Op woensdag 21 november 2001 08:35 schreef casper21 het volgende:
Ik heb al een gewone 40GB ide-scijf in mijn systeem zitten, en daar boot ik van.
Op mijn moederbord zit een symbios 53C810A-bios. En volgens Tekram heeft alleen hun DC-310 controller die, maar die is oud en wordt niet meer verkocht.
Ik wil die schijf alleen maar gebruiken om stabiel te kunnen hd-recorden, en stabiel cd-tjes te kunnen schrijven als ik iets anders aan het doen ben.
De SCSI-schijf die ik wil kopen (IBM Ultrastar 36LP) heeft een Ultra160-SCSI interface. Is dat snel, en kan die op een gewoon ultra-scsi-kaartje?
Jep, hij kan zelfs op een Fast SCSI-2 Controller (Adaptec 2904) maar dan is die schijf wel een beetje overkill. Het mooiste natuurlijk is een U160 controller, maar je die kosten ook wel wat. Voor 225 heb je een UW controller, met een doorvoersnelheid van 40mb/s. Voor schrijven is dat snel genoeg, maar voor lezen misschien net wat te traag. Voor 307 piek heb je een U2W controller met een doorvoer snelheid van 80mb/s dat moet genoeg zijn. je zou misschien eens kunnen kijken voor een 2e hand U2W controller vb Adaptec 2940U2W of zo. Op vraag en aanbod word er een Tekram U2W controller aangeboden voor 250 piek.
[edit]
niet goed gelezen

, je wil die schijf alleen maar gebruiken om te fikken. is 18 gig niet wat veel dan?, maar goed dan kun je het beste voor een Tekram UW, hier een overzichtje van Gistron:
DC-315U SCSI-Ultra Kit 69,-
DC-395U SCSI-Ultra, BIOS Kit 129,-
DC-395UW Ultra-Wide Kit 189,-
DC-390U2W Ultra-Wide2 Kit 329,-