden andere kasten gebruikt dan aangeboden bij de blik in de binnenkast..
Beide kasten worden dacht ik ook door dezelde producent gemaakt: Hasbro meende ik mij te herinneren...

Verwijderd

80mm Papst is 45 bij m'n plaatselijke elektronica boertje en bij een compushop worden ze soms nog veel duurder verkocht. Ik heb prijzen gezien van 55 tot 90! piek. Een gewone Spire gevalletje van 80mm ligt meestal rond de 15-20 piek.

Kun je trouwes misschien nog wat meer over die voeding vertellen?
En dan voornamelijk hoe stil hij is?

Verwijderd

Als je een dragon bij memo koopt kun je misschien gewoon de 340W chieftec voeding laten crediteren, want die verkopen we ook los. Scheelt je wel wat poen denk ik zo

• bachhimself
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-07 10:13
Ik zit zelf ook aan die kast te dneken..... weet er meschien iemand ofdat je er ook een hebt met het deurtje naar rechts opendraaiend???

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:26
die chieftec voeding is p'fect voor mij maar in principe verkopen ze hem bij de memo ook zonder als je dat zou willen

Ik weet alles over digitale toegankelijkheid, of ik weet wie het wel weet.

Verwijderd

weet niet of je um al hebt gekocht maar voor de xtra fans moet je het zeker niet doen...

ik heb de Antec en die fans maken veel lawaai (ook op 7V)....

Verwijderd

Ik had trouwes nog een ander vraagje voor de mensen met een Antec/Chieftec... ik heb op internet gelezen dat het iemand gelukt was om voorin bij de hd's een 92mm fan te plaatsen. Kan dit bij de andere plaatsen ook? Zitten bijvoorbeeld de bevestigingsgaatjes voor die paarse houdertjes waar de 80mm fans in kunnen op 92mm van elkaar ofzo? Want in dat geval zou ik die paarse gevallen weg kunnen donderen en vanaf de buitenkant gewoon de gaatjes gebruiken om er een 92mm fan in te schroeven. Dat zou helemaal ideaal zijn :)

• Pampers

Pampers

met plasgootje

Topicstarter
Op dinsdag 20 november 2001 16:46 schreef Ex_Inferis1 het volgende:
Als je een dragon bij memo koopt kun je misschien gewoon de 340W chieftec voeding laten crediteren, want die verkopen we ook los. Scheelt je wel wat poen denk ik zo
Op dinsdag 20 november 2001 17:19 schreef Karp het volgende:
die chieftec voeding is p'fect voor mij maar in principe verkopen ze hem bij de memo ook zonder als je dat zou willen
Okee, ik zal een en ander eens bij Memo navragen.

Stel dat ik de kast zonder voeding zou kunnen krijgen, welke voeding zouden jullie me dan aanraden?!?

System specs PIII 500

• Pampers

Pampers

met plasgootje

Topicstarter
Is de Chieftec-voeding goed genoeg of kan ik beter een andere nemen, als ik de kast zonder voeding kan kopen?

Als ik beter een andere kan nemen, wat raad je me dan aan:
Enermax
Zalman
Antec
andere suggesties.
(graag ook vermelden welk typenr)

Bvd

System specs PIII 500

Verwijderd

Die chieftec voedingen zijn prima, ik heb een 340W, kan je op 2 toerentallen laten draaien de fan, is standaard vrij stil

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ik zou voor de Antec gaan. De Antec SX303 300watt PSU is getest als 1 van de allerstabielste 300watt PSU's... Ik weet niet alleen meer waar, of op arstechnica.com of andantech.com. Moet je maar even zoeken :)

Ik heb mijn Antec SX1030BEC toen bij Ned-Cool gekocht (helaas bestaat Ned-Cool niet meer, uistekende zaak!).. was iets van 365,00 NLG, inclusief 2xAntec 80mm fans.

Ik had er toen 2x Sunon 80mm fans bijgekocht.. maar die maakte erg veel lawaai. Dus ik heb er nog twee Antec 80mm fans bijgekocht en deze zijn veel stiller, met een minimaal verschil in CFM.

Ik vind die Antec 80mm fans helemaal niet veel lawaai maken. Tuurlijk hoor je dat er wat fans staan te blazen maar echt luid? Nee, vind ik niet. Wil wel es een mp3tje opnemen ofzo?

Nee ik ben zeer zeer te spreken over mijn SX1030BEC + 4x Antec 80mm fans. Alles is lekker koel .. HD's worden prima gekoeld.. CPU is ook prima gekoeld. En dat was de opzet :)

Omdat de airflow in de SX1030BEC met 4x 80mm fans uitstekend is, heb ik de Alpha 6035MFC + Delta 60MP fan genomen ipv de Delta 60HP fan. De Delta 60MP fan doet maar 20CFM maar draait op veel lagere RPM in vergelijking met de Delta 60HP met z'n 6800 toeren. De 60MP koelt minder dan een 60HP maar is in vergelijking nagenoeg geruisloos.

Maar juist door de goede airflow in de SX1030BEC blijft mijn TB900@1Ghz lekker koeltjes.. Stressed issie max 42 graden in de winter en 48 graden in de zomer.. afhankelijk van de kamer temp.

Nee.. Antec is prima :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 00:56

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

anders haal je ff een post van 4 maand oud weer omhoog |:(

Ik neem aan dat die persoon ondertussen al een kast heeft gehaald denk je niet?

I'm not as think as you stoned I am

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Ik zag het aan de Guldens :)

Het is niet gewenst om oude topic's die écht verouderd zijn omhoog te halen!

• navyseal44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 08:49
Naar mijn idee is die Antec die 70 zeker waard.
Heb er zelf 1 staan.
Die voeding is echt heel goed, heeft maar 1 nadeel: is niet zo vreselijk stil.
Die casefans zijn wel aardig (ook stil) maar hebben wel een molex aansluiting en geen 3 pin voor MoBo.

Verder is het zo dat die Antec beter afgewerkt is, randjes netjes rond enzo (heb zo'n hekel aan kasten die bijten >:) )

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Op vrijdag 08 februari 2002 13:31 schreef WooK het volgende:
anders haal je ff een post van 4 maand oud weer omhoog |:(

Ik neem aan dat die persoon ondertussen al een kast heeft gehaald denk je niet?
Woops ik had even niet naar de datum gekeken, ik dacht dat het een recent topic was. Maar goed, hoef je nog niet zo te reageren - groentje ;)

BTW, ik vond toch wel dat mijn bijdrage nuttig was. Dus mocht er iemand in de toekomst zoeken via de sjursh of hij nou wel of geen Antec kast moet kopen! En over Antec kasten kan je nooit genoeg praten! 8-)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:24
Ok :P
Oude }:O
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.